Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

"Щоденник Глумова". Перший фільм Сергія Ейзенштейна

Сергій Ейзенштейн. Фото: imageshost.ru
Для свого знаменитого, повного феєричних неочікуваних поворотів подій спектаклю «Мудрець» Ейзенштейн вирішив зняти кінострічку – викрадений у Глумова щоденник, в якому він описував свої пригоди.

Про це розповідає користувач Сергій Бобра на кіноблозі http://kinoxata.org.ua:

Для свого знаменитого, повного феєричних неочікуваних поворотів подій спектаклю «Мудрець» Ейзенштейн вирішив зняти кінострічку – викрадений у Глумова щоденник, в якому він описував свої пригоди. У відповідність до театральної постановки з її клоунадами, атракціями, традиціями народного балагану стрічка наповнена веселим лукавством, й одночасно іронічна і зла. Вона по-своєму пояснює соціальну поведінку головного героя. На екрані Глумов перетворюється в той чи той предмет, найбільш прийнятний співбесіднику, котрого він улещував, – в осла, що подобалось схибленому на повчаннях Мамаєву. Глумов розіграв перед ним суцільну пустоту. Інший раз перетворюється в немовлятко, котре викликає непомірне захоплення у тітки.

Ейзенштейн пізніше писав, що щоденник Глумова він вирішив замінити «Кіно-Правдою», що якраз завоювала собі популярність. Кінострічку знімали сонячним квітневим днем в мавританському особняку Сави Морозова, де розміщувався Пролеткульт.

Сергій Ейзенштейн думав, що написавши сценарій, його роль у створені фільму на цьому вичерпана. Він не підходив до зйомочного апарату, лише бездіяльно споглядаючи за процесом зйомки. Однак врешті решт оператор категорично почав вимагати, аби Сергій Ейзенштейн подивився в лупу кінокамери.

Аби дотягнутися до камери, котра розташована високо на штативі, йому підставляють чемодан від апарату, зверху ставлять іще футляр від касет ниці. Піднявшись на ненадійну конструкцію, йому доводиться підстрибнути й повиснути на штативі, аби нарешті зазирнути в лупу кінокамери. В цей час оточуючих найбільше розважало питання чи втримається режисер на штативі, чи таки упаде вниз. Навряд йому щось вдалось роздивитися у лупу, висів він справді не зручно, до того ж зображення в лупі було перевернутим догори вниз.

На творчому шляху Ейзенштейна був час веселих театральних комедій, час епічних кіно трагедій був попереду. Та перший крок до них він зробив на одному знімальному майданчику з Вертовим.

Оригінал: kinoxata.org.ua

США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через "зраду" республіканців – Джулія Девіс
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд  Гілл
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд Гілл
російська загроза не щезне. Без європейського переозброєння НАТО прирікає себе на поразку – Ендрю Міхта
російська загроза не щезне. Без європейського переозброєння НАТО прирікає себе на поразку – Ендрю Міхта