Як Іспанія намагається врятувати туристичну галузь
"Я побачив цікаве оголошення на одному іспанському барі, - розповідає Алекс Брамвелл, мешканець Лас-Пальмас, Іспанія. - У ньому говорилося: "Потрібні клієнти. Без досвіду".
Для багатьох це звичайно жарт, дуже вже близький до істини. Індустрія туризму також постраждала від економічної кризи в Іспанії за останні кілька років. Але є ознаки того, що країна знову намагається повернути собі статус топ-напрямку галузі міжнародного туризму.
Найбільшою проблемою для туристичного гіда Марти Лоран Весіани є те, що вона мусить супроводжувати занадто багато туристичних груп.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Для безробітних іспанців час означає гроші
"Кілька років тому у Барселоні було дуже мало екскурсоводів, та й ті зосереджувалися винятково на роботі за індивідуальними турами, - каже вона. - Більшість екскурсоводів залежали від турфірм, але за останні декілька років спостерігається збільшення приватних турів, і все більше і більше цих екскурсоводів створюють свої власні веб-сайти для того, щоб привабити клієнтів".
Після завершення одного зі своїх турів, туристи винагороджують її оплесками і подяками, а їй залишається лише кілька хвилин, щоб встигнути на зустріч із своїми наступними клієнтами.
"Туризм в Іспанії зростає, тому мені навіть довелося закінчити бізнес-курси в Інтернеті, щоб підвищити свої шанси, - зазначає Марта. - Через такий стан справ екскурсоводи, які покладаються лише на великі турагенства мають менше роботи, ніж декілька років тому".
Творчість – це ключ до успіху у роботі з новими ринками
Фото: miraimages.photoshelter.com
За даними Всесвітньої туристичної організації ООН (UNWTO), у 2011 році Іспанію відвідали 56,7 млн іноземних туристів.
Ця цифра помітно менша, ніж 59,2 млн туристів, що відвідали країну в 2007 році (за рік до початку економічної кризи). Однак, це все ж є зростанням на 7,6% порівняно з попереднім роком, що робить Іспанію четвертою країною у світі за кількістю відвідувачів.
У великих містах, таких як Мадрид і Барселона, бізнес поводить себе дуже дружньо по відношенню до туристів, пропонуючи багатомовні варіанти своїх веб-сайтів і меню, а також пристосовуючи години своєї роботи до графіків туристів.
Ізраель Ромеро, директор з маркетингу у Brand Asset Group (консалтингова фірма, що надає повний спектр послуг із покращення бренду компанії), працює з місцевими та міжнародними компаніями з метою поліпшення їх присутності в Іспанії.
"Ми змушені були переконувати наших клієнтів розвивати персонал, який розуміє як мовні, так і культурні потреби своїх іноземних відвідувачів. Це вкрай необхідно для того, щоб збільшити продажі", - стверджує він.
Американка за походженням Лорен Алоїзі працює у Madrid Food Tour – молодій нішевій компанії, яку вона старанно рекламує на всіх основних соціальних сайтах.
Традиційна мадридська їжа. Фото: starshotels.net
По закінченні свого туру Алоїзі вважає корисним давати клієнту копію своєї візитівки, також вона має до них невелике прохання – написати на картці те, що їм сподобалося найбільше. "За допомогою цього методу я помічаю зростання мого бізнесу у цьому році", - каже вона.
Такі методи поряд з бажанням запропонувати своїм клієнтам "автентичну" насолоду дають їй позитивну реакцію від місцевих бізнесменів.
"Власники барів і ресторанів, з якими ми співпрацюємо, дуже вдячні за збільшення роботи, особливо через рецесію", - каже Алоїзі.
Деякі регіони зволікають із змінами
У той же час на курортному острові Лас-Пальмас на Канарських островах Брамвелл, фотограф і укладач контенту для місцевих фірм, що пов’язані із туризмом, розповідає трохи інший сценарій.
"Я вважаю, що головна проблема наших курортів у тому, що у період буму було побудовано занадто багато барів, магазинів і ресторанів", - говорить він.
Острів Лас-Пальмас. Фото: lana-tour.ru
Брамвелл згадує про бульбашку на ринку нерухомості, що засвідчує 200%-ве зростання продажів об’єктів нерухомості в період між 1996 і 2007 роками, перш ніж настав остаточний обвал цього ринку в другій половині 2007 року.
"Більшість комерційних закладів ніколи не бувають переповненими, і їм ледве вдається заробити грошей", - каже він.
Аналогічні тенденції впливають на регіон Андалусія, де як і раніше, продовжують дотримуватися місцевих традицій.
Меню доступні лише іспанською мовою, магазини зачиняють посеред дня на "сієсту", післяобідні ресторанні пропозиції дуже убогі – ось лише деякі з проблем, з якими стикаються відвідувачі.
Тим не менш, деякі провайдери туристичних послуг докладають зусиль, щоб змінити цю ситуацію. Кулінарний тур-оператор A Taste of Spain продає двомовні тури, які заманюють туристів креативними новинками. Наприклад, популярний тур Iberico Ham.
"Тур Iberico Ham дає нашим клієнтам можливість випробувати не тільки смаки, але й побачити, як свині вільно бродять в лісі, у середовищі свого проживання", - розповідає співвласник фірми Мігель Уллібарі.
Нові ринки для туристів допомагають підтримати зростання
Барселона. Фото: tourblogger.ru
Утримуючи четверте місце у світовому рейтингу кількості відвідувачів, Іспанія також вже протягом двох років займає найвищу сходинку серед європейських країн за кількістю доларів, що потрапляють на туристичний ринок країни.
UNWTO повідомляє, що в 2010 році туризм приніс Іспанії $ 52,5 млн і ця цифра поступово збільшилася до $ 59, 9 млн до кінця 2011 року.
В умовах фінансової кризи обережні європейці воліють подорожувати ближче до свого дому - нехай навіть на коротший термін.
Криза також впливає на країни з економікою, що розвивається, зокрема країни БРІК (Бразилія, Росія, Індія, Китай) піднялися у міжнародному туристичному рейтингу.
В Іспанії цей новий тренд можна спостерігати на ринку житла – що є одним із джерел найбільших витрат, пов'язаних з міжнародними поїздками.
Річард Брекелманс, генеральний менеджер п'ятизіркового W Hotel у Барселоні розповідає, що "особливо у цьому році ми помітили явне скорочення на ринку. В результаті складних економічних умов внутрішній іспанський ринок значно скоротився".
"Однак, цей тренд був більш ніж врівноважений високими показниками у США і на Близькому Сході, а також виключно добрими результатами в усіх чотирьох країнах БРІК".
Фото: prostoroman.livejournal.com
Економічність і гнучкість своєї роботи довели також компанії, що надають послуги короткострокової оренди квартир і пропонують зручні системи онлайн-бронювання для європейських та інших іноземних відвідувачів Іспанії.
Пол Андерсон, маркетинговий директор компанії Go with Oh , яка пропонує житло для європейських туристів, підтверджує різке збільшення оренди квартир в Іспанії у цьому році.
"Кількість російських клієнтів стрімко зростає, - каже Андерсон. - Настільки, що ми поспіхом перекладаємо всі наші сайти на російську мову".
Що стосується продажів нерухомості та послуг із переселення, досвідчені компанії успішно створюють можливості для себе в той час, як покупці чекають неминучого падіння цін на житло.
"Нинішня ситуація на ринку житла дуже добра з нашої точки зору, оскільки вона сприяє інвесторам, які купують, щоб здавати в оренду. Наразі інвестори заходилися купувати курортну власність, яка знижується у вартості", - наголошує Бен Уолкер, консультант з нерухомості у Property in Spain.
Коста-дель-Соль. Фото: hotels.com
"Тепер до нас більше інтересу з боку росіян, а також підвищений інтерес до окремих регіонів зі боку скандинавських і голландських покупців", - продовжує він.
Ліза Седлейр, власник сервісу із переселення мігрантів у Коста-дель-Соль, How to in Spain, згодна з тим, що це є плюсом для роботи її компанії.
"Мій бізнес виграв у деякій мірі від нинішньої кризи, оскільки емігранти, які вже живуть в цьому регіоні, шукають шляхів економії грошей і мої послуги дозволяють їм це зробити", - говорить вона.
Хто ж ці нові клієнти?
"Наша місцева іспаномовна газета, Mijas Semanal, має шість сторінок англійською мовою, і тепер також одну сторінку російською", - розповідає Седлейр. "Це повинно нам щось говорити".
Незважаючи на зміни, і у багатьох випадках великі проблеми, пов'язані з туризмом, компанії, як правило, впевнені, що їм удасться пережити цю найгіршу з криз.
Незважаючи на проблеми із економікою, Іспанія, як і раніше, є приголомшливою, різноманітною за своїми пропозиціями туристичною країною – і кількість відвідувачів, яка зростає, є красномовним підтвердженням цього факту.
Оригінал: CNN
Переклад: iPress.ua