RSS
БЛОГОСФЕРА

16 способів вибрати ідеальне ім'я для стартапу

Більше голосних!
Всі ми знаємо, як важко знайти ім'я для свого проекту, а також зареєструвати привабливий домен. У гонитві за гарним ім'ям ми моніторимо інтернет і влаштовуємо мозкові штурми з друзями та колегами і робимо ще купу речей. Досить витрачати на це багато часу, пишіть код і шукайте клієнтів, це в рази важливіше. Назви компаній, які скористалися цими методами, цілком заслуговують на увагу.
16 способів вибрати ідеальне ім Фото: mashable.com

Нижче наведено 16 методик: у більшості випадків вони передбачають 2 етапи - створення списку слів, що мають відношення до вашого проекту, і змішування цих слів, тобто пошук "золотої" комбінації. 

Оскільки стаття перекладена з англійської, приклади, використані в матеріалі, теж є англомовними.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

Ключові слова стануть основою імені вашого стартапу, тому, чим більше їх ви напишете, тим більше варіантів вибору у вас буде. Не забувайте сортувати їх за змістом і категоріями: 

1. Концептуальні слова. Виберіть ті слова, які описують суть вашого проекту. Вони можу включати як категорію проекту (подорожі, музика, мода), так і основні функції продукту, який ви виробляєте (дослідження, аналіз). 

Приклад: A family app generates words like ancestry (genealogy, lineage, roots), relatives (mother, parents), storytelling (narrative, news), home (nest, hut) and sharing (bond, tie).

2. Метафори. Щоб відійти від банальностей, розширте свій список словами і фразами, які побічно належать вашому бізнесу. Експериментуйте, загострюйте увагу на деталях, записуйте ВСЕ, що приходить до голови. Як правило, метафори дозволяють вибрати більш оригінальну назву, що виділяє Вас із загальної маси, а також дозволяє заощадити на реєстрації домену (оригінальні домени з більшою ймовірністю будуть вільні і дістануться Вам за меншу вартість). 

Приклади:
Names associated with family: fam, bunch, collection, kin
Objects commonly found in families: photo frame, fireplace, family records
Phrases typical associated with family: call me, i love you, goodnight
Feelings that family elicits: happiness, joy, trust, safety
Moments spent with family: dinner, living room, weekend

3. Синоніми: розширити список Ви можете шляхом додавання синонімів для тих слів, які Ви вибрали згідно з пунктами 1 і 2. 

Приклад: Family = ancestors, blood, clan, descendants, folk, kin, lineage and tribe.

4. Список прикладів і типів продукту стартапу. Виберіть відповідні слова, що позначають типи або приклади продукту, який ви збираєтесь створювати. Пам'ятайте, що асоціації з продуктом повинні бути зрозумілі не лише вам, але і вашій цільовій аудиторії, яка має швидко їх вловлювати. 

Приклад: Family trees - redwood, maple, spruce, chestnut and birch.

5. Візуалізація. Інколи картинка може бути інформативнішою, ніж тисячі слів, особливо, коли мова йде про суть ідеї. Для того, щоб вибрати ім'я стартапу, створіть асоціативний ряд картинок, які ви знайдете в інтернеті. Pinterest дуже сильно допоможе вам у цьому питанні, бо дозволяє здійснювати пошук за ключовими словами серед величезної кількості високоякісних картинок. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Еван Шарп, Pinterest: "Наші користувачі - змії, мурахи та кроти"

Приклад: Pinterest, Google image search, Yandex

6. Іноземні слова і запозичення. Слова з інших мов мають велику кількість синонімів та аналогів в українській, тим самим вони можуть стати хорошим інструментом у процесі вибору назви стартапу. 

Приклад: Дерево (Українська) = tree (англійська), arbol (іспанська), albero (італійська), arbre (французька) і arvore (португальська).

КОМБІНАЦІЯ СЛІВ

image

Тепер, коли у вас є значний список слів, які викликають асоціацію з вашою компанією, її діяльністю та її продуктом, ви повинні створювати комбінації слів, щоб назва "чіпляла" і була оригінальною і незабутньою. Ось які тактики слід використовувати для цього:

1. Змішані слова. Напишіть одне слово навпроти іншого і просто додайте їх! Спробуйте комбінації з двох іменників, іменника і дієслова - головне, щоб вони гармонійно звучали разом. Такий спосіб є найбільш поширеним у світовій практиці вибору імен для стартапів.

2. Гібридні слова. Суміщайте слова за допомогою загальних звуків або складів. Гібридні слова вимагають набагато більше креативу і точності, ніж просте поєднання, але знайдений гібрид завжди ідеально лягає на слух 

Стартапи: Pinterest (pin + interest), Mixel (mix + pixel), Codecademy (code + academy), Rentenna (rent + antenna) 

3. Приставки і суфікси. Ще один ідеальний спосіб створення унікального імені. Він непростий, оскільки кількість відомих приставок і суфіксів обмежена, тому ви досягнете максимального ефекту, якщо просто випишете їх в ряд і підставите своє "корінне" слово до них.

4. Помилки в словах. Пробуйте прибирати голосні або підміняти букви в звичайних словах. На перших порах виглядає незвично, але новостворене вами слово буде мати переваги за рахунок того, що воно майже схоже на звичайне. Іншими словами, око і вухо не буде напружувати. 

Стартапи: Tumblr (tumbler), Consmr (consumer), Flud (flood), Etsy (etc.), Yext (next), Gyft (gift), Lyst (list),Fotopedia (photopedia), Scribd (scribed), Zynga (Zinga), Digg (dig), Google (googol), Xoom (zoom), Redd t (read it)

5. Додавайте числа. Додаток чисел і цифр до слова завжди робить назву більш цікавою. Використовуйте цей прийом з розумом - вкладайте сенс в цифри і числа, які додаєте. 

Стартапи: 1000memories (many memories), 10gen (rhymes), Lot18 (short), 37signals (37 radio telescope signals to detect ET intelligence) 

image

6. Використовуйте розширення доменів. Розширення. Com і раніше залишається "золотим" стандартом.Використовуйте його або інші можливі варіанти в якості продовження придуманого слова. Не рекомендуємо використовувати домени другого рівня, бо вони сильно ускладнюють сприйняття. 

Стартапи: Art.syVisual.lyReclip.itNews.meAbout.meLast.fmShelby.tvChart.ioTrigger.iBetali.st,Brit.coAngel.codel.icio.us (навіть не намагайтесь, вони такі останні!)

7. Префікси get-або-app. Використання цих префіксів, можливо, і не є найбільш елегантним рішенням, однак відкриває додаткові можливості. Цей спосіб є найменш використовуваним хоча б тому, що він викликає негативний ефект при невмілому використанні. 

8. Задом-наперед. Просто, але ефективно! Якщо ідеї підійшли до кінця, а ідеальну назву досі не знайдено, спробуйте писати відповідні "кореневі" слова задом-наперед. 

Стартапи: Xobni (inbox)
Інші компанії: Harpo (Oprah), Aneres (Serena) 

9. Вигадане слово. Передостанній спосіб, що приносить результат. Придумайте слово, застосовуючи одну з описаних раніше стратегій - і назва готова! Щоб зробити слово вигаданим, але приємним для сприйняття, додавайте більше голосних. 

Стартапи: Yipit , Yobongo 

10. І нарешті, опція для найбільш ледачих і тих, у кого є зайві гроші: домени преміум-класу. Різні сайти мають цілі списки хороших, але дорогих доменних імен, які ви можете придбати. Однак, залиште цю опцію "на чорний день" - фантазії вам точно повинно вистачити! 

Трохи забатано методів? Складно? Можливо, але практика показує, що краще використовувати перевірені методики, ніж називати свій проект навмання. Пам'ятайте, що якщо не виходить з першого разу - відкладіть питання на кілька днів, тому що креативити треба на свіжу голову!

Оригінал: mashable.com

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

15 10 2012 18:09
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ