Середній бізнес витрачає не на те: гроші потрібно вкладати в боротьбу з корупцією
1,5 місяці тому я підслухав розмову українських рітейлерів. Вони скаржились, що вітчизняний рітейл у кризі - прибутковість з одного квадратного метра в нас дуже низька. І також додали, що не всі можуть собі дозволити купити, наприклад, костюм "Адідас" за 300 баксів.
Скажу так: самі винні. Вони навіть не задумуються, що їхній головний ворог - це корупція. Умовно рітейлер з того самого костюму заробляє чистими 20 баксів. Решта - це "податок на корупцію" (митниця, податкова, контролюючі органи тощо). Дозволити собі купити спорт. костюм за 300 баксів може умовно 1 млн українців. Але якщо прибрати всіх цих кровопийць, то вартість костюму впаде до 150-100 баксів. Рітейлер далі зароблятиме свої 20 баксів, але споживацька база вже становлюватиме не 1 млн, а 3-5-10 тощо.
Я три місяці тому згадував про шикарну статтю від Harvard Business Review "When the Crowd Fights Corruption" (Коли народ бориться з корупцією). І там пропонується перелік умов успішного подолання цієї зарази:
1) Коли проект/ініціатива фінансуватимуться/реалізовуватиметься завдяки краудфандингу/ краудсорсингу;
2) Коли громадян переконали, що їхній добробут залежить від рівню корупції;
3) Коли бізнес (в першу чергу дрібний і середній) усвідомив, що корупція вбиває конкуренцію і вбиває, зрештою, їх. отже тоді вони починають з власної кишені фінансувати антикорупційні ініціативи;
4) Фінансова, організаційна прозорість антикорупційної боротьби, яка забезпечується інформаційною підтримкою головним чином через інтернет (таким чином, з ефектом сніжної кулі з'являються/долучаються нові громадяни).
От, власне, третій пункт нашим рітейлерам. Якщо вони хочуть успішно вести бізнес в цій країні, то вже зараз повинні встати в чергу до таких ініціатив як Центр Протидії Корупції, ініціювати масштабні рухи на кшталт "Роспил" тощо. Інвестуючи сьогодні в боротьбу з корупцією, вони завтра отримають прибутки сторицею. Але вони про це навіть не здогадуються. Шукають виходи в маркетингу, рекламі, піарі, SMM та інших безкорисних в цій ситуації речах.
Оригінал: jesfor.livejournal.com