Реклама і великодні яйця. У Google закінчились ідеї?
"Ігровий майданчик відкрито [The playground is open]", - заявляє банер, що рекламує планшет Nexus 7. І це дійсно так - головна сторінка щойно стала ігровим майданчиком для легіону маркетологів Google. Питання полягає у тому, чи зможе він коли-небудь закритися?
Як зазначила раніше моя колега Лорен Індвік, Google ще раніше розсунула межі дизайну своєї головної сторінки невеликими текстовими рекламними оголошеннями.
Ось оголошення про початок продажу смартфону Nexus One у 2010 році. Воно було відносно простим і ненав'язливим. Текст домінував над піктограмою.
Це вписувалося у рекламний етос, який зробив Google настільки успішною компанією: в людини викликає більше справжнього інтересу загадкове текстове оголошення, аніж крикливий банер. Але тепер на головній сторінці компанії з'явилася перша рекламна анімація розмірами з логотип самої Google.
Це, як зазначило інтернет-видання AllThingsD , суперечить обіцянці колишнього топ-менеджера Google Марісси Майєр, даної ще 2005 року: "На головній сторінці Google не буде банерної реклами". Вона це написала в офіційному блозі компанії.
"Там не буде божевільних, крикливих, графічних декорацій, що літають або раптово з'являються у будь-якому місці. Ніколи".
Чому це так важливо
Ви можете запитати: чому це важливо? У будь-якому разі, хто ще заходить на головну сторінку Google?
Відповідь: приблизно мільярд унікальних користувачів на рік. Цей білий простір є одним з найдорожчих об'єктів нерухомості в інтернеті. Ви можете відвідати її тільки тоді, коли на ній є цікавий дудл, в інший час ви можете користуватися панеллю пошуку у браузері. Але на багатьох мільйонах комп'ютерів як і раніше Google.com встановлена як домашня сторінка у браузері.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Час вже Google взяти під контроль Android
І донині компанія дотримувалася негласного контрактуз цими відвідувачами: ви просто отримуєте потрібний вам інструмент для пошуку, химерний (а часто і освітній) малюнок, а може, ще й "Великоднє яйце" на заміну кнопці "Мені пощастить". Але ми чинитимемо опір підступній спокусі зробити щось інше з цим прекрасним порожнім білим простором, цією оазою спокою у вашому насиченому подіями житті.
Донині цей білий простір був як Центральний парк у Нью-Йорку - надзвичайно цінний об'єкт нерухомості, який свідомо ніколи не забудовували.
Google = Microsoft?
Зараз ми не маємо нічого проти Nexus 7. Це, безперечно, поки що найкращий планшет на ОС Android, як ми вже й писали у нашому огляді. Але ось ще одне міркування: чи слід Google використовувати своє монопольне становище на одному ринку - у пошуку - для просування свого продукту на іншому?
Ви, можливо, пам'ятаєте, що Microsoft витратила роки на боротьбу з міністерством юстиції і програла йому саме через такі речі. Софтверний велет використовував своє монопольне становище на ринку операційних систем, тобто Windows, для просування свого браузера, Internet Explorer.
Щоб виправити шкоду, суддя у справі Microsoft змусив компанію продавати у пакеті з Windows браузер-конкурента - Netscape. Чи слід у такому разі змусити Google рекламувати на своєму сайті iPad? Ми б не хотіли, аби пошуковий велет потрапив у цю пастку.
Правдою є те, iPad сам по собі займає монопольне становище на ринку планшетів. Ви могли б пробачити Google бажання відновити баланс, використовуючи будь-який інструмент, що є у її розпорядженні. Але це виглядає так, неначе Apple розмістила спливаюче вікно, що рекламує ОС Mountain Lion на домашньому екрані iPad. Важко собі уявити, щоб компанія зробила це.
Трюки та "великодні яйця" Google:
Gravity
Введіть "Google Gravity" у рядку пошуку. Натисніть "Мені пощастить" (якщо у вас увімкнено Google Instant, то ця кнопка знаходиться праворуч від запропонованого пошукового запиту). А потім дивіться на те, як валиться ваш світ.
Askew
Просто введіть у пошук слово "askew" [криво]. Не радимо вам нахиляти голову.
Чак Норріс
Спробуйте ввести у пошук ім'я зірки "Вокера, техаського рейнджера", натисність кнопку "Мені пощастить", і Google навчить вас основ "норрісології".
ASCII
Пошук зображень, збудованих із символів за запитом ascii art - це найтупіша річ, яку ви можете робити у Google. Компанія привітає вас особливим логотипом.
Recursion
Ось слово для філологів та філософів. Введіть у пошук слово "recursion" [повернення, рекурсія] і Google запитає: "Ви справді мали на увазі "recursion"?"
Mentalplex
Цей дудл почав своє життя як першоквітневий жарт, але він досі доступний за адресою google.com/mentalplex. Обдуріть своїх не таких сильних знавців інтернету близьких та друзів!
Pacman
Цей дудл від Google, через який було втрачено тисячі робочих годин, житиме вічно за адресою google.com/pacman.
Ninja!
Ось де великодні яйця Google починають ставати трохи складнішими. Зайдіть у Google Reader, а потім скористайтеся клавішами для переміщення курсора таким чином: вгору, вгору, вниз, вниз, ліворуч, праворуч, ліворуч, праворуч, B, A. Тоді на вашому екрані та у вікні пошуку з'явиться ніндзя. На щастя, цей трюк досі працює у новій версії Google Reader.
Нессі
На домашній сторінці iGoogle оберіть пляжну тему. Почекайте до 3:14 ранку (або, якщо ви не маєте часу, просто переведіть його вперед). Що за монстр з'являється на екрані? Чи ми часом не сидимо на березі озера Лох-Несс?
Імітатор польоту
Цей дудл розпочав своє життя як великоднє яйце, і став настільки популярним, що Google додала його як функцію у Google Earth. Натисніть на Інструменти > Увійти в імітатор польоту, і ви летите над планетою. Щасливого польоту!
Оригінал: mashable.com
Переклад: ipress.ua