RSS
БЛОГОСФЕРА

Facebook. Інструкція для початківців

Все, що ви хотіли знати, але соромились запитати
Зараз важко знайти людину, яка б мала комп'ютер і водночас не користувалась соціальною мережею Facebook. Та навіть завсідники дітища Марка Цукерберга не завжди знають базові функції соціальної мережі. У цьому допоможе інструкція, підготовлена користувачами Mashable.com
Facebook. Інструкція для початківців Фото: Facebook.com

Незважаючи ні на що, ви, ймовірно, знаєте когось, хто ще не піддався спокусам Facebook'а. Можливо, ви самі ще новачок на ньому. Або, можливо, у вас просто ще не було часу, щоб вивчити кожен закуток цієї найбільшої соціальної мережі світу.

Нижче ми пропонуємо короткий курс для тих, хто хоче дізнатися більше про принципи роботи Facebook. Давайте пройдемося по основних особливостях мережі, її правилах та культурних нормах.

Навіть якщо ви експерт, завжди цікаво поглянути на платформу очима початківця. Якби ви не мали профілю на Facebook, що б ви думали про цю соціальну мережу?

1. Життєпис

Перш ніж почати шукати френдів, дуже важливо заповнити свій Життєпис (відомий ще як ваш особистий профіль), що включає в себе усе: від завантаження фото профілю, обкладинки для Життєпису, викладення даних про роботу та освіту, сімейний стан та родину (це, звісно, необов'язково). Це називається життєписом, тому що ви можете включити до нього інформацію, важливі події та спогади, що охоплюють усе ваше життя.

Життєпис є неймовірно тонким інструментом і заохочує вас додавати у нього якомога більше подробиць, а багато людей так і роблять - тож не соромтеся!

2. Друзі

Після того як ви заповнили більшу частину даних для свого Життєпису, починайте шукати та додавати "френдів". Повірте нам, від цього ви лише виграєте. Найімовірніше, багато хто з ваших колег, родичів, однокласників і сусідів вже є у мережі. Шукайте їх через поле для пошуку, розташоване вгорі сайту.

Коли ви вже назбираєте трохи френдів, Facebook зможе запропонувати вам додаткові контакти, оскільки його алгоритм генерує можливі зв'язки у вашій мережі друзів та знайомих. Ви побачите перелік запропонованих френдів на головній сторінці, у бічній панелі "Люди, яких ви можете знати".

3. Стрічка новин

Пошук френдів на Facebook є неймовірно важливим, і не просто задля того, щоб мати якомога більше контактів, а щоб залишатися в курсі їхніх останніх новин, думок, дій, місцезнаходження та смаків. Місцем для знайомства з цією інформацією є Стрічка новин.

Після того, як ви залогувалися на Facebook'у, першим, що ви побачите, буде саме Стрічка новин. Там ви зможете переглядати оновлення статусів своїх френдів, нові фото, посилання до статтей і т.д. Однією з останніх змін, яку Facebook впровадив до Стрічки новин, є послідовність, у якій відображаються ці оновлення. Алгоритм Facebook та ваша власна активність визначають, які "події" є найважливішими, і, таким чином, чи потраплять вони у верхню частину Стрічки новин. Вважайте її першою сторінкою газети, зміст якої визначає алгоритм, а не редактор. Таким чином, ви побачите оновлення не у хронологічному порядку, а радше оновлення, відсортовані за їхніми своєчасністю та "значенням".

Якщо ви волієте читати оновлення у хронологічному порядку, просто натисніть кнопку "сортування" вгорі стрічки та оберіть "Найсвіжіші".

4. Оновлення статусу

Оновлення статусу - це будь-що важливе для вас у певний момент часу, що ви вважаєте вартим того, аби ним поділитися з френдами на Facebook. Через оновлення статусу ви можете розповісти про те, чим зараз займаєтеся, повідомити місцезнаходження (через "check-in"), розмістити посилання на цікаву статтю або сайт, поділитися фото та відео, і навіть поставити запитання.

Оновити статус можна або на Стрічці новин або вгорі Життєпису.

Проте, я рекомендую спочатку поглянути на оновлення статусів ваших френдів, перш ніж писати власні. Кожна людина має свій власний стиль і частоту оновлень, але багато новачків не знають про типовий для Facebook'а "етикет", коли йдеться про оновлення. Загалом, користувачі Facebook'а зневажають "спамерські" оновлення - іншими словами, розповіді про кожну дію у вашому розкладі та кожну думку у голові ("6:05, я щойно сів у поїзд"). Як нудно. Зараз Facebook є простором для поширення цінної інформації та розмов. Це не платформа для поширення дурниць.

5. Бренди

Френди - не єдині, з ким можна спілкуватися на Facebook'у, хоча й саме особистих профілів там найбільше. Більшість великих брендів, і дедалі більша кількість малих компаній використовують Facebook, щоб взаємодіяти зі споживачами та фанами, поширювати інформацію про акції та підтримувати зворотній зв'язок. Такі компанії, як Coca-Cola і Disney мають десятки мільйонів фанів, що цікавляться їхніми останніми новинами.

Складіть перелік брендів, за якими ви хочете стежити, пошукайте їхні сторінки та "залайкайте" їх на Facebook'у. Ви побачите їхні оновлення у Стрічці новин прямо поруч з оновленнями ваших френдів. Не соромтеся коментувати чи поширювати оновлення брендів.

6. Кнопка «Подобається!»

Один з найбільш потужних інструментів на Facebook'у, кнопка «Подобається!», не лише розповідає про ваше схвалення дій, брендів, статей та продуктів іншим користувачам, але й Facebook та третім сторонам. Кнопка «Подобається!» є практично під усіма типами контенту Facebook: оновленнями статусу, фото, коментарями, сторінками брендів (у формі життєпису), додатками і навіть рекламою.

Проте, ви, ймовірно, також бачили кнопку «Подобається!» від Facebook на третіх сайтах: сайтах споживчих, новинних видань, мобільних та соціальних додатках, рекламних оголошеннях. Ці сайти використовують соціальні плагіни Facebook. Коли ви "лайкаєте" щось за межами Facebook.com, це з'являється на вашому життєписі, де френди можуть прокоментувати цю вашу дію.

Коли Facebook створив можливість використовувати цю кнопку за межами Facebook.com, він відкрив багатий соціальний шар, про який ніколи раніше не мала уявлення більшість соціальних мереж. З іншого боку, майте на увазі, що Facebook відстежує ваші "лайки" і використовує ці дані для "поліпшення якості таргетування" рекламних оголошень на сайті. Якщо поширення цих даних змушує вас нервуватися, ви не самотні. Просто пам'ятайте, що Facebook може поділитися цими даними про вашу поведінку з третіми сторонами.

7. Тегування

На Facebook'у тегування (позначення) означає, що ви можете згадати і безпосередньо залінкувати з іншим користувачем Facebook будь-яке фото, оновлення статусу, своє місцезнаходження та будь-який коментар. Наприклад, коли ви позначаєте когось на фото, цей користувач отримає сповіщення, а фото, на якому він був позначений, з'явиться на його життєписі - якщо він не скасував позначку чи не вимкнув для себе функцію тегування.

Інструмент тегування сприяє спілкуванню і створює додаткові зв'язки між користувачами. Якщо я хочу, щоб моя мати побачила статтю, яку я опублікував на Facebook, я позначаю її в оновленні статусу, вводячи її ім'я - Facebook сам підказує імена френдів завдяки функції автозаповнення, що існує для полегшення тегування. "Привіт, Енн Ворбер (aka мама), я думаю, що тобі сподобається ця стаття про панд!"

Реєстрація [check-in] та тегування на фото працюють трохи по-різному. Коли ви реєструєтеся у певному місці, ви можете додати своїх френдів, шукаючи їх за іменами, і, таким чином, позначаючи їх. Френдів на фото ви можете позначити, клікнувши на кнопку "Позначити фото" внизу обраного зображення.

Важливо пам'ятати, що всі люди мають своє власне особливе ставлення до тегування. Дехто миттєво переглядає контент, на якому їх позначили, а потім видаляє його, з низки причин: їм не подобається, як вони виглядають на фото, їм не подобається, коли інші люди знають, де вони бувають тощо. Будьте свідомі їхнього інтересу у конфіденційності приватного життя.

Щоб зміни налаштування конфіденційності для тегування перейдіть до вкладки Налаштування конфіденційності > Життєпис і позначки - зокрема якщо ви захочете переглядати позначки, перш ніж вони стануть видимими для інших, або обмежити коло френдів, які зможуть їх побачити.

8. Конфіденційність приватного життя

Чесно кажучи, ми могли б написати цілу книгу про налаштування конфіденційності та Facebook. Але задля економії часу ми згадаємо основні види конфіденційності, про які треба знати користувачу Facebook.

1. Конфіденційність на рівні користувачів: Ваш бос є серед френдів на Facebook? Спробуйте додати його або її до окремого "списку". Потім ви зможете обирати, які саме оновлення зможуть бачити люди з певного списку. Ви також можете обмежити френдам з певних списків перегляд оновлень інших людей, які позначають вас, зайшовши в основні налаштування конфіденційності.

2. Публічно доступний профіль: ви можете обмежити інформацію, яку зможуть побачити люди, що не є вашими френдами, на вашому публічному профілі. Майже всі розділи вашого профілю мають у функції редагування можливість обрати, хто зможе переглядати цю інформацію (усі, лише друзі, лише ви, і т.д.).

3. Доступ третіх сторін: для того, щоб користуватися додатками Facebook, збудованими на Facebook Open Graph, такими як Spotify і Pinterest, компанії-розробники цих додатків повинні отримати доступ до певної інформації у вашому профілі. Вони проситимуть надати їм дозвіл, перш ніж ви зможете почати використовувати додаток. Пам'ятайте, що кожен додаток має різні ризики для конфіденційності вашого приватного життя. Якщо ви не хочете, щоб ця інформація була доступна через API Facebook'а, навчіться, як вимикати доступ. Крім того, ви також можете відмовитися від використання інформації про вашу поведінку в рекламних оголошеннях на Facebook'у - оголошеннях тих брендів, сторінки яких ви залайкали, і які можуть побачити ваші френди.

9. Додатки на Facebook'у

Збудовані на підставі протоколу Open Graph (підбірка ваших вподобань, лайків, інтересів і дій на Facebook'у та у всьому інтернеті), додатки дають вам змогу персоналізувати і посилити свою присутність у соціальній мережі. Вони можуть додавати до Facebook'у усе: від ігор (FarmVille), фото-альбомів до вікторин та музики (Spotify). Більшість додатків на Facebook'у створені зовнішніми розробниками, що використовують API Facebook. Чимало з них мають міцні партнерські відносини з Facebook і створюють додаткові соціальні шари, як-от Washington Post Social Reader і Foursquare.

Увімкнення кожного додатка на Facebook'у означає надання йому дозволу на доступ до даних на вашому профілі і права створювати оновлення від вашого імені. Це часто означає публікацію оновлень на Життєписі про вашу взаємодію з цим додатком. Наприклад, коли ви користуєтеся додатком Spotify, компанія публікуватиме назви пісень, які ви слухаєте, на вашому Життєписі для ваших френдів, щоб вони побачили та відреагували на це - якщо ви не вирішите приховати цю інформацію від інших. (Пам'ятайте, що чимало з цих варіантів поширення інформації можуть бути налаштовані відповідно до ваших бажань.)

Попередження: продумані додатки можуть принести задоволення та створити у вас бажання постійно бути присутніми на Facebook'у, але одночасне використання занадто великої кількості додатків або надсилання запитів-запрошень до інших людей може дратувати ваших френдів (і у гіршому випадку, поставити під загрозу конфіденційність їхнього особистого життя). Ви повинні використовувати лише ті додатки, що були рекомендовані френдами, яким ви довіряєте, або таким, що були створені авторитетними компаніями.

Сайт Fab.com інтегрував функції social shopping з Життєписом Facebook. Ви можете додавати свої придбання на Fab.com до свого Життєпису, хоча ви можете також визначити, чи приховувати логін на Fab, чи залишити його видимим. Якщо ви не хочете розповідати про кожні закупи на Життєписі, то можете обмежити появу певних категорій товарів, таких як подарунки або еротичні аксесуари на вашому профілі.

10. Кнопка "Підписатися"

Якщо ця функція активована, кнопка "Підписатися" відкриває певні розділи та оновлення статусу вашого Життєпису для решти людей, що не є вашими френдами. (Не хвилюйтеся, ви можете контролювати, яку інформацію бачитимуть люди.)

Ця функція особливо корисна для зірок, журналістів та інших публічних осіб, які хочуть підтримувати зв'язок з фанами чи фолловерами, не надаючи їм доступу до свого приватного профілю. Це схоже на дуже публічний та прозорий характер Twitter'а. Якщо особа активувала кнопку "Підписатися", ви побачите у правому верхньому кутку його чи її Життєпису.

Багато користувачів не бажають активувати цю кнопку, воліючи просто підтримувати зв'язок з відібраними френдами. Але майте на увазі, що цей інструмент може бути корисним в особливих випадках, коли треба стати трохи більш прозорим під час пошуку роботи (якщо на Життєписі всі оновлення є прийнятними для цього). Ви автоматично підписані на всі оновлення ваших френдів, але спробуйте знайти життєпис якої-небудь зірки або публічної особи, яка активувала цю функцію - щодня їх стає дедалі більше.

11. Мобільний Facebook

Facebook створив мобільний додаток для тих, хто не користується мережею на настільних комп'ютерах та ноутбуках. Додаток пропонує зменшену Стрічку новин та спрощений Життєпис, але попри це дивовижну кількість інших можливостей. Ви можете обмінюватися миттєвими повідомленнями у чаті, користуватися звичайними Facebook-додатками, додавати фото, переглядати активність у вигляді переліку, і, звичайно, оновлювати свій статус.

Основною характерною особливістю мобільного додатку для Facebook є можливість "реєстрації" [check-in] у певному місці. Хоча у вас завжди є можливість "відмітитися" за допомогою настільного комп'ютера, мобільні користувачі використовують цю функцію на Facebook набагато частіше, і це з очевидних причин. Ви зайшли у свій улюблений ресторан або пішли з дітьми у тематичний парк? Нехай усі знають ваше місцезнаходження, і навіть затегуйте друзів, що пішли з вами.

Цей посібник лише поверхнево зачепив основні можливості та культуру Facebook'а. Користувачу залишається ще дуже багато відкрити, але цей посібник повинен допомогти зорієнтуватися будь-якому новачку на Facebook'у.

Джерело: mashable.com. Переклад: iPress.ua.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

01 06 2012 11:01
ТЕГИ: Facebook
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ