Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Варшава чи Київ: у якому місті зручніше жити?

Варшава чи Київ: у якому місті зручніше жити?
Фото: alex-shutyuk.livejournal.com
Нещодавній допис alex-shutyuk під назвою Трохи київських панорам, а згодом продовження Київ буденний, викликало чимало срачу (інтернет-термін "суперечка") власне в цьому ЖЖ, але ще більше у facebook коментарях. Власне кажучи я трохи спровокував це :) своєю рецензією: "Дивуюся людям, які переїжджають в Київ. Це ж задниця. Пробачте(зокрема кияни) але то так є. Заради 8-15 тисяч грн. в місяць жити в такому треші і стресі... дивуюсь. Європа блджад!".

Після цього і почалося. Також я порівнював Київ з різними сусідніми містами, на що люди теж почали обурюватися. Тому я знову напросився в гості зі своїм дописом про Варшаву. Чому Варшава? Бо це столиця сусідньої слов’янської країни, яка хоч і не була в совку, але значною мірою була підконтрольна йому. Це велике місто, в якому є велика ріка, метро, широкі дороги і яке було практично вщент зруйноване під час ІІ СВ. Як бачимо між Києвом і Варшавою є чимало спільного. А і ще в цих столицях розпочинався(Варшава) і завершувався(Київ) чемпіонат світу з футболу ЄВРО-2012. Та, на жаль, на цьому і завершується вся схожість міст. Чому? Бо за практично той самий час, ~25 років, Варшава як і Польща загалом зробили ВЕЛИЧЕЗНИЙ КРОК в розвитку порівняно з Києвом і Україною. Насправді Київ більше деградував, ніж розвинувся, порівнюючи навіть зі Львовом.

Особисто моє ставлення… хоча це не дуже правильний термін… для мене Київ жахливе місто. Це місто базарів, кіосків і підземель. З величезною кількістю машин всюди!
Якби вони ще тільки на дорогах були, то можливо і не так звернув би увагу, але вони всюди. Навіть на балконах. Київ значно ближчий своїм безпорядком до Астани, ніж до столиці країни ЄС.
Читаючи це, ви мабуть вже хочете «піти в коментарі» і обматюкати львівського сноба.
Моя мета це не приниження Києва, а швидше порівняння і можливо якийсь імпульс для його відродження. Мені особисто дуже прикро мати таку столицю. :(
Я не живу там, але коли приїжджаю, то отримую величезний стрес. Хтось каже, що це я просто не розумію «темпу сталіци», але це смішно :)
Для мене головне якість життя яке надає місто, а не темп пересування ним. До речі, Київ і якість життя це несумісні терміни. Ось наприклад у 2012 році Кореспондент писав наступне: «Київ розташувався тільки на 91-му місці, зате має колоритних сусідів - Кувейт (90-е місце), південноафриканський Йоганнесбург (92) і Ріо-де-Жанейро (93). Замикає рейтинг бангладешська Дакка».

Круто! У Києві краще ніж в Південній Африці! Я ся тішу!
Всі ці рейтинги звісно не є найголовнішим визначником, але таки про щось кажуть.
Гаразд. У цьому дописі про Варшаву (яка в тому ж рейтингу займає 63 місце) я намагатимусь показати, якість життя столичного міста. І в будь-якому випадку, чи ми говоримо про мегаполіс чи про містечко, визначником якості життя є інфраструктура, а тоді все інше. Тобто ви можете заробляти і 20 000 грн. в місяць, але жити в лайні. Тобто, так у вас чудова квартира і є автомобіль, але місто – звалище.
Зараз Києву потрібні докорінні зміни, як ніколи. Це як ковток свіжого повітря!
Хоча на мою думку нашу столицю може змінити лише абсолютне знесення всіх будівель (крім пам’яток архітектури), розв’язок, базарів і т.д. І все треба будувати з нуля.
Це звісно лише моя думка, але іншого виходу не бачу. Все надто хаотично і низької якості, з чого неможливо створити кращої якості життя. Або з Києва Відень не зліпиш.

На початку трохи статистики:
Варшава 
Дата заснування XIII століття
Площа 517 км2
Населення 1,7 млн. осіб
густота 3 334 осіб на км2

Київ
5 століття
Площа 835 км2
Населення 2,8 млн. осіб
густота 3 436 осіб на км2

ВАЖЛИВО! Випереджаючи коментаторів, які будуть стверджувати, що поляків фінансує гейропа доводжу до вашого відома, що бюджет Варшави ~3 млрд. євро, з яких:

- 30% дохід від оподаткування фізичних осіб
- 7% дотації з фондів ЄС (всього лиш 7%!)
- 6% дохід від продажу квитків та абонементів на міський транспорт
- і багато інших пунктів на ще 60%

При цьому на управління транспортом з міського бюджету іде 20% видатків!
Бо звісно ж без якісного громадського транспорту, системи керування рухом і т.п. не можливо збудувати якісне місто. Привіт київським маршруткам.

У Варшаві я пробув майже тиждень у 2012 році.

1. Жив в центрі за 5хв. від вокзалу Warszawa Centralna у звичайному панельному будинку 70-х років яких тут дуууже багато. В ньому страшенно спекотно влітку. Це мабуть єдиний негатив. Будинок чистенький, утеплений, ліфти нові(~10 років) і цілі, поштові скриньки, вазонки.
Усюди світло і приємно. При цьому звертаю вашу увагу, що це є житлом чи не найнижчого класу!


2. Ну-ну, скажіть вже, що це Меркель кинула їм грошову кістку на утеплення будинків :)
Насправді з міського бюджету виділяється лише частина суми на утеплення панельок(довоєнні будівлі тут ніхто не утеплює), а решту суми докладають самі мешканці. Тобто це входить в квартплату, а також вони беруть кредит(безвідсотковий або з низьким відсотком) на кап.ремонт або утеплення свого будинку. Державних ЖЕКів там нема. Переважно всі послуги надаються приватними або державно-приватними компаніями. Більшість будинків це наш аналог ОСББ. От тільки там їх під 90%, а в нас 5%.
Вони самі визначають, на що витрачати зібрані гроші з мешканців. А в нас люди чекають, що прийде добрий і правильний товариш і все зробить за державний кошт.


3. Машин тут теж багато, але є порядок.


4.


5. Декілька таких будинків вже знесли, бо цей район перетворюється на діловий центр міста і цих соціалістичних архітектурних потвор тут не хочуть бачити.


6. Якби це був Київ, тут би стояли кіоски, каво-таврії, а решту простору – запарковані тачили.


7. А це були б маршруточки з подвійними номерами, типу: 5+ 649К.


8. В Києві я такого не бачив. Мабуть не там бував :)))


9. Трапляється і таке звісно ж. Зверніть увагу, що на вулицях є велосипедисти.
З останнього мого візиту побачив в Києві трьох велосипедистів. Швидше навіть дорожніх воїнів в повній амуніції. А минулого року моя знайома іноземка, якій наша столиця не сподобалася, розповіла, що за 2 год. поки вони тягнулися автобусом по місту, вона нарахувала 5 двоколісних.




10. Або ось це. У нас це була б якась потвора на 25 поверхів або ж щось трохи нижче під назвою Євразія побудована в стилі «повний несмак» або «багатає вєлікалєпіє».


11. Стандартна панелька, яка виглядає в 10 разів краще ніж київський аналог.


11-1. Нічого особливого. Звичайна будівля 70-х. Впорядкована. Без кондюків і сателітарок. Без засклених балконів.


12.


13. Висота забудови тримає одну лінію. Порівняно з київськими новобудами, ви дивитеся на шедеври архітектури.


14. Кіосків тут мало. Менше ніж у Львові. Більшість стандартної форми, їх за моїми спостереженнями 4 види. Старих кіосків лишилося мало.


14-1.


15. Цей будинок мабуть знесуть. Їх у Варшаві чимало. Це навіть додає якогось шарму. І нагадує про війну.


16. Під час ІІ СВ місто виглядало так:




17. Нове тут теж не завжди добре виглядає, але і не так жахливо як в нас.


18. Як і в будь-якій постсоціалістичній країні/місті зараз тут панує величезна любов до машини. Наші люди дуже заздрять полякам, бо в них якийсь там Opel Vectra 2005 року можна купити за 5 000 євро, а в нас за 13. Суми умовні, це я для порівняння.
Це звісно ж призвело до шаленої автомобілізації населення, щоденних заторів та іншої більш глобальної шкоди для польських міст.


19. Але! На відміну від Києва який зруйнував більшість своїх трамвайних ліній, варшавякам вистачило розуму зберегти їх, а в останнє десятиліття ще й розбудувати!


20. Вже понад 30 років київська влада цілеспрямовано руйнує трамвай. Це нагадує мені історію з Парижем початку 20-го століття і афери General Motors в США в період 1927-55 років.
А трамваї в Києві були.


21. І звісно ж тут ніхто не планує рити підземні переходи. Дідусь на фото має змогу спокійно перейти на інший бік вулиці. В 70-80-ті тут, як і в Києві намагалися загнати людей під землю, але зараз ці всі «прєлісті» містобудування перебудовують, а нових ніхто і не думає будувати.


22. Власне під землею все дуже навіть цивілізовано. На цьому фото частина підземно-переходо-торгівельних площ ще без реконструкції!


23. А ось тут вже провели реконструкцію. Стало світліше, менше реклами, доступ для маломобільних груп населення (тактильні лінії на підлозі для незрячих зокрема)


24. Звідки взялися ці підземні переходи. Якщо я не помиляюся, то їх збудували в часи реконструкції вокзалу який перенесли під землю і сполучили підземними переходами-галереями. Ну і звісно тоді тут також думали, що пішоходів треба заховати під землю :)


25. Ще одна галерея до реконструкції. Хоч воно і ніяке, але в Києві ще гірше. Якось один швед який ніколи тут не був питав «чи може бути гірше?». Може. Welcome to Kyiv!


26. Квитки на потяг чи електричку продаються ось так. Жодних черг. Тих автоматів доволі багато.


27. Навколо вокзалу все цивілізовано. Жодних кіосків, хаосу і бруду. 20 років тому все це виглядало значно гірше – 22 фото.


28. Це теж біля вокзалу, Палацу Культури і будинку де я жив.


29. Здалеку воно мені подобається навіть дуже ^_^ (фото не моє)
Можна сплутати з Нью-Йорком. А що в Києві? Азійські пейзажі.


30. Територія навколо Палацу Культури настільки величезна, що вони аж не знають як її використати і мабуть невдовзі просто ущільнять забудову хмародерами. Звісно громадський простір буде збережено і вдосконалено. Це ж не Київ який будує по-панятіях і все вирішують гроші (фото не моє)


31. Плани.


32. А ось таке. Хіба це можливо в Києві? Щоб люди перейшли через вулицю на регульованому пішохідному переході на перетині 4 широченних вулиць і ще й сіли на трамвай.


33. Або потрапили в пішохідну частину міста, яку відбудовували впродовж 50 років за старими фотографіями. І власне це все потрапило під захист ЮНЕСКО, як відновлена історична забудова 1:1.


34. Сама вулиця частково пішохідна, яка впирається в повністю пішохідну площу і мережу вуличок довкола Ратуші. Сюди дозволений в’їзд автобусам, таксі, доставка, екстреним службам, а також автомобілям уряду. Бо на цій і бічних вуличках розташовані всілякі міністерства і т.п. Чорних Галєнвагенів не помітив. А в Києві є хоч одна пішохідна вулиця?


35. Літні майданчики. Кієфскім рєстаратарам нє панять цього. Їм потрібні круглорічні веранди на весь тротуар!


35-1. Літні майданчики, які відбирають простір у автомобілів, а не пішоходів.


36. А скільки на вулицях наших міст ви бачите осіб з особливими потребами?


37. На екскурсіях?



39. Чи які самостійно пересуваються в громадському транспорті?


40. А це є чи не найголовнішим фактором якості життя в місті. Місто яке пристосоване до всіх категорій громадян.


41. Місто в якому є чудові громадські простори. Де хочеться перебувати. Звідки не хочеться йти. Простір який ніким не приватизований і ні для кого не обмежений.


42. Громадські простори крокової доступності серед кварталу. Де стежки сформовані без прямих і гострих кутів.


43. Приватний заклад який створює біля себе відкритий громадський простір.


44. Стара і нова архітектура. І все тримає одну лінію висоти.


45.


46. Порядок.


47. Старі будівлі, яких залишилося дуже мало і які бережуть!


48. Де в середині теж створено громадський простір не лише для працівників будівлі, а для всіх мешканців. І все сучасне. Без ковочки, рейкових фонтанів а-ля XVII століття чи скульптур Ромео і Джульєтти.


49. В Києві тут була б стоянка і 3-4 кіоски.


50. Сучасні музеї? Я про них не чув в Києві.
Та й мабуть не бачив серед купи реклами, машин, кіосків… чи просто не дійшов блукаючи підземеллями.


51. Простір для дозвілля. Не треш з купою пивних наметів, роздовбаним асфальтом, бидло-атракціонами і гучною музикою, а приємне місце відпочинку.


52. Про велоінфраструктуру і Київ… навіть нема про що говорити.


53. Тут вже декілька років успішно працює система громадського велопрокату. Успішність полягає в тому, що мережа станцій доволі густа(приблизно кожні 300-400м), велосипеди якісні, і керівництво міста розуміє чому і хоче щоб мешканці пересувалися велосипедами.


54. Як і про пляжі. Просто пляжі. В самому центрі міста.


55. Не бетонні. Без генделиків в наметах чи кіосках. Без комерції. Невеличка частина дикої природи до якої не треба їхати декілька годин.


56. Впорядковані вулиці. Без сітілайтів і білбордів. Без порушення правил паркування. Без стихійної торгівлі. Без кіосків. Які безпечно перейти навіть 7-річній дитині.


57. Вулична торгівля впорядкована. Всі ринки у великих приміщеннях, або тимчасові(на вихідні) в певних точках міста просто неба .


58. Зараз у Варшаві триває будівництво другої гілки метро.


59. Все відбувалося дуже масштабно (фото за 2012 рік).


60. Як я вже написав вище тут є і трамваї. Були ще тролейбуси, але колись давно їхні лінії розібрали про що тепер шкодують. Однією з причин ліквідації трамваїв в Києві була збитковість метро і звісно ж відсутність сталого фінансування (субсидії) для громадського транспорту. Совок. Який досі триває.


61. Є тут і хордові магістралі, які збудовані правильно. Вони не проходять в одному рівні з житловою забудовою. Все грамотно спроектовано там де потрібен регульований рух і безпека пішоходів. Ніхто тут не будує нелюдські проекти на зразок Поштової площі.


62. Цікава історія з цією веселкою. Її встановили під час реконструкції цієї площі як тимчасовий мистецький об’єкт. А потім… не змогли забрати, щоб не образити людей з ЛГБТ-орієнтацією :))


63. Ще один чудовий громадський простір біля центральних хмародерів. На місці колишньої єврейської дільниці. Здається називається сквер пам’яті. Тут дуже круто. Я щодня сюди приходив перепочити чи просто пройтися через нього. Від ідеї до деталей все втілено на високому рівні.


64. Колись тут їздив трамвай. Це відобразили в дизайні.


65.


66. Будівля навпроти.


67.


68.


69.


70. Протест лівих.


71. Порядок. Такі плакати є в кожному будинку.
Дбаєш про мене, попрятай за мною.


Дуже довго відбирав ці фото. Наразі вдалося показати вам мабуть 10 частину з того, що я побачив. Я практично не показав нову житлову забудову в якій будують не більше 6 поверхів. Звісно є винятки, на 10 поверхів, але які не є огидними як їхні київські 15-30 поверхові аналоги. Мало написав про транспорт. Мабуть доведеться попроситися на окремий допис. Про центр Науки Коперніка. Про музеї. Про інші частини міста.
На жаль, Київ рухається зовсім не в тому напрямку. Щороку він все більше перетворюється на побратима Мордора. Бруд, шум, затори, жахлива «нова» архітектура, панельки-курятники. Не повага до людини. Пішоходам в Києві взагалі не місце. Як і велосипедистам.
І всі ці красиві місця про які ви напевно напишете в коментарях… це не те. Воно або забуте, або засране, або застаріле, малодоступне… нецікаве.
Не знаю як завершити цей допис. Робіть висновки самі.
Забакланити Київ не мав на меті. Це реальність. Жалива, але реальність. В будь-якому випадку, хто зі мною не згоден, пам’ятайте – в Києві краще ніж Дацці (Бангладеш)!

Джерело: alex-shutyuk.livejournal.com

Це дальність, дурню. Українські F-16 поки не зможуть протистояти російським Су-35 з ракетами Р-37. Частина 3 – Том Купер
Це дальність, дурню. Українські F-16 поки не зможуть протистояти російським Су-35 з ракетами Р-37. Частина 3 – Том Купер
Роль ризиків у війні. Захід повинен переконливо показати, що він не боїться конфронтації з росією – Фабіян Гоффманн
Роль ризиків у війні. Захід повинен переконливо показати, що він не боїться конфронтації з росією – Фабіян Гоффманн
Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico
Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
"Циркони" з суші, відновлені 1,5 та 3 тонні бомби і натиск на Донбасі. Про останню тактику росіян – Том Купер