Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Якщо влада не залучить іноземних авіаперевізників, то в Україні залишиться лише МАУ, - експерт

Якщо влада не залучить іноземних авіаперевізників, то в Україні залишиться лише МАУ, - експерт
Фото: cheap-trip.eu
Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк пояснив можливі причини, через які лоукостер Wizz Air вирішив піти з українського ринку та уточнив передумови для заохочення інших авіакомпаній літати в Україну.

Про це він розповів в коментарі iPress.ua.

"Є три групи чинників. Перша: це дійсно надзвичайно низька привабливість українського ринку авіаперевезень на даний момент. Торік ринок зменшився на більш ніж 20%, а обсяги перевезень компанії "Wizz Air Україна" зменшились на 19%. Цього року загальне падіння ринку продовжилось. За результатами двох місяців падіння становило 18%", - зауважив експерт.

Сергій Вовк наголошує, що в такій ситуації будь-який оператор шукає можливість якомога ширшої економії витрат, зокрема, й на адміністративному рівні.

"Я б звернув увагу на те, що "Wizz Air" не повністю йде з українського ринку, а лише значно зменшує кількість маршрутів, на яких вона працює і переводить розрахунки на угорський офіс і таким чином зекономить на київському офісі", - додав він.

"Другий чинник – дійсно, загальна макроекономічна нестабільність пов’язана із валютою, яка є дуже чутливою саме для лоукост авіакомпаній. Ситуація проста: людина хоче купити авіаквиток, робить замовлення заздалегідь, наприклад, за місяць, два або й три, а, як правило, клієнти лоукостів саме так і роблять, щоб отримати вигідну ціну, а за місяць вартість перевезення може зрости в рази. І витрати авіакомпанії, які прив’язані до долара можуть зрости в рази через валютні коливання. Звичайно, компанія у такому випадку втрачає свою маржу".

Третім чинником, на думку експерта, є умови, які суттєво зменшують конкурентне поле у частині розподілу авіамаршрутів в Україні, а також можливості надання якихось знижок за послуги аеропортів для лоукост-компаній.

"Влада декілька разів декларувала, що будуть зміни у цьому напрямку, але, на жаль, поки що ці розмови так і залишились на рівні заяв", - констатує експерт.

"Wizz Air", до побачення": як тепер дешево літати до Європи?

Сергій Вовк також пояснив, чи вплине підписання угоди про "відкрите небо" на ситуацію з дешевими авіаперевезеннями в Україні.

"Угода про "відкрите небо" – це лише один із шляхів і вона не вирішить усіх проблем це точно. Щоб якимось чином спонукати закордонних авіаперевізників літати в Україну, Міністерству інфраструктури треба думати про якусь антикризову програму із залучення закордонних авіаперевізників, інакше ми отримаємо ринок одного гравця – монополізований ринок авіакомпанії МАУ", - застерігає експерт.

За його словами, такі авіакомпанії є.

"Це, наприклад, AtlasJet (турецька авіакомпанія, що базується в Стамбулі - ред), яка прямо заявляла про те, що навіть та несприятлива ситуація, яка зараз є в Україні пов’язана із війною і економічною нестабільністю не лякає її, вона готова інвестувати. Таким компаніям треба допомагати в ручному режимі заходити на ринок України для того, щоб показувати привабливість цього ринку", - зазначив Сергій Вовк.

"Що стосується угоди про спільний авіаційний простір з Європою. Мені складно давати якісь прогнози на цю тему, бо питання зараз лежить скоріше в юридичній площині, а, можливо, й у політичній. Фахівцям Мінінфраструктури та Мін'юсту треба максимально пришвидшити цей процес. Є питання пов’язане зі статусом Гібрлатару і воно прив’язане до міжнародного права", - додав експерт.

Як повідомляв iPress.ua, сьогодні компанія "Візз ейр Україна" оголосила про те, що призупиняє свою діяльність в Україні.

Згодом у Міністерстві інфраструктури повідомили, що мають намір провести зустріч з керівництвом угорської авіакомпанії Wizz Air і з українською дочірньою "Візз Ейр Україна" для обговорення можливої допомоги щодо відновлення їхньої діяльності в Україні.

Нагадаємо, Ігор Коломойський контролює близько 65% українського ринку авіаперевезень. Серед афільованих із ним компаній - "Дніпроавіа", "Роза вітрів" і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). Хоча сам Коломойський заперечує причетність до власності авіакомпаній.

Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
З голуба миру на яструба війни. Як росія атакувала Францію і радикалізувала Еммануеля Макрона – The Economist
З голуба миру на яструба війни. Як росія атакувала Францію і радикалізувала Еммануеля Макрона – The Economist
кремль у захваті від того, як США вагаються щодо допомоги Україні. Як збуджені пропагандони путіна плекають перспективу повернення Трампа – Джулія Девіс
кремль у захваті від того, як США вагаються щодо допомоги Україні. Як збуджені пропагандони путіна плекають перспективу повернення Трампа – Джулія Девіс
Організуватись заради перемоги. Лідери мають чітко окреслити громадянам перемогу як мету – Бен Годжес
Організуватись заради перемоги. Лідери мають чітко окреслити громадянам перемогу як мету – Бен Годжес
У НАТО занепокоєні долею підводної інфраструктури вільного світу. Тим часом росіяни агресивно атакують їхню критичну наземну інфраструктуру
У НАТО занепокоєні долею підводної інфраструктури вільного світу. Тим часом росіяни агресивно атакують їхню критичну наземну інфраструктуру
Є одна війна – глобальна: автократій проти вільного світу. Україна її частина – Девід Екс
Є одна війна – глобальна: автократій проти вільного світу. Україна її частина – Девід Екс
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом