RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ БЛОГОСФЕРА

Агов, дрібні бізнесмени: може, соціальні медіа не для вас?

Не потрібно винаходити ровер
Тепер звикли вважати, що якщо у вас є малий бізнес, вам слід регулярно знаходити час для збільшення бази своїх фанів на Facebook та Twitter. Можливо, вам слід постити новини, що стосуються вашого товару або послуги. Кумедні фото та малюнки так само збільшують кількість "лайків" та знайомлять з назвою вашого бізнесу нових, потенційних клієнтів.
Агов, дрібні бізнесмени: може, соціальні медіа не для вас? Фото: mashable.com

Проте, не всі вірять цьому аргументу. Vertical Response - компанія, що працює у сфері інтернет-маркетингу - провела нещодавно опитування власників 500 малих та середніх підприємств і дійшла висновку, що близько третини власників малого бізнесу хотіли б витрачати менше часу на соціальні медіа. Якщо ви серед них, то не відчувайте сором через відсутність у вас потрібного завзяття. Розгляньте краще аргументи проти того, щоб стати черговим Джорджем Такеі:

1. Незалежно від того, скільки часу ви витрачаєте на соціальні медіа, цей час ви не витрачаєте на вдосконалення свого основного бізнесу. Наприклад, вашим бізнесом є виготовлення роверів. Чи зробите ви собі краще, докладаючи зусиль до того, щоб кожен, хто купує ровер у вашому магазині, був шалено радий з цього приводу та збільшував ваш показник PTAT (People Talking About This - "люди, що говорять про це" - окрема метрика для сторінок на Facebook - iPress.ua) на Facebook? Уявіть собі на хвилину, що ви вирішили використовувати Facebook і Twitter як цифрову рекламну дошку з оголошеннями для свого бізнесу і не витрачатимете взагалі енергії на збільшення бази своїх фанів. Натомість, весь свій час та думки, які б в іншому випадку ви витрачали на Facebook, ви присвятите наданню якомога кращого сервісу своїм клієнтам, так щоб жоден з них не залишив ваш магазин незадоволеним. Чи була б тоді у ваших клієнтів мотивація розповідати добрі речі про вас на Twitter і Facebook? Хіба не має такий тип взаємодії переваг у порівнянні з простим лайканням кумедних фото, які ви запостили?

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Понад 80% компаній мають "глухий" акаунт у Facebook

2. Apple взагалі немає у соціальних медіа. В Apple, бренд № 2 у цьогорічному рейтингу 100 найкращих брендів Interbrand, немає навіть офіційної сторінки на Facebook та офіційного акаунту на Twitter. Подумайте: Apple була № 41 у рейтингу у 2005 році, ще до того, як по-справжньому почалася революція соціальних медіа, а це означає, що Apple чимало заробила, ігноруючи піднесення Facebook і Twitter. Звичайно, ви можете стверджувати, що Apple є особливим випадком. Крім того, ви можете вказати на інший бренд, який ігнорував соціальні медіа - Marlboro - і був № 10 у 2005 році та зовсім зник з рейтингу зараз.(У випадку з Marlboro, його стратегія щодо соціальних медіа була значною мірою продиктована обмеженнями на маркетинг, встановленими урядом.)

Проте, Apple є чудовим прикладом бренду, який надто зайнятий - або полюбляє представляти себе як надто зайнятий - щоб бути присутнім у соціальних медіа, тому що він вдосконалює свої продукти. Ця стратегія працює, тому що фани настільки захоплюються цими продуктами, що роблять важку роботу за саму компанію. Малі компанії можуть розраховувати на таке саме сприяння, якщо вироблятимуть товар або надаватимуть послугу, у яких споживачі будуть по-справжньому зацікавлені. Ед Келлер, генеральний директор компанії Keller Fay, що проводить маркетингові дослідження, каже, що майже 90% дискусії про бренди відбуваються у реальному житті, решта - в інтернеті. "У моїй думках немає сумніву, що добрі враження - це саме те, що змушує людей поширювати інформацію", - каже він. Келлер додає, що хоча й, на його думку, присутність у соціальних медіа є важливою, за обмежених ресурсів він "зосередився б на досвіді та враженнях споживачів".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 цифрових трендів, що формують досвід споживача

3. Ви не видавець. Нині загальноприйнятою мудрістю у колах фахівців з маркетингу у соціальних медіа є те, що усі бренди є видавцями, оскільки вони виконують ту роль, яку традиційно виконували видавці. Наприклад, Coca-Cola зараз має 50 мільйонів фанів на Facebook, а отже, потенційно має набагато більшу аудиторію, ніж The New York Times. Проте, розумно було б запитати, чому це означає, що Coca-Cola тепер повинна витрачати частину своїх зусиль на видавничу діяльність. Зрештою, це не має нічого спільного з основним бізнесом Coca-Cola. Натомість, ви можете запитати, чому Coca-Cola просто не купує рекламу у виданнях, з якими вона хоче, щоб її асоціювали, замість того, щоб намагатися самій робити ці видання. Таким чином працює реклама протягом близько 80 років. Навіщо винаходити ровер? Якщо ви будете стверджувати, що Coca-Cola могла б заощадити гроші, докладаючи більше зусиль до оновлення своїх стрічок на Facebook і Twitter, а не купуючи рекламу, згадайте, що для виробництва унікального контенту потрібні гроші, а для контакту з усі фанами все одно доведеться купувати рекламу на тих самих платформах.

4. В інтернеті переможе істина. Одним з аргументів на користь збереження присутності у соціальних медіа є виправлення критиків вашого бренду, що не мають рації. Хоча й інтернет є чашкою Петрі для поширення чуток і дезінформації, він також має механізм автокорекції, у якому споживачі відіграють роль поліції істини та мають на меті визволити читачів і споживачів від влади нісенітниць. Подумайте, наскільки може бути ефективнішим виступ ваших фанів на захист вашого бренду замість вас.

Не дивно, що Брайян Соліс, директор Altimeter Group, компанії, що займається маркетинговим консалтингом, погоджується з ідеєю, що власники малого бізнесу можуть ігнорувати соціальні медіа. На думку Соліса, випадки, коли фани починають розповідати про вас у соціальних медіа є "неймовірно рідкісними". Соліс визнає, що оновлення сторінки на Facebook може бути рутинною справою, але знову ж таки, таким є маркетинг загалом. Бізнес, як зазначає він, повинен спрямувати 80% своїх прибутків на маркетинг, або ж він невдовзі збанкрутує. "Зосередження виключно на тому, що ви робите дуже добре, не піде вам на користь, якщо ніхто про це не знатиме", - каже Соліс. Замість того, щоб постити кумедні фото на сторінці на Facebook, Соліс рекомендує звернутися до пристрасті, яка спонукала вас розпочати свій бізнес.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як заробити на покупцях, які не люблять ходити до магазинів

Цього цілком достатньо. Але не всі мають дар передавати свою пристрасть через Facebook. Що стосується маркетингу: немає причин, через які 80% прибутків не слід витрачати на рекламу замість активності на Facebook. Принаймні, може варто зробити перерву у цій активності, щоб побачити, чи вона дійсно зашкодить вашому бізнесу. Можливо, якщо ви не будете нарощувати фанів, вони прийдуть самі.

Джерело: mashable.com

Переклад: ipress.ua

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Facebook та Twitter. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

11 12 2012 16:37
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ