RSS
СПЕЦПРОЕКТИ

Олексій Малицький: Життя надто коротке, щоб робити те, що нам не подобається

Молодіжні бренди Sammy Icon та Clan P є одними із найпопулярніших в Україні, а також успішно продаються у Європі. Проте, щоб добитися цього визнання співзасновники брендів пройшли тернистий шлях
В рамках проекту "iGeneration - покоління, що примножує", iPress.ua поспілкувався з Олексієм Малицьким – уродженцем Дрогобича Львівської області, підприємцем у четвертому поколінні та майбутнім сьомим президентом України.
Олексій Малицький: Життя надто коротке, щоб робити те, що нам не подобається Олексій Малицький. Фото: tedxlviv.com.ua

Створювати бізнес в Україні та ще й у молодому віці - досить складна і подекуди нездійсненна мрія. Український майданчик рідко приваблює інвесторів та навіть самих українців, які чудово розуміють усі ризики. Значна частина наших громадян віддає перевагу і шукає можливості будувати свій бізнес за кордоном. Відтак, відбувається великий відтік креативних кадрів.

Водночас, є люди, які не лише стають успішними підприємцями в Україні, але й відкривають щось нове. Серед них Олексій Малицький - один із найуспішніших стартаперів України, засновник брендів Sammy Icon та Clan-P ( відкритий клуб сучасного арту. А ще, це футболки з ілюстраціями молодих українських дизайнерів).

Читачі іPress.ua ймовірно чули про яскраві та модні українські шкарпетки Sammy Icon. Втім, бренд дивує не тільки асортиментом і сміливими дизайнами, але й вельми цікавим маркетингом. Наприклад, ідея створити "шкарпеткомат" виникла спонтанно. У світі вже давно існують автомати, які продають футболки або окуляри, так чому б з тим же успіхом не продавати шкарпетки?


Фото: ain.ua

Продажі йдуть не тільки в Україні, але і в інших країнах. У 2016 році у бренду з'явилися дистриб'ютори в Німеччині і Нідерландах.

Олексій спочатку "розірвав" зал своїм неординарним та оригінальним виступом на TEDxLviv, а згодом в ексклюзивному інтерв’ю для іPress.ua відкрив деталі свого життєвого шляху, розповів, що для нього є успіхом та поділився планами на майбутнє.


Олексій Малицький. Фото: iPress.ua / Михайло Гема

Про успіх: Кожна людина, яка щаслива, вона успішна

Успішним може бути водій трамвая. Я підозрюю, що не в Україні, а в якійсь іншій країні. Тобто, якщо ти щасливий в тому, що ти робиш, то вочевидь ти успішний. Успіх точно не в грошах. Наприклад, у мене їх немає. Успіх полягає в тому, що ти можеш робити те, що хочеш і не робити те, що не хочеш більшість свого часу. Є речі, які ми повинні робити попри своє небажання. До прикладу, бюрократичні моменти.

У школі я нічим не виділявся серед інших, оскільки займався торгівлею з шостого класу. Можливо, були якісь задатки, але я практично нічого не пам’ятаю. Феноменально, якщо людина впродовж тривалого періоду свого життя може пам’ятати раннє дитинство. Насправді з дитинства я торгував в онлайн іграх. Мені подобалася не гра, як більшості однолітків, а саме торгівля. Так склалося, що я переїхав в університет в Київ і побачив новий світ. Зрозумів, що люди в 16 років можуть мати свою квартиру, машину тощо.

Частину своїх однокласників я бачив приблизно півроку тому і вони також успішні. У них є діти, вони щасливі. Успіх – це жити в гармонії із собою. Якщо ви хочете робити бізнес в Україні тільки заради грошей, то далеко не факт, що зможете щось заробити.

Про мотивацію: Якщо тебе щось не "пре" - не варто цього робити

У мене надзвичайно своєрідне ставлення до мотивації. На мою думку, її просто не існує. Якщо ж вас щось не мотивує, то просто не займайтеся цим. Раджу викинути книжку про мотивацію, якщо ви її читаєте. Мотивація – це абсолютно персональна річ. Про книжки я можу багато розказувати і часто. Я читав книжки про мотивацію, коли був юний. Зараз же розумію: якщо тебе щось не "пре" - не варто цього робити. Мене мотивує тільки те, що я роблю. Іноді може бути складно, але ти все одно повинен бачити ціль, куди ти йдеш. Якщо ж ти не бачиш цілі, або ж не розумієш її, то справа, яку ти робиш, не мотивує тебе. Якщо ти не готовий прокидатися о шостій ранку і лягати о другій годині, то просто не роби цього. Життя надто коротке, щоб робити те, що нам не подобається.

Наприклад, мені подобається створювати щось нове. Кожна людина живе якимись цінностями: бути чесним, робити більше, намагатися постійно удосконалювати себе. Людина повинна знайти те, що її надихає, заради чого вона хоче прокидатися щоранку. Якщо у мами троє дітей і це робить її щасливою, то вона успішна!

Про бізнес: Зараз до Sammy Icon я не маю практично жодного відношення 

Шкарпетки Sammy Icon – це тільки бізнес. Я підприємець і мені абсолютно немає різниці, що робити та продавати. Одяг же мені просто подобається, тому на певному етапі вирішив з командою розвиватися та працювати у цьому напрямку.

 

На початках возили речі та шкарпетки з Китаю. Це був один із перших проектів, які я зі своєю командою хотів зробити. Зараз же до шкарпеток я не маю жодного відношення. Компанією займається і керує Філліп Литвинов. Останні три роки я їх тільки консультую по маркетингу. Переконаний, що Sammy Icon – один із найцікавіших молодіжних брендів в Україні. Саме ми серед молодіжних брендів одні з перших, хто почали їздити на виставки, експортувати та виробляти товар. Однак час йде і потрібно шукати нові ідеї.

Чому Sammy Icon? Так, назву придумав я. Нам потрібні були певні асоціації, щоб це була людина. За два тижні ми нічого не могли вигадати. Згодом за один день ми придумали п’ять назв, серед яких була Sammy Icon. Як би дивно не звучало, але назву допомогла придумати програма Google Maps.

 

Про владу і бізнес: В Україні дуже малий ринок, тому складно конкурувати з компаніями-лідерами 

Sammy Icon більш популярний в Україні, аніж у Європі. У будь-якому бізнесі, країна з якої ти починаєш - це твій стартовий майданчик. Ти повинен протестувати продукт у своїй країні, а вже згодом рухатися далі. Це класична модель. Зростає локальний виробник, потім він виходить на глобальну гру, де бореться з іншими. Важче розпочати бізнес у чужій країні, а згодом зайти у свою. В Україні ринок дуже малий, тому дуже складно конкурувати з компаніями-лідерами.

Українська влада ніколи мені не заважала у моєму бізнесі, принаймні я з цим ніколи не стикався. Коли ви тільки створюєте новий продукт, то у вас немає, що забирати. Коли ж з’являються якісь серйозні активи, то комусь, можливо, буде цікаво щось у вас відібрати чи перешкоджати. Звісно, що є незрозумілі закони, але ви увімкніть телебачення та подивіться як проводяться сесії у Верховній Раді України… Коли дорослим людям говорять, щоб вони всілися…Про що тут ще говорити?


Фото: moonstore.it

Про технології і процес: Півроку прожив на фабриці у Львові

Наші працівники шиють одяг на фабриках в Україні, Туреччині та Китаї. Сировина – бавовна. Здебільшого вона турецька або китайська. Турки працюють в межах 300-600 МОК (Мінімальна кількість замовлення) в одному кольорі та розмірі. Китайці ж працюють від тисячі. В Україні ти можеш зробити якісь десятки, але це надто дорого. У бізнесі важливо: коли ти визначився, що хочеш робити, то шукай у своїй країні та за кордоном фабрики, які допоможуть вирішити це питання. Береш кращу пропозицію ціна-якість та йдеш із нею.

Наприклад, я півроку прожив у Львові на фабриці, налаштовуючи швейні машинки. Перша фабрика була українська і були певні питання до її якості. Я сідав за ці машинки і налаштовував їх разом з технологами. Таким чином, я приймав участь в усіх процесах, де виробляються шкарпетки Sammy Icon. Ми старалися із керівництвом компанії, яка в нас повірила, та змінювали всі процеси, аби вони максимально відповідали нормам.

Згодом я займався продажем та маркетингом. Були певні труднощі, тому ми шукали керівника. Якраз Філліп Литвинов завершив роботу в Червоному Хресті в Португалії та повернувся до України. З ним ми відразу знайшли спільну мову. 

Про найважливіше: Для бізнесу маркетинг – це все

У першу чергу потрібно розуміти, що якість це питання, яке в жодному разі не повинне підлягати сумніву. Однак для бізнесу маркетинг – це все. Речі, які ми купуємо з написом Італія в чотири рази дорожчі, ніж з Китаю – це маркетинг. Те, що за кордоном за продукт із написом Україна не хочуть багато платити, бо це слово у них не викликає емоцій – це маркетинг. Маркетинг – це, якщо приходить людина у кепці та нічого не говорить і зриває овації публіки. Таким чином, маркетинг це дуже важливо для бізнесу. Ним я наразі займаюся, працючи в агенції, яка пов'язана з діджиталом.

Я там молодший партнер і очолюю напрямок бренду. Тому маркетинг на цей момент мене найбільше цікавить. Зараз ми консультуємо щодо поведінки споживача та ціннісної пропозиції брендів, тобто, що бренд пропонує та дає і, чому ми його купуємо.


Фото: Facebook Олексій Малицький

 

Про школу виживання: Після Work and Travel почав власну справу

У 18 років я поїхав по програмі Work and Travel. Усім раджу зробити щось подібне, оскільки ти вперше відриваєшся від батьків не в інше місто, а країну, де вже ніхто не допоможе. Ти стаєш іншою людиною, тобто будуєш весь свій соціальний статус по-новому. Ти можеш зрозуміти, ким ти будеш в майбутньому, адже всі твої навички вже не змінити. Ти можеш сказати, чи влаштовує тебе цей результат. Щоб усвідомити цей рівень, що відбувається, потрібно бути на високому рівні свідомості. Задумайтесь, якщо ви по програмі не знайшли роботу, то як це вас характеризує як людину, як це вплине на вас у майбутньому. Після цієї школи виживання я почав власну справу.

 

Потрібно інвестувати в голову, багато читати та побувати за кордоном

Я вважаю, що це добре, що українці виїжджають за кордон. Тут далеко не найкращі умови для молодих людей. Звичайно, є багато перспектив. Однак краще поїхати за кордон і здобути досвід та повернутися сюди та вже намагатися щось змінити. Ми перебуваємо в історичному моменті, як в часи Другої Світової війни 1939-1945 років. Так, ми не переживали ці часи, неймовірного горя та втрат. Тому для нас це числа із дефісом по середині. На сьогодні ми також живемо в якихось числах, між якими дефіс. Швидше за все, ми живемо на ось цьому дефісі, який не закінчується. Щоб це пережити, потрібно кудись поїхати та здобути знання.

Я дуже важко переживав, коли в Україні розпочалася криза. Я думав, а що ж буде в наступні три роки? Втім, за декілька тижнів я зрозумів, що краще не буде, тому потрібно інвестувати в свою голову та розпочав багато читати, навчатись та навчати інших. Якщо ви маєте можливість поїхати і повернутися з коштами, то чому б і ні? У будь-якому випадку в Україні з’являться активні люди і на них буде попит.


Олексій Малицький. Фото: forbes.net.ua

І знову про успіх: Хочу завершити написання власної книги "Як почати бізнес у четвер"

Зізнаюся, що я насправді не знаю, чи вважаю себе успішним. У житті я не зробив ще настільки багато речей, тому не можу сказати, що я цілком успішна людина. Я можу сказати: "так – я щось зробив!". Тільки на цьому етапі я вважаю себе щасливим, тому що роблю те, що мені подобається. Як буде далі – невідомо. Я завжди маю певний план та щось планую, однак імпровізації в моєму житті теж багато планів. Планів завжди багато, однак реалізувати їх досить складно. 

Я вже встиг змінити галузь в якій працюю та, можливо, хочу зробити нові проекти, але вже у сфері IT, яка зараз стрімко розвивається. Збираюся прочитати багато книг, подорожувати і сподіваюся, що завершу написання власної книги "Як почати бізнес в четвер". З допомогою однієї людини вже написав дуже багато. Матеріалу є достатньо, але написання книги це не пост у Facebook, а складний процес. На жаль, за півроку не було зроблено жодного кроку в цьому напрямку. Сподіваюся, що в наступні півроку я завершу цю історію.


Фото: sostav.ua

 

Про амбіції: Сьомий президент України

Ця ідея бере початок з університетських років, коли ми розпочинали із соціальних проектів. Була мета змінити країну, тому, що всі цього хочуть в певному віці. Щоб пояснити, наскільки ми хочемо змінити країну, я казав, що хочу бути сьомим президентом України. В принципі, така соціальна мета є і сьогодні. Також є багато груп людей, які хочуть змінити країну, тому ми утворюємо певні групи та спілкуємося, обмінюючись креативними думками. 

Однак моя мета не стати президентом, а змінити країну. Змінити країну - донести масштаби бажаних змін. Сьомий президент це можливість пояснити, що конкретно ми хочемо зробити та рівень амбіцій.

 

Олексій Малицький чудово демонструє, що для успіху потрібно більш, аніж прості зусилля. За основу потрібно взяти традиційні людські постулати - освіченість, креативність та волю. Приклад Олексія Малицького доводить, що перетворити на гроші можна будь-яку ідею, навіть зі шкарпетками. Головне – бути впевненим у своїх силах та не боятися допустити помилку.

Тепер же молодий стартапер розвивається у сфері ІТ. Таким чином, найближчим часом можна очікувати цікавий проект, який вкотре засвітить бренд Україна в Європі.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

13 03 2017 21:56
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ