Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Олег Назаренко: мита на імпортні авто незаконні, їх потрібно відмінити

Олег Назаренко: мита на імпортні авто незаконні, їх потрібно відмінити
Олег Назаренко. Фото: autocentre.ua
14 квітня ставки спеціальних мит на імпорт легкових автомобілів в Україну знизився вдвічі. Попри важливість такої події для вітчизняних автомобілістів, мало хто пригадав, що запровадження мита на імпортні авто було незаконною ініціативою уряду Миколи Азарова, який після критики та погроз з боку СОТ, розпорядився їх поетапно знижувати. Після зміни влади у лютому 2014 року, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вирішала не скасувати це рішення. Тому теперішнє зниження мит - це рішення ще уряду екс-прем'єра Азарова, яке є незаконним та тягне за собою санкції з боку СОТ.

Про це розповів голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко у коментарі iPress.ua.

"Сенсації у цьому немає. Спецмито було введено в Україні урядом Азарова незаконно, без всяких на те підстав. Рішення про введення цього спецмита було прийнято у 2012 році, але його боялись публікувати і опублікували лише в березні 2013 року. Віце-прем'єр Юрій Бойко дав команду міністрові економіки Прасолову "вранці опублікувати". Це було відразу негативно сприйнято у світі. Відбулись переговори і Азарову пояснили у Світовій організації торгівлі, що якщо Україна не скасує це рішення, то її чекають великі санкції. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі 15 лютого 2014 року вирішала не скасувати рішення, а 15 квітня 2014 року воно зменшується на третину, а через рік ще на половину. Тобто це рішення про зниження мита - це рішення ще уряду Азарова", - розповів він.

Назаренко переконаний, що якби не співчуття до України на міжнародній арені, то Україна давно б уже потрапила під санкції.

"Це рішення про впровадження мита незаконне і ми наполягаємо на тому, що його потрібно скасувати", - наголошує він.

За словами Назаренка, введення імпортного збору у розмірі 5-10% теж є незаконним.

"Коли перед Новим роком прем'єр-міністр вмовляв депутатів проголосувати за це рішення, він сказав, що це вимога МВФ і ми це погодимо з усіма і це рішення набуде чинності лише після погодження. Ніякого погодження не було. Більше того – рішення було введено в дію не у зв’язку із погодженням, а у зв’язку закінченням консультації з ЄС. Консультації провели, організація сказала: ваше рішення незаконне. А вони послухали і ввели  його в дію", - зазначив він.

Назаренко стверджує. що має офіційний лист від Яна Томбінського (голова Представництва Європейського Союзу в Україні - ред.) де йдеться, що ЄС не погоджував рішення про введення імпортного збору і воно викликає у Європі глибоке занепокоєння.

Голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів повідомив, що 28 квітня у Женеві відбудеться засідання комітету з платіжного балансу СОТ, на якому розглядатимуть питання України.  

"Ми звертаємось до уряду з пропозицією відмінити це рішення. Бо тут вже не питання співчуття до України. СОТ не може створювати прецедент порушення закону і правил", - наголосив він.

Назаренко переконаний, що якщо буде створено прецедент, коли одна країна порушує правила СОТ і організація на це ніяк не реагує, то це відіб'ється на ринках інших країн.

Ціни на нові авто все таки знизяться

Коментуючи зниження мита, Назаренко висловив переконання, що воно дасть можливість імпортерам зменшити ціни для дорогих автомобілів.

"Щодо впливу, то порівняно із падінням курсу гривні і росту долара майже на 300%, коли доходи громадян не ростуть, а ціни в гривнях збільшились у 2,5 рази - це мито нібито не так вже й впливає. Якщо авто коштує $50 тис, то зменшення ціни на 4% дасть економію на $2 тис. Для дешевших авто – $1-1,5 тис. Сьогодні – це суттєві гроші для людей, які рахують кожну копійку", - додав він.

За словами голови Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, незважаючи на військову агресію з боку Росії, в України з нею досі діє міжурядова угода про пільгові умови ввезення російських авто.

"У нас діє міжурядова угода з Росією, згідно якою російські автомобілі у нас взагалі не обкладаються митом. Ми говоримо, що в нас триває неоголошена війна із РФ, але ніхто не відміняє пільгові умови ввезення російських авто в Україну. Можете уявити, що під час Другою світової війни Гітлер мав би пільгове ввезення імпорту із Радянського союзу? Цю угоду ніхто не розірвав досі. Тобто російські авто до нас завозяться без мита, а європейські обкладаються митом та спецмитом", - наголосив він.

Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман
Не варто надто радіти запізнілій допомозі США. Вона призначена лише кільком підрозділам ЗСУ – Том Купер
Не варто надто радіти запізнілій допомозі США. Вона призначена лише кільком підрозділам ЗСУ – Том Купер
путін гудбай.  Як роззброїти росію на газовому ринку – CEPA
путін гудбай. Як роззброїти росію на газовому ринку – CEPA
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через "зраду" республіканців – Джулія Девіс