RSS
CУСПІЛЬСТВО БЛОГОСФЕРА

Музей військово-повітряних сил у Вінниці (фото)

Є що показати
Блогер posterrr розповідає у Живому журналі про екскурсію музеєм повітряної та протиповітряної важкої техніки, що знаходиться на території однієї із військових частин на Вінничині.
Музей військово-повітряних сил у Вінниці (фото) Фото: posterrr.livejournal.com

Минулого тижня я нарешті відвідав вінницький музей ВПС. Оскільки сам музей розташований на території діючої військової частини, потрапити в нього можна лише по великих святах, коли військові зволять організувати "день відкритих дверей" на радість місцевим жителям. А інтерес до експозиції, між іншим, не малий, оскільки подивитися дійсно є на що. 

Загалом, вперше так співпало, що про "день відкритих дверей" в музеї я дізнався завчасно, а не постфактум. На додачу ще й мав вільний час в години роботи музею. Тому беру з собою фотоапарат і їду в штаб ВПС збройних сил України дивитися експозицію 

1.

Відразу ж на вході до відкритого музейного майданчика нас зустрічає Як-11. Його на п'єдестал не просто так поставили, а з метою увіковічнити 55-ту річницю перемоги у Великій Вітчизняній Війні.

Сам же літак - це навчально-тренувальний винищувач родом з 50-х років.

До речі, він ще й є неймовірним літаючим "парнокопитним мутантом". Чи жарт - і Як, і Лось одночасно (під такою назвою *Moose* він фігурував у НАТОвській класифікації), і додатково як хвацько літає! :) 

2.

Далі строкатим рядом розташувалися всілякі авіаційні бомби, ракети та інше навісне обладнання. 

3.

На Яку-лосю гвинтова авіація закінчилася. Всі інші літаки вже реактивні.

Наприклад цей Су-25 (він же "Грач", як прозвали його в наших військах, він же "жаб'ячі лапки" - *Frogfoot*). Цей закутий у броню штурмовик створений для вогневої підтримки з повітря своєї "піхоти", і продовжує вірою і правдою служити нашим збройним силам з початку 80-х років. 

4.

Поруч розташувалася краса і гордість радянської авіації - Су-27, прозваний, якщо вірити Вікіпедії, "піжон". Американці ж іменують цього сталевого хижака - Flanker (заходить з флангу). 

До речі, не варто шукати особливої логіки в НАТОвських назвах. Просто всі "ворожі" винищувачі у них носять кодове позначення, яке починається з літери F (Fighter), важкі бомбардувальники іменуються на букву B (Bomber), а транспортні - на C (Cargo). Якщо літак гвинтовий - то в кодовій назві мається тільки один склад, якщо реактивний - тоді два.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Росія поки що не купуватиме українські АН-148

Ось і підбирають назву, першим ділом виходячи з цих критеріїв, а схожість значення слова з можливостями або зовнішнім виглядом літака - справа десята. 

5.

Наступним літаком, який потрапив в об'єктив мого фотоапарата виявився МіГ-23 (Flogger - англ. "Бичувач") - винищувач зі змінюваною стрілкою крила, який веде свій родовід ще з кінця 60-х років. 

6.

Конкретно цей екземпляр - вже набагато більш новий літак, у своїй останній і найсучаснішій модифікації МіГ-23МЛД, яка з'явилася в кінці 70-х років і продовжувала випускатися до 1985-го. 

7.

А ось і фронтовий винищувач-бомбардувальник Су-24 (Fencer, - англ. Фехтувальник). Його побратими досі продовжують служити на благо батьківщини, хоча сама модель була прийнята на озброєння ще в далекому 1975-му році. 

8.

Один з рекордсменів швидкості - винищувач-перехоплювач МіГ-25 (FoxBat - Летюча Лисиця. Так-так, летючі миші не тільки людьми BatMan-ами бувають, але і лисицями :)
Конкретний екземпляр, представлений у музеї - це МіГ-25РБС - розвідник-бомбардувальник. 

9.

Відвернемося трохи від літаків, благо і без них тут техніки вистачає. Наприклад, ось ця "ядерна загроза" - ракетний комплекс середньої дальності - РСД-10 "Піонер" 

10.

Дальності польоту цієї ракети (5000 км) хоча і не вистачило б "показати кузькіну мать" Америці, але цілком було достатньо, щоб "Німцям жопу Надірадзе" (А.Д.Надірадзе - головний конструктор, батько цього "Піонера") :) 

11.

Втім, повернемося до наших літаків. На знімку багатоцільовий літак Як-28ПП в іпостасі постановника радіолокаційних перешкод. Крім того існувало безліч інших модифікацій цього Як'а, наприклад бомбардувальника, перехоплювача, розвідника. Однак, як не дивно, даний літак так і не був офіційно прийнятий на озброєння.

Зате завдяки своїй різноманітності, він, як ніхто інший, був представлений в класифікації НАТО цілим розсипом умовних позначень: Brewer (у варіанті бомбардувальника), Firebar (в іпостасі винищувача-перехоплювача) і Maestro (навчально-тренувальна версія) 

12.

Неподалік на постаменті височіє найбільш масовий бойовий реактивний літак Міг-15 (Fagot). На п'єдестал його поставили з нагоди 90-річчя з дня народження видатного радянського аса Івана Кожедуба. 

13.

Малеча розглядає навісний боєкомплект винищувача-бомбардувальника Су-17 (Fitter) 

14.

Легенда радянської (та й всесвітньої теж) авіації - винищувач МіГ-29 (Fulcrum - точка опори). 

15.

Як і личить справжньому хижакові, МіГ-29 з будь-якого ракурсу виглядає граційно й страхітливо одночасно. 

16.

Побратим по конструкторському бюро Мікояна і Гуревича - винищувач-бомбардувальник МіГ-27К "Кайра", який був здатний нести тактичну ядерну зброю. 

17.

А це - гість з Чехословаччини - навчально-бойовий літак Aero L-39 Albatros, на якому з початку 70-х років і до цього дня проходять навчання наші повітряні аси. 

18.

Група людей під черевом Як-38М (Forger - коваль) чи то намагається розгвинтити його на сувеніри та металобрухт, чи то вивчають, за рахунок чого цей штурмовик міг виробляти вертикальні злети і посадки? 

19.

Іменний Су-15ТМ (Flagon - графин) в розфарбовуванні "Маестро - Леонід Биков". Як і належить, спереду літак прикрашений нотами, як у легендарному кінофільмі. 

20.

По правому борту напис Маестро змінює "лівобортну" Леонід Биков. 

21.

Перейдемо тепер до більш екзотичних літальних апаратів - безпілотників. Ось так виглядає Ту-143 "Рейс" - розвідувальний безпілотний літальний апарат. 

22.

А це - ще один безпілотний розвідник - Ту-141 "Стриж" 

23.

Поруч розмістилися люті вороги авіації - зенітно-ракетні комплекси. Наприклад, ЗРК "Куб" (SA-6 Gainful - Вигідний). 

24.

Неподалік ще пара зенітно-ракетних комплексів:
праворуч - Бук (SA-11 Gadfly)
посередині - Оса (SA-8 Gecko)
на задньому плані видніється згаданий вже безпілотник "Рейс" 

25.

Не слід забувати, що одними тільки літаками авіація не закінчується. Тому переходжу на вертолітний майданчик. 

26.

Знаменитий "Крокодил" Мі-24 (Hind - Лань) - саме він став першим радянським бойовим вертольотом. 

27.

Поряд притулився протичовновий Ка-27 (Helix - спіраль) 

28.

Як і личить Камівським вертольотам, Ка-27 має співвісний гвинт. 

29.

А це - така собі літаюча "маршрутка Газель" - багатоцільовий Мі-2 (Hoplite - гопліт - давньогрецький піший воїн) 

30.

Збоку Мі-2 схожий якщо не на Газель, то на Рафік вже точно :) 

31.

Побратим по конструкторському бюро Міля - найвідоміший вітчизняний вертоліт Мі-8 (Hip) 

32.

А тепер від буденних авіа-засобів наблизимося до зірок ще більше. Перед нами - спусковий космічний апарат, здається "Союз-19" 

33.

Що ж, начебто всі експонати поокремо обхійшов, тепер можна просто прогулятися музеєм. 

34.

Су-17 проти МіГ-29 

35.

Красень МІГ-25 міг розвивати до 3-х надзвукових швидкостей ... 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Надзвукові поїзди можуть замінити літаки

36.

... а розвивати таку божевільну швидкість допомагали два таких двигуна ... :) 

37.

... це я їх крізь отвір в заглушці фотографував. Хлопець на знімку як раз тим же тільки що займався :) 

38.

Дідок МіГ-15-й 

39.

Спочатку Су-24 хлопчиками в червоних футболках не озброювали - це вже місцева модифікація :) 

40.

Ще одна загроза для ворожої авіації - зенітно-ракетний комплекс С-300 ПС ... 

41.

... і ЗРК С-300 В1 відразу за ним. 

42.

Зенітно-ракетний комплекс С-200В "Вега" 

43.

"Піонер" - всім хлопцям приклад :) 

44.

Тим часом у поле зору потрапив мужичок, який нарочито фотографував техніку своїм планшетником. Нє, ну я звичайно розумію, що похвалитися своїм новим iPad - це святе. Але з іншого боку, фотоапаратом фотографувати зручніше і дешевше :) 

45.

Тим часом стрімко наближалася 13.00, і всіх відвідувачів стали наполегливо виганяти з музею. По дорозі до КПП я ще встиг мимохідь забігти в клуб, де також була цікава експозиція. 

46.

Авіамоделісти напевно із задоволенням затрималися б тут подовше. 

47.

Колекція гермошлемів. 

48.

І наостанок - Анка-кулеметниця, яка чи то фотографується на залишках виставки, чи то сама є працівником музею і допомагає згортати експозицію. 

Йдучи з клубу, встигаю почути переполох, що з колекції пропала одна касетна бомба (було три, а залишилося дві).От же народ у нас перевірений - не втрималися, щоб не сперти. Як би тепер взагалі практику дня відкритих дверей "не припинили" ... 

Оригінал: posterrr.livejournal.com

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

06 09 2012 16:04
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ