Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Розвінчання міфів. Маркетинг - це не те, що ви думаєте

Розвінчання міфів. Маркетинг - це не те, що ви думаєте
Нерідко міфи пускають на дно цілком пристойні комерційні проекти. Фото: Ata Ur Rehman
Маркетинг - одна з небагатьох областей бізнесу, які часто не правильно трактуються широким загалом. Нажаль, спотворені уявлення про саму суть маркетингу зазвичай розповсюджуються самими маркетологами.

Давайте розглянемо п'ять основних помилкових тверджень про маркетинг, спростуємо вигадки і відшукаємо істину.

1. "Маркетинг - діяльність стратегічна"

Маркетологи часто вважають себе стратегами, які стоять на горбочку і оглядають поле битви. Керуючись таким розумінням маркетингу, вони беруть участь у розвитку компанії, розробляють ідеї майбутніх продуктів і навіть займаються продажами.

Однак, коли маркетологи занадто захоплюються стратегією, вони перестають бачити, як їх праця впливає на прибуток компанії. Як наслідок, зосереджені на стратегії відділи маркетингу починають витрачати величезні кошти на свої сумнівні заходи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 порад для тих, хто рекламується у Facebook

Розумні компанії розглядають маркетинг як тактичну діяльність, що залучає потенційних клієнтів і наближає їх до рішення про покупку товарів і послуг. У таких компаніях продуктивність маркетингу вимірюється на основі обсягу продажів, досягнутого завдяки маркетингу.

Істина: маркетинг повинен бути тактичним.

2. "Маркетинг надихає продажі"

В основі цієї помилки лежить ідея про те, що продажі - це лише частина загальної маркетингової стратегії. А отже відділ продажів виявляється в боргу перед маркетологами за здійснені продажі, незалежно від ступеня прямої участі маркетингу в їх скоєнні. ("Ви продали багато товарів, тому що ми створили обізнаність про бренд". Гм...)

Перебільшення ролі маркетингу вбиває клин між відділами маркетингу і продажів, перетворює їх на ворогів і робить неможливим їх плідну співпрацю.

Навряд чи щось сильніше зменшує прагнення працювати, ніж отримання почестей іншими людьми за виконану вами величезну роботу. Перебільшення ролі маркетингу вбиває клин між відділами маркетингу і продажів, перетворює їх на ворогів і робить неможливим їх плідну співпрацю.

Якщо ж менеджери з продажу працюють спільно з маркетологами над вирішенням тактичних завдань, обидва відділи гідні похвали за залучення нових клієнтів.

Істина: продажі повинні надихати маркетинг.

3. "Маркетинг повинен зосередитися на продажах"

У багатьох компаніях негласно мається на увазі, що відділ маркетингу може давати відділу продажів поради з пошуку клієнтів і спілкуванню з ними.

Однак більшість професійних маркетологів ніколи нічого не продавали, і тому мають слабке уявлення про процес продажів. Зазвичай питати у маркетолога, як правильно продавати, - це те ж саме, що просити поради про секс у священика, що дав обітницю целібату. Можливо, ви отримаєте у відповідь пару цікавих ідей, але, швидше за все, поради виявляться непридатними на практиці.

Питати у маркетолога, як правильно продавати, - це те ж саме, що просити поради про секс у священика, що дав обітницю целібату.

Завдання, яке виконує маркетинг в провідних компаніях, - пошук і плекання ймовірних клієнтів, які потім передаються відділу продажів для укладання угод. При цьому відділи маркетингу та продажів повинні домовитися про єдине бачення тієї межі, за якою клієнт стає вже підопічним відділу продажів.

Істина: маркетинг повинен зосередитися на приведенні клієнтів.

4. "Маркетинг створює бренд"

З усіх вигадок про маркетинг ця, мабуть, найбільш згубна. Ідея її полягає в тому, що маркетингові заходи - наприклад, реклама - можуть переконати споживачів сприймати продукт певним чином.

Іноді це працює, якщо продукт вже вийшов на ринок, - особливо якщо ви готові витрачати багато грошей на його просування і якщо споживачі не надто досвідчені і розумні. Але зазвичай споживчий досвід використання продукту, а зовсім не маркетинг, створює бренд.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 цифрових трендів, що формують досвід споживача

Всупереч поширеній думці, ваш бренд - це не логотип і не слоган. Бренд складається з емоцій споживачів, які вони відчувають при думці про ваш продукт або його використанні. І хоча ці емоції іноді виникають у споживачів при погляді на логотип, спочатку народжуються вони з користувацького досвіду.

Бренд складається з емоцій споживачів, які вони відчувають при думці про ваш продукт або його використанні. 

Істина: споживчий досвід створює бренд.

5. "Маркетологи повинні придумувати нові продукти"

Згідно з цією помилкою, маркетологи розуміють, чого хочуть споживачі, і це таємне знання втілено в списку "вимог ринку". Насправді відділ маркетингу зазвичай не має достатньо тісного зв'язку зі споживачами, щоб бачити їх бажання.

Однак це не означає, що відділ продажів краще обізнаний про те, що потрібно людям: більшість продавців знають тільки одне: чого хочуть їх поточні клієнти, як це уявляється самим клієнтам .

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 стартапів, що змінюють світ

Так хто ж повинен бути відповідальним за дизайн і функціональність майбутніх продуктів? Відповідь проста: частіше за все, цю роль повинні виконувати інженери та спеціалісти по дизайну продуктів. Як правило, вони йдуть в ногу з тим, що відбувається в зовнішньому світі за межами компанії і добре знають, що можливо зробити з технічної точки зору.

Істина: інженери повинні придумувати нові продукти.

Оригінал: inc.com

Переклад: ipress.ua

росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі Кремля – Джейд МакГлинн
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі Кремля – Джейд МакГлинн
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через "зраду" республіканців – Джулія Девіс
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд  Гілл
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд Гілл