RSS
БЛОГОСФЕРА

Пол Грем: "Чому "перукарня" - не стартап"

"Стартап - це зростання"
Програміст, есеїст, інвестор та фахівець із стартапів Пол Грем у своєму блозі розповів про те, що таке справжній стартап.
Пол Грем: "Чому "перукарня" - не стартап" Фото: impressive.net

Стартап - компанія, створена для швидкого зростання. Це означає, що не всі засновані "з нуля" компанії можуть називати себе стартапами. Немає значення сфера роботи, технології, залучення інвестицій, продукт на виході - зростання є основою всіх основ, і все, що пов'язане з поняттям "стартап", так чи інакше пов'язане із зростанням в першу чергу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Корови в Кремнієвій долині

Мабуть, це головна думка, яку необхідно засвоїти, перш, ніж відкривати стартап. Якщо буде зростання, все інше обов'язково встане на свої місця. Воно має бути вашим компасом і, одночасно, визначальним чинником при прийнятті рішень. 

Для того, щоб зрозуміти різницю між різними новими бізнесами, розглянемо головну відмінність, яку часто упускають. Щодня по всьому світу відкриваються мільйони нових компаній. Більшість з них - це сектор послуг - ресторани, перукарні і т.д. - І не є стартапами (виключення, як ми знаємо, бувають скрізь, але все ж): перукарня не створена для прискореного зростання, в той час, як пошукові системи тільки заради цього й існують. У стартапів просто інше призначення, ніж у звичайного малого бізнесу. Щоб відчути різницю, подумайте про призначення саджанців червоного дерева у порівнянні з паростками бобів?! 

Перукарня не створена для прискореного зростання, в той час, як пошукові системи тільки заради цього й існують

Якби всі компанії мали схожу долю, а їх успішність залежала від витрачених зусиль і везіння засновника, ми б не мали потреби в окремій категорії для "особливих компаній". Ми могли б просто говорити про більш успішні і менш успішні бізнеси, проте стартапи відрізняються від подібних компаній у своїй базовій структурі, якщо хочете - "ДНК". Google - це не якась "перукарня", власник якої був більш працьовитий, ніж всі інші. Google спочатку був іншим ... 

Для швидкого росту стартап повинен видавати продукт, який обов'язково буде затребуваний на світовому ринку. Це ще одна відмінність Google від стандартної "перукарні".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як розкрутили Dropbox

Швидке зростання означає а) виробництво того, чого бажає велика кількість, б) можливість обслужити всіх клієнтів, незалежно від відстані, часу і т.д.

На стадії "а" успішно функціонують всі "перукарні" (кожному з нас час від часу потрібна фризура). Проблема ж криється в іншому: бізнес "перукарні", як правило, "прив'язаний" до місцевості, а значить люди з віддалених райнов, швидше за все, не поїдуть за новою зачіскою далеко. 

Швидке зростання означає а) виробництво того, чого бажає велика кількість, б) можливість обслужити всіх клієнтів, незалежно від відстані чи часу.

* Щоб не вводити в оману, пояснимо: мова йде не про велику кількість користувачів послуги, а про великий ринок (кількість покупців, помножену на їх купівельну спроможність). Найголовніше тут - не попастися в пастку: висока купівельна спроможність обмежено малої кількості "покупців" перетворить вас із стартапу в консультаційну фірму.

У той же час написання програмного софта, що легко справляється з умовою "б", може зіткнутися з проблемою "а": навіть відкритий доступ до програми з вивчення Тибетського мови в Угорщині може нівелюватися малим попитом на такий продукт. 

Великі компанії жорстко обмежені умовами "а" і "б". Сильні і перспективні стартапи - ні.

Обмеження, що існують у традиційного бізнесу, як би це не було парадоксально, охороняють його.

Повертаючись до прикладу з перукарні: відкриваючи її, ви, швидше за все, будете конкурувати лише з перукарнями у вашій окрузі. Пошукова система ж буде конкурувати з усім світом! 

Обмеження, що існують у традиційного бізнесу, як би це не було парадоксально, охороняють його.

Секрет успіху простий: затіваючи стартап, думайте про щось, чого раніше не існувало, бо виходячи на глобальний ринок, ви повинні реалізовувати ту ідею, яка нікому в голову не прийшла раніше вас. Іноді здається, що для пошуку такої ідеї потрібна усвідомлена, довга, цілеспрямована робота мозку, однак, як показує практика, насправді все відбувається зовсім не так: засновники успішним стартапів просто-напросто "інші" люди з "іншим" способом мислення, тому в тих речах, які звичайній людині здаються очевидними, стартапер знаходить щось своє, те, що всі "проморгали" - the next big thing. Кумедним є той факт, що доленосні рішення, як правило, приймаються керівниками стартапів підсвідомо. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Менеджмент майбутнього. Шість принципів управління від найбільш інноваційної компанії сучасності

Ще одна відмінність успішних засновників стартапів полягає в тому, що вони здатні відповісти на дуже різні за своєю суттю питання: така комбінація технологічної грамотності і навичок з можливістю вчасно та доречно застосувати цю грамотність для вирішення широкого спектру завдань. Вчорашня "погана" ідея сьогодні може виявитися геніальною просто тому, що технологічний світ змінюється надто стрімко, а з ним міняються і потреби і виникають нові проблеми. Наприклад: молодий Стівен Возняк хотів персональний комп'ютер, що для 1975 року було дуже несподіваним бажанням. На допомогу йому прийшла технологічна грамотність, тому що Стів, не тільки хотів ПК, він ще й знав, ЯК його зробити. Розв'язана ним завдання в підсумку вилилася в продукт, який Apple сьогодні продає мільйонам людей на планеті. Плюс до всього, Стів випередив своїх сучасників: до того моменту, як багато хто усвідомив, наскільки привабливий ринок комп'ютерів, компанія Apple вже у всю оперувала на ньому, захопить значну частку. 

Вчорашня "погана" ідея сьогодні може виявитися геніальною просто тому, що технологічний світ змінюється надто стрімко, а з ним міняються і потреби і виникають нові проблеми.

Та ж історія сталася і з Google: Ларрі Пейжд і Сергій Брін хотіли досліджувати Інтернет. На відміну від більшості фахівців, у них вистачало компетенції та знань для того, щоб оцінити всю недосконалість існуючих "пошуковиків", а також можливості для їх поліпшення. За наступні кілька років проблема Пейджа і Гріна стала загальною, і вже кожен, навіть найменш найвимогливий користувач, неозброєним оком бачив слабкі місця пошукових систем. Однак, Google в цьому питанні вже занадто відірвався від конкурентів, що тільки-но з'явилися. 

На цих прикладах можна простежити один із взаємозв'язків між ідеєю для стартапу і існуючими технологіями: різкі зміни в певній області з одного боку оголюють проблеми, а з іншого, дають широкі можливості для їх вирішення! Звідси ж випливає й інший зв'язок: в процесі вирішення нових проблем, стартапи створюють нові технології, і це замикає коло постійного розвитку. 

Оригінал: habrahabr.ru

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

02 10 2012 13:41
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ