Якщо влада не залучить іноземних авіаперевізників, то в Україні залишиться лише МАУ, - експерт
Про це він розповів в коментарі iPress.ua.
"Є три групи чинників. Перша: це дійсно надзвичайно низька привабливість українського ринку авіаперевезень на даний момент. Торік ринок зменшився на більш ніж 20%, а обсяги перевезень компанії "Wizz Air Україна" зменшились на 19%. Цього року загальне падіння ринку продовжилось. За результатами двох місяців падіння становило 18%", - зауважив експерт.
Сергій Вовк наголошує, що в такій ситуації будь-який оператор шукає можливість якомога ширшої економії витрат, зокрема, й на адміністративному рівні.
"Я б звернув увагу на те, що "Wizz Air" не повністю йде з українського ринку, а лише значно зменшує кількість маршрутів, на яких вона працює і переводить розрахунки на угорський офіс і таким чином зекономить на київському офісі", - додав він.
"Другий чинник – дійсно, загальна макроекономічна нестабільність пов’язана із валютою, яка є дуже чутливою саме для лоукост авіакомпаній. Ситуація проста: людина хоче купити авіаквиток, робить замовлення заздалегідь, наприклад, за місяць, два або й три, а, як правило, клієнти лоукостів саме так і роблять, щоб отримати вигідну ціну, а за місяць вартість перевезення може зрости в рази. І витрати авіакомпанії, які прив’язані до долара можуть зрости в рази через валютні коливання. Звичайно, компанія у такому випадку втрачає свою маржу".
Третім чинником, на думку експерта, є умови, які суттєво зменшують конкурентне поле у частині розподілу авіамаршрутів в Україні, а також можливості надання якихось знижок за послуги аеропортів для лоукост-компаній.
"Влада декілька разів декларувала, що будуть зміни у цьому напрямку, але, на жаль, поки що ці розмови так і залишились на рівні заяв", - констатує експерт.
"Wizz Air", до побачення": як тепер дешево літати до Європи?
Сергій Вовк також пояснив, чи вплине підписання угоди про "відкрите небо" на ситуацію з дешевими авіаперевезеннями в Україні.
"Угода про "відкрите небо" – це лише один із шляхів і вона не вирішить усіх проблем це точно. Щоб якимось чином спонукати закордонних авіаперевізників літати в Україну, Міністерству інфраструктури треба думати про якусь антикризову програму із залучення закордонних авіаперевізників, інакше ми отримаємо ринок одного гравця – монополізований ринок авіакомпанії МАУ", - застерігає експерт.
За його словами, такі авіакомпанії є.
"Це, наприклад, AtlasJet (турецька авіакомпанія, що базується в Стамбулі - ред), яка прямо заявляла про те, що навіть та несприятлива ситуація, яка зараз є в Україні пов’язана із війною і економічною нестабільністю не лякає її, вона готова інвестувати. Таким компаніям треба допомагати в ручному режимі заходити на ринок України для того, щоб показувати привабливість цього ринку", - зазначив Сергій Вовк.
"Що стосується угоди про спільний авіаційний простір з Європою. Мені складно давати якісь прогнози на цю тему, бо питання зараз лежить скоріше в юридичній площині, а, можливо, й у політичній. Фахівцям Мінінфраструктури та Мін'юсту треба максимально пришвидшити цей процес. Є питання пов’язане зі статусом Гібрлатару і воно прив’язане до міжнародного права", - додав експерт.
Як повідомляв iPress.ua, сьогодні компанія "Візз ейр Україна" оголосила про те, що призупиняє свою діяльність в Україні.
Згодом у Міністерстві інфраструктури повідомили, що мають намір провести зустріч з керівництвом угорської авіакомпанії Wizz Air і з українською дочірньою "Візз Ейр Україна" для обговорення можливої допомоги щодо відновлення їхньої діяльності в Україні.
Нагадаємо, Ігор Коломойський контролює близько 65% українського ринку авіаперевезень. Серед афільованих із ним компаній - "Дніпроавіа", "Роза вітрів" і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). Хоча сам Коломойський заперечує причетність до власності авіакомпаній.