Безпека дорожнього руху. Найцікавіше за місяць
Окрім трагічних показників смертності, вересень 2012-го приніс кілька свіжих новин на тему державної політики у сфері БДР. Їх короткий огляд та власні авторські коментарі пропоную на огляд зацікавленим читачам.
Новина №1. Заступник начальника Центру безпеки дорожньго руху і автоматизованих систем ДАІ МВС України був зловлений на одержанні хабара в сумі 36 тис. грн від підприємця-автоперевізника.Те, про що всі здогадувались, отримало офіційне підтвердження - ДАІшний "центр безпеки руху" і генерали та полковники міліції, що його очолюють, метою своєї професійної діяльності бачать зовсім не зниження аварійності та смертності на автодорогах. Порушення справи проти високопоставленого корупціонера "від безпеки руху", яке можна вважати майже дивом, могло б відкрити чудовий шанс міністру для звільнення начальника центру або навіть ліквідації всього центру як неефективного і такого, що дискредитував себе. Але такої реакції не послідувало - не послідувало взагалі жодної реакції. Це може свідчити про те, що міністр Захарченко чудово розуміє ситуацію в ЦБДР і не має нічого проти неї.
Новина №2. Світовий банк затвердив 450 млн доларів США кредиту на реалізацію Другого проекту покращення автошляхів та безпеки руху підвищення безпеки (RSIP2) в Україні. Про це не писали ЗМІ, але з опису проекту на сайті банку видно, що більшість грошей буде витрачено на розширення траси Київ-Харків між Лубнами і Полтавою (108 км) - з двосмугової планують зробити 4-смугову розділену трасу, збудувати окружні дороги навколо населених пунктів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Погані дороги - запорука економічного добробуту країни
Тобто це "покращення" торкнеться зовсім невеликої групи корситувачів доріг - мешканців населених пунктів у Полтавській області та тих автомобілістів, хто часто їздить цією трасою. Втім, крім будівництва 108 км нової дороги, одним з компонентів проекту має бути "підвищення безпеки руху вздовж коридорів з високим ризиком" і "запровадження покращених засобів безпеки в наслених пунктах на ділянках траси М-03" (Київ-Харків). Кредитний проект триватиме до 2016 року. На сайті банку немає деталей, що конкретно буде робитися за цим безепековим компонентом, і яка частина бюджету піде на ці заходи. Спробую дізнатся про це безпосередньо у Світовому банку.
Новина №3. «Моторне (транспортне) страхове бюро України» (МТСБУ) та «Асоціація безпеки дорожнього руху» підписали Меморандум про співпрацю. Він передбачає спільну розробку спеціалізованих програм, які будуть спрямовані на профілактику ДТП і мінімізацію наслідків автомобільних аварій. Хоч мені невідомі деталі (наприклад, де і як сторони планують фінансувати розробку цих програм, і хто їх буде розробляти), але це дуже добре, що щось робиться в недержавному секторі. Це дає надію, що щось може змінитися. Я вірю, що приватний сектор (страховики), громадський (АБДРУ та ін.) та також міжнародні інституції (Світовий банк, ООН, ЄС) разом можуть вплинути на державний апарат і державну політику у сфері БДР - важливо всім бути активними і бажано координувати свою діяльність.
Новина №4 - відсутність новин про розробку нової Державної цільової програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху до 2016 року, яку доручив розробити Кабмін 8 серпня 2012 року. З виділеного МВС і Мінінфраструктури 3-місячного терміну спливло вже дві третини, але новин про просування цього процесу чи навіть натяків на те, чим "порадують" нас ці два міністерства, немає. Це налаштовує на песимізм - навряд чи нова програма буде чимось кращою за нині діючу "стратегію", яка була розроблена тими ж людьми всього-лише півтора роки тому. Чому вона не має жодних шансів на успіх і насправді не є стратегією я детально описав в раніше в цій статті на "Текстах".
Новина №5 - нема новин і про реалізацію проекту "Національна автоматизована інформаційна система Департаменту державної автомобільної інспекції", який відстає від графіку вже на цілий рік. Кілька місяців тому Контрольно-ревізійне управління офіційно оголосило про розбазарювання коштів ДАІ у сумі 61 млн гривень, які були виділені з бюджету і завдяки яким система мала запрацювати до кінця 2011 року. А ще президент давав особисте доручення міністру Захарченку запустити систему до 1 червня, але все марно. Кому цікаві деталі, як так гроші витратили, систему ніхто не створив, і ніхто навіть не покараний за це - деталі можна дізнатися тут. До речі, ця система, якщо добре зроблена, має великий потенціал впливу на безпеку руху, зокрема у частині боротьби з системними порушниками, а також інтеграції системи з фоторадарами. Однак якою буде ця система, і чи справді вона дозволить якось вплинути на безпеку руху, чи тільки спростити документообіг, поки що невідомо.
Новина №6 - з розділу "Анекдоти". ДАІ планує випробувати прилад російського виробництва, який дозволяє виявляти на дорозі нетверезих водіїв за кермом автомобілів на відстані декількох сотень метрів - заявив в.о. начальника УДАІ Рєзніков. Реальна ефективність цього "дива техніки" більш ніж сумнівна. Прилад, який вийнайшли в Росії, ніби-то є унікальним у світі, і з 2011 року в тій же Росії почали його тестування. Однак про позитивні результати тестів чи про робоче застосування апаратів в ЗМІ з того часу чомусь не повідомлялося. Нащо ДАІ України витрачати час і гроші на якісь сумнівні російські прилади, які, до того ж, і коштують чимало? Чи грає тут свою роль радянська звичка українських чиновнкиів мавпувати все з Москви, а чи то меркантильні приватні інтереси, з яких ми почали наш огляд новин - питання до роздумів. Але можна на 99,99% стверджувати, що з цієї ідеї нічого путнього не вийде (з точки зору безпеки дорожнього руху, а не точки зору відмивання бюджетних коштів). До речі, цікавий факт: в Росії показник смертності на дорогах у 2011 році був у 2,45 разів вищий за Україну - на рівні з країнами Африки. Гарний країна, щоб брати з неї приклад.
Оригінал: viktoza.livejournal.com