Вчені виявили на Місяці лавові трубки, які можуть вести до полярного льоду

Фото: masterkosta.com
Дрібні ями в великому кратері на Північному полюсі Місяця можуть бути свого роду вікнами, які ведуть до підземної мережі лавових трубок, заповнених льодом

Такий висновок дослідники зробили на основі знімків з зонда NASA Lunar Reconnaissance Orbiter, пише Science Alert.

Відкриття зроблене в північно-східній частині кратера Філолай, діаметром близько 70 кілометрів, який знаходиться в 550 кілометрах від північного полюса на видимій стороні Місяця. Отвори виглядають як поглиблення розміром від 15 до 30 метрів. На думку вчених, в цих утвореннях може бути присутня вода.

"Поточна якість знімків поки не дозволяє нам з 100% упевненістю говорити, що це дійсно лавові трубки, однак про це говорять розміри цих структур, їх форма і геологічні властивості", - розповідає Паскаль Лі з Дослідницького центру NASA імені Еймса.

Подібні отвори на Місяці вже знаходили раніше - всього їх відомо близько 200, однак тепер їх вперше знайшли в приполярних регіонах. Дослідники підкреслюють, що це відкриття дозволяє отримати доступ до полярного льоду Місяця. Крім того, в перспективі, ці трубки зможуть використовуватися астронавтами і колоністами для створення місячних баз.

Цікаво, що під час доповіді про відкриття під час Симпозіуму з наук про Місяць і посадкових місіях Паскаль Лі знайшов крім води ще одну причину для того, щоб будувати місячну базу саме в кратері Філолай.

"Якщо там побудувати базу, то у нас буде не тільки вода, але і красивий вид на Землю - на відміну від місця посадки "Аполонів", наша планета буде висіти не над головою, а парити над горизонтом у південно-східної кромки кратера. Крім того, вивчення лавових трубок на Місяці також має підготувати нас до дослідження таких трубок на Марсі", - зазначив Паскаль Лі.

Нагадаємо, вчені заявили про те, що під поверхнею Марса на глибині один-два метри залягають великі пласти чистого водяного льоду товщиною до 100 метрів.

Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute