Вчені виявили на Місяці лавові трубки, які можуть вести до полярного льоду - iPress.ua
ТЕХНОЛОГІЇ НОВИНИ

Вчені виявили на Місяці лавові трубки, які можуть вести до полярного льоду

Дрібні ями в великому кратері на Північному полюсі Місяця можуть бути свого роду вікнами, які ведуть до підземної мережі лавових трубок, заповнених льодом
Вчені виявили на Місяці лавові трубки, які можуть вести до полярного льоду Фото: masterkosta.com

Такий висновок дослідники зробили на основі знімків з зонда NASA Lunar Reconnaissance Orbiter, пише Science Alert.

Відкриття зроблене в північно-східній частині кратера Філолай, діаметром близько 70 кілометрів, який знаходиться в 550 кілометрах від північного полюса на видимій стороні Місяця. Отвори виглядають як поглиблення розміром від 15 до 30 метрів. На думку вчених, в цих утвореннях може бути присутня вода.

"Поточна якість знімків поки не дозволяє нам з 100% упевненістю говорити, що це дійсно лавові трубки, однак про це говорять розміри цих структур, їх форма і геологічні властивості", - розповідає Паскаль Лі з Дослідницького центру NASA імені Еймса.

Подібні отвори на Місяці вже знаходили раніше - всього їх відомо близько 200, однак тепер їх вперше знайшли в приполярних регіонах. Дослідники підкреслюють, що це відкриття дозволяє отримати доступ до полярного льоду Місяця. Крім того, в перспективі, ці трубки зможуть використовуватися астронавтами і колоністами для створення місячних баз.

Цікаво, що під час доповіді про відкриття під час Симпозіуму з наук про Місяць і посадкових місіях Паскаль Лі знайшов крім води ще одну причину для того, щоб будувати місячну базу саме в кратері Філолай.

"Якщо там побудувати базу, то у нас буде не тільки вода, але і красивий вид на Землю - на відміну від місця посадки "Аполонів", наша планета буде висіти не над головою, а парити над горизонтом у південно-східної кромки кратера. Крім того, вивчення лавових трубок на Місяці також має підготувати нас до дослідження таких трубок на Марсі", - зазначив Паскаль Лі.

Нагадаємо, вчені заявили про те, що під поверхнею Марса на глибині один-два метри залягають великі пласти чистого водяного льоду товщиною до 100 метрів.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ