Музей військово-повітряних сил у Вінниці (фото)
Минулого тижня я нарешті відвідав вінницький музей ВПС. Оскільки сам музей розташований на території діючої військової частини, потрапити в нього можна лише по великих святах, коли військові зволять організувати "день відкритих дверей" на радість місцевим жителям. А інтерес до експозиції, між іншим, не малий, оскільки подивитися дійсно є на що.
Загалом, вперше так співпало, що про "день відкритих дверей" в музеї я дізнався завчасно, а не постфактум. На додачу ще й мав вільний час в години роботи музею. Тому беру з собою фотоапарат і їду в штаб ВПС збройних сил України дивитися експозицію
1.
Відразу ж на вході до відкритого музейного майданчика нас зустрічає Як-11. Його на п'єдестал не просто так поставили, а з метою увіковічнити 55-ту річницю перемоги у Великій Вітчизняній Війні.
Сам же літак - це навчально-тренувальний винищувач родом з 50-х років.
До речі, він ще й є неймовірним літаючим "парнокопитним мутантом". Чи жарт - і Як, і Лось одночасно (під такою назвою *Moose* він фігурував у НАТОвській класифікації), і додатково як хвацько літає! :)
2.
Далі строкатим рядом розташувалися всілякі авіаційні бомби, ракети та інше навісне обладнання.
3.
На Яку-лосю гвинтова авіація закінчилася. Всі інші літаки вже реактивні.
Наприклад цей Су-25 (він же "Грач", як прозвали його в наших військах, він же "жаб'ячі лапки" - *Frogfoot*). Цей закутий у броню штурмовик створений для вогневої підтримки з повітря своєї "піхоти", і продовжує вірою і правдою служити нашим збройним силам з початку 80-х років.
4.
Поруч розташувалася краса і гордість радянської авіації - Су-27, прозваний, якщо вірити Вікіпедії, "піжон". Американці ж іменують цього сталевого хижака - Flanker (заходить з флангу).
До речі, не варто шукати особливої логіки в НАТОвських назвах. Просто всі "ворожі" винищувачі у них носять кодове позначення, яке починається з літери F (Fighter), важкі бомбардувальники іменуються на букву B (Bomber), а транспортні - на C (Cargo). Якщо літак гвинтовий - то в кодовій назві мається тільки один склад, якщо реактивний - тоді два.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Росія поки що не купуватиме українські АН-148
Ось і підбирають назву, першим ділом виходячи з цих критеріїв, а схожість значення слова з можливостями або зовнішнім виглядом літака - справа десята.
5.
Наступним літаком, який потрапив в об'єктив мого фотоапарата виявився МіГ-23 (Flogger - англ. "Бичувач") - винищувач зі змінюваною стрілкою крила, який веде свій родовід ще з кінця 60-х років.
6.
Конкретно цей екземпляр - вже набагато більш новий літак, у своїй останній і найсучаснішій модифікації МіГ-23МЛД, яка з'явилася в кінці 70-х років і продовжувала випускатися до 1985-го.
7.
А ось і фронтовий винищувач-бомбардувальник Су-24 (Fencer, - англ. Фехтувальник). Його побратими досі продовжують служити на благо батьківщини, хоча сама модель була прийнята на озброєння ще в далекому 1975-му році.
8.
Один з рекордсменів швидкості - винищувач-перехоплювач МіГ-25 (FoxBat - Летюча Лисиця. Так-так, летючі миші не тільки людьми BatMan-ами бувають, але і лисицями :)
Конкретний екземпляр, представлений у музеї - це МіГ-25РБС - розвідник-бомбардувальник.
9.
Відвернемося трохи від літаків, благо і без них тут техніки вистачає. Наприклад, ось ця "ядерна загроза" - ракетний комплекс середньої дальності - РСД-10 "Піонер"
10.
Дальності польоту цієї ракети (5000 км) хоча і не вистачило б "показати кузькіну мать" Америці, але цілком було достатньо, щоб "Німцям жопу Надірадзе" (А.Д.Надірадзе - головний конструктор, батько цього "Піонера") :)
11.
Втім, повернемося до наших літаків. На знімку багатоцільовий літак Як-28ПП в іпостасі постановника радіолокаційних перешкод. Крім того існувало безліч інших модифікацій цього Як'а, наприклад бомбардувальника, перехоплювача, розвідника. Однак, як не дивно, даний літак так і не був офіційно прийнятий на озброєння.
Зате завдяки своїй різноманітності, він, як ніхто інший, був представлений в класифікації НАТО цілим розсипом умовних позначень: Brewer (у варіанті бомбардувальника), Firebar (в іпостасі винищувача-перехоплювача) і Maestro (навчально-тренувальна версія)
12.
Неподалік на постаменті височіє найбільш масовий бойовий реактивний літак Міг-15 (Fagot). На п'єдестал його поставили з нагоди 90-річчя з дня народження видатного радянського аса Івана Кожедуба.
13.
Малеча розглядає навісний боєкомплект винищувача-бомбардувальника Су-17 (Fitter)
14.
Легенда радянської (та й всесвітньої теж) авіації - винищувач МіГ-29 (Fulcrum - точка опори).
15.
Як і личить справжньому хижакові, МіГ-29 з будь-якого ракурсу виглядає граційно й страхітливо одночасно.
16.
Побратим по конструкторському бюро Мікояна і Гуревича - винищувач-бомбардувальник МіГ-27К "Кайра", який був здатний нести тактичну ядерну зброю.
17.
А це - гість з Чехословаччини - навчально-бойовий літак Aero L-39 Albatros, на якому з початку 70-х років і до цього дня проходять навчання наші повітряні аси.
18.
Група людей під черевом Як-38М (Forger - коваль) чи то намагається розгвинтити його на сувеніри та металобрухт, чи то вивчають, за рахунок чого цей штурмовик міг виробляти вертикальні злети і посадки?
19.
Іменний Су-15ТМ (Flagon - графин) в розфарбовуванні "Маестро - Леонід Биков". Як і належить, спереду літак прикрашений нотами, як у легендарному кінофільмі.
20.
По правому борту напис Маестро змінює "лівобортну" Леонід Биков.
21.
Перейдемо тепер до більш екзотичних літальних апаратів - безпілотників. Ось так виглядає Ту-143 "Рейс" - розвідувальний безпілотний літальний апарат.
22.
А це - ще один безпілотний розвідник - Ту-141 "Стриж"
23.
Поруч розмістилися люті вороги авіації - зенітно-ракетні комплекси. Наприклад, ЗРК "Куб" (SA-6 Gainful - Вигідний).
24.
Неподалік ще пара зенітно-ракетних комплексів:
праворуч - Бук (SA-11 Gadfly)
посередині - Оса (SA-8 Gecko)
на задньому плані видніється згаданий вже безпілотник "Рейс"
25.
Не слід забувати, що одними тільки літаками авіація не закінчується. Тому переходжу на вертолітний майданчик.
26.
Знаменитий "Крокодил" Мі-24 (Hind - Лань) - саме він став першим радянським бойовим вертольотом.
27.
Поряд притулився протичовновий Ка-27 (Helix - спіраль)
28.
Як і личить Камівським вертольотам, Ка-27 має співвісний гвинт.
29.
А це - така собі літаюча "маршрутка Газель" - багатоцільовий Мі-2 (Hoplite - гопліт - давньогрецький піший воїн)
30.
Збоку Мі-2 схожий якщо не на Газель, то на Рафік вже точно :)
31.
Побратим по конструкторському бюро Міля - найвідоміший вітчизняний вертоліт Мі-8 (Hip)
32.
А тепер від буденних авіа-засобів наблизимося до зірок ще більше. Перед нами - спусковий космічний апарат, здається "Союз-19"
33.
Що ж, начебто всі експонати поокремо обхійшов, тепер можна просто прогулятися музеєм.
34.
Су-17 проти МіГ-29
35.
Красень МІГ-25 міг розвивати до 3-х надзвукових швидкостей ...
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Надзвукові поїзди можуть замінити літаки
36.
... а розвивати таку божевільну швидкість допомагали два таких двигуна ... :)
37.
... це я їх крізь отвір в заглушці фотографував. Хлопець на знімку як раз тим же тільки що займався :)
38.
Дідок МіГ-15-й
39.
Спочатку Су-24 хлопчиками в червоних футболках не озброювали - це вже місцева модифікація :)
40.
Ще одна загроза для ворожої авіації - зенітно-ракетний комплекс С-300 ПС ...
41.
... і ЗРК С-300 В1 відразу за ним.
42.
Зенітно-ракетний комплекс С-200В "Вега"
43.
"Піонер" - всім хлопцям приклад :)
44.
Тим часом у поле зору потрапив мужичок, який нарочито фотографував техніку своїм планшетником. Нє, ну я звичайно розумію, що похвалитися своїм новим iPad - це святе. Але з іншого боку, фотоапаратом фотографувати зручніше і дешевше :)
45.
Тим часом стрімко наближалася 13.00, і всіх відвідувачів стали наполегливо виганяти з музею. По дорозі до КПП я ще встиг мимохідь забігти в клуб, де також була цікава експозиція.
46.
Авіамоделісти напевно із задоволенням затрималися б тут подовше.
47.
Колекція гермошлемів.
48.
І наостанок - Анка-кулеметниця, яка чи то фотографується на залишках виставки, чи то сама є працівником музею і допомагає згортати експозицію.
Йдучи з клубу, встигаю почути переполох, що з колекції пропала одна касетна бомба (було три, а залишилося дві).От же народ у нас перевірений - не втрималися, щоб не сперти. Як би тепер взагалі практику дня відкритих дверей "не припинили" ...
Оригінал: posterrr.livejournal.com