Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Відпочинок у Римі по-білоруськи (фото)

Рим, Колізей. Фото: Наталья Лешкова
Цьогоріч ми з чоловіком вирішили самостійно відпочити в Італії: пляжний відпочинок набрид, організовані тури занадто заорганізовані, та й гроші хочеться платити за те, що ти сам хочеш подивитися і як ти хочеш подивитися... Тому ми зважилися на самостійний відпочинок. Що з цього вийшло, скільки це коштувало, а також поради для бажаючих повторити наш досвід читайте далі.

Вирушити до Європи ми вирішили з Вільнюса: з Мінська до Вільнюса зручно і дешево діставатися поїздом, а з Вільнюса літає кілька авіакомпаній-лоукостерів. Ми вирішили саме летіти, щоб не витрачати дні відпустки і сили на подорож автобусом чи поїздом.

Я давно мріяла про поїздку до Італії, але все якось не складалося, а тут мабуть зірки зійшлися: пошук по сайтах авіакомпаній-лоукостерів WizzAir і RyanAir дав хороші бюджетні варіанти для перельоту з Вільнюса в Рим, Мілан і Венецію. Свій вибір я зупинила на Римі. Оплатити авіаквитки нам люб'язно допомогла компанія ВояжТур.

Разом переліт з Вільнюса до Риму на новому Аеробусі A320 компанії WizzAir коштував стільки ж, скільки поїздка з Мінська до Москви на поїзді в купе! Це був перший приємний сюрприз.

Двотижневу поїздку я вирішила розбити на дві частини: перший тиждень в Римі для огляду визначних пам'яток, другий тиждень на відпочинок на морі у будь-якому містечку неподалік Риму: адже хочеться і просто позасмагати і покупатися в морі.

З проживанням в Італії нам знову люб'язно допоміг представник компанії ВояжТур Гліб: запропонував номер в готелі Regio*** в Римі і номер на віллі Penelope** в невеликому курортному містечку San Felice Circeo в 90 кілометрах від Риму. Ми трохи поопирались, адже хотіли зняти квартиру або апартаменти, як це називають італійці, але зрештою погодилися з пропозиціями Гліба, про що в Італії не пошкодували: дійсно, гарне розташування.

Вже в Італії нам розповіли, що апартаменти є сенс вибирати, якщо відпочивати великою компанією, тоді вартість проживання на одну людину виявляється прийнятною. Але в цьому випадку важливо вибрати апартаменти недалеко від туристичної зони. Другий приємний сюрприз: у комплекті з готелем Regio*** йшов екскурсійний тур "Римські канікули" від компанії Гартур, яка нас зустрічала. У екскурсійний тур були безкоштовно включені 3 екскурсії по Риму з російськомовним гідом і поїздка в аутлет Castel Romano.
Це була преамбула, тепер безпосередньо сама амбула.

Частина 1. Рим

Переліт до Риму тривав три години. Аеропорт Фьюмічіно, куди ми прилетіли, виявився дуже великим. Але розібралися: треба просто уважно читати інформацію на покажчиках, яка наведена італійською та англійською мовами. Аеропорт розташований за містом, але дістатися до міста також виявилося просто: дотримуючись покажчиків в аеропорту вийшли до автостанції, яка знаходиться одразу біля аеропорту. Від автостанції кожні 10-15 хвилин відправлявся автобус-експрес до залізничного вокзалу Терміні в центрі Риму. Квитки на автобуси продавалися в касі на виході з аеропорту (чоловікові довелося повернутися), один квиток коштував близько 5 €, їхати було хвилин 40. Можна було їхати і залізничним експресом: це вартувало на 10 € дорожче і економило 10 хвилин. Якщо не лякає невеликий ризик потрапити в корок, краще їхати автобусом. Ми вибрали автобус: поїздка по вулицях міста дозволила отримати враження про те, як сучасний Рим сусідить з древнім Римом, перші враження від Риму.

Приїхавши на залізничний вокзал Терміні, ми перший раз оцінили правильність вибору готелю: від Терміні до готелю чоловік жваво докотив валізу за 5 хвилин. Готель був напівпорожній: мабуть криза єврозони позначилася. Номер виявився зручним: нормальна сантехніка, телевізор з 3 російськими каналами, сейф, фен, все чистенько. Інтернету в готелі нема (і це нормально для них), але просто навпроти входу в готель місцевий підприємець продавав інтернет хоч по 15 хвилин: можна було зареєструвати і роздрукувати квитки на зворотний рейс.

Визначившись з проживанням, треба було визначитися і з харчуванням. Цікаво, звичайно, в кафешках і ресторанах спробувати місцеву кухню, але постійно там харчуватися накладно: туристичний вечерю у вуличному кафе коштує близько 15 € на людину. Тому ми кілька разів сходили в кафе і ресторан, в інші дні ходили в місцеві супермаркети. Там можна купити знамениті італійські сири і прошуто (фірмове в'ялене м'ясо), фокаче, місцеву кулінарію (розігріті спагетті, запечене м'ясо, курку-гриль), фрукти. Так як я любителька сирів, то мені так навіть більше подобалося: я постійно напружувала чоловіка, щоб він просив продавців нарізати різних сортів сиру. З особистого досвіду: білоруська моцарелла і Рікотта навіть поруч не лежали з італійськими, у них навіть консистенція інша. А тверді сири взагалі щось непередаване... Хоча місцеві сири зовсім не дешеві: від 15 € до 35 € за кілограм.

Дуже смачні італійські вина: вино з контрольованим регіоном походження коштує 2,5 € -4 €. Таке харчування нам коштувало в середньому 15 € на двох за добу. Непоганий магазин є прямо на Терміні: на підземному поверсі, нам більше сподобався супермаркет поруч із церквою Santa Maria Maggiore (5 хвилин пішки від Терміні).

Визначившись з матеріальною стороною поїздки, ми зайнялися духовними питаннями: оглядом визначних пам'яток. Тут ми вдруге оцінили правильність вибору готелю: він розташований на кордоні історичної частини Риму і дістатися від готелю до будь пам'ятки можна було пішки за 20-30 хвилин. З урахуванням того, що квиток на проїзд у громадському транспорті в Римі коштує 1,5 €, це виявилося дуже зручно. Причому в центрі Риму всі ходять пішки, включаючи корінних римлян. Для прогулянок потрібна карта центру Риму: карту з хорошим масштабом ми купили в Мінську, хоча в готелі безкоштовно можна було взяти карту з більш дрібним масштабом. Тільки на прогулянках по центру можна відчути колорит Риму і оцінити його красу.

А почали екскурсійну програму ми з оглядової екскурсії на туристичному автобусі з російськомовним аудіогідом: слухаючи інформацію, можна доїхати до основних визначних пам'яток, вийти з автобуса, озирнутися і сісти на наступний автобус. Автобуси ходять через 20 хвилин, час обмежений 24 годинами. Екскурсія коштувала 20 € і була дуже інформативною для початку самостійного огляду.

У Римі, звичайно, слід оглянути всесвітньо відомі пам'ятки:

Римський форум: місце зародження Рима

мвамва

Колізей

мваиасиап

мипимвмив

До Колізею завжди стоїть величезна черга (метрів 100 завдовжки), але в касах на Римський форум на вулиці Via Celio Vibenna (метрів триста від основної черги) продають суміщені квитки на Форум, на пагорб Палантин і на Колізей. До цієї каси ми стояли в черзі хвилин 5, квиток на дві доби коштував 12 €. Причому на Форумі і на палантині мені було навіть цікавіше, ніж в Колізеї.

Фонтани:

ивсмсимсв

аааа

Пантеон:

мывмчмч

Площа Венеції

мчмчмч

Але й без цих пам'яток Риму вистачає колориту. Ми гуляли й гуляли без втоми. Цікаві панорами:

мчамчамч

І звичайно скрізь в Римі гасло SPQR: сенат і народ є римляни. На що мій чоловік видав перл, що, виявляється, вже з найстародавніших часів депутати відокремлювали себе від народу... і за минулі тисячоліття нічого не змінилося в кращий бік...

Частина 2. Ватикан, сучасний Рим

Один день ми вирішили присвятити Ватикану. Ще в Мінську нами через інтернет була заброньована і оплачена екскурсія в сади Ватикану. Ця екскурсія з російськомовним гідом з'явилася тільки на початку 2012 року і нам здалася цікавою для першого відвідування Ватикану. На ній можна подивитися донедавна недоступні широкій публіці сади Ватикану, де може прогулюватися сам Папа Римський:

мчымчмчмч

мчмчвмвчм

Після цієї екскурсії по садах можна самому без гіда пройтися по музеях Ватикану (не потрібно оплачувати окремий квиток) і побачити шедеври:

мчвмчвмчвм

сапвианрпна

розпис Мікеланджело в Сикстинській капелі (фотографувати не можна) і розпис Рафаеля кабінетів кардиналів і пап:

оророррррррррр

оооор

Після музеїв з Сикстинської капели можна вийти в собор Святого Петра (важливо не помилитися виходом - можна вийти і на вулицю,до черги для покупки квитків в собор):

папапвпмва

риапиаерпа

Квитки до Ватикану можна, напевно, купити самому і на місці в касі, але потрібно або вистоювати довжелезну чергу (вже о 9 ранку черга була метрів 200), або купувати ваучер на прохід повз чергу. А сади можна було тільки бронювати через інтернет, квиток коштував 31 €.

Ватикан справляє величезне враження, але його треба оглядати кілька днів (це я запланувала на наступну поїздку в Рим :). З інших музеїв ми сходили тільки в галерею Помфілія (одного з пап), де виставляються картини Рафаеля і Веласкеса. На інші музеї вже сил не вистачило, та й після Ватикану не дуже хотілося: екскурсоводи кажуть, що у Ватикані зібрані всі основні цінності Риму, в інші музеї потрапило те, що не помістилося в Ватикані. А у нас ще були 3 екскурсії з російськомовними гідами з програми "Римські канікули": оглядова пішохідна, імперський Рим і Трастевере. У результаті виявилося дуже багато вражень ...

Один день ми вирішили витратити на шопінг: з ​​середини липня якраз почалися розпродажі зі знижками від 30% до 70%. Виїзд в аутлет Castel Romano особливо не потішив: були хороші знижки в 50%, 70%, але цікавих речей було не багато, були не всі розміри. Тому ми пішли на самостійний шопінг. На основних торгових вулицях віа Націоналі (простіше) і на віа Сакра (солідніше) представлена ​​величезна кількість брендів: знижки поменші (в основному 30%), але багато цікавих речей, є всі розміри. Тут нам шопінг вдався. Сума покупки для tax-free становить 150 €.Виявилося, що якщо з собою є кредитна карта, то прямо в Римі можна повернути tax-free: є спеціалізовані контори типу AmericanExpress, які за невелику винагороду роблять це, продавці підказують, де знаходиться найближча. Ми з собою карту не брали, так що tax-free ми відмітили на кордоні Литви і відбили тільки в Мінську.

На шопінгу ми випадково перетнулися з організованими російськими туристами, які в рамках екскурсійного туру оглядали Рим. Їм, з одного боку, все було простіше: їх супроводжував гід, організовані всі трансфери... Але з іншого боку вони скаржилися, що у них було мало вільного часу і на огляд визначних пам'яток, і на прогулянки по місту, і на шопінг, все за жорстким розкладом. Коли ми їм розповіли про свою подорож, виявилося, що ми і бачили більше, і встигли більше. Так ми ще раз для себе переконалися в правильності вибору індивідуального туру.

Тиждень в Римі минув, нас чекало море...

Частина 3. Сан Феліче Чирчео і море

Чоловік ще в Мінську через інтернет спланував переїзд на море. Виявилося дуже зручно: є сайт з розкладом приміських поїздів, є сайт з розкладом автобусів, причому автобуси ще автоматично стикуються за необхідності пересадки, роздруковуються карти. Від Терміні ми електричкою доїхали до станції Фоссанова (один квиток коштував 5 €), причому електричка виявилася дуже комфортною: сидіння як у літаку. Від Фоссанови доїхали на автобусі до Чирчео (один квиток коштував 1,3 €), у великому автобусі їхало всього 4 людини. По приїзді в Чирчео ми планували взяти таксі і доїхати до вілли Penelope, але виявилося все не так просто: Чирчео виявився зовсім невеликим містечком. Вийшовши з автобуса, а приїхали ми приїхали до другої години дня, ми зрозуміли, що таке сієста у невеликому місті - на вулиці не було жодної людини, порожньо... Ми злегка розгубилися, але в Мінську чоловік вивчав карту міста на Google Maps і приблизно знав куди йти. Чоловік вирішив: містечко невелике, або самі дійдемо, або по дорозі попросимо місцевих викликати таксі. Хвилин через 5 побачили місцевого жителя, і чоловік відправився на переговори. Результат виявився несподіваним: так як містечко маленьке, про таксі місцеві не знають, для них викликати таксі, це як для нас найняти лімузин на весілля: треба шукати підприємця, який цим займається, зідзвонюватися з ним, домовлятися ... Ось вона: зворотна сторона індивідуального туру і відсутність трансферу. Але чоловік не розгубився, бо куди йти було приблизно зрозуміло (за вказівниками до набережної, а там праворуч), ми пішли пішки і без жодних пригод хвилин через 40 були на місці. Причому за всю дорогу ми зустріли всього двох аборигенів. На ресепшені працювала Ірина, родом з України, вона і розповіла нам про ці місцеві особливості.

Зміна щільної екскурсійної програми в Римі на пляжний відпочинок на морі дав непередаване відчуття відпочинку. Такого відчуття відпочинку у мене не було ані від Туреччини, ані від Єгипту з їх типовим пляжним відпочинком "все включено". Причому у місцевого пляжного відпочинку виявився свій колорит, який мене дуже порадував. Вілла Penelope виявилася маленьким готелем в 20 метрах від пляжу. На пляжі працював рятувальник, посада якого гордо називалася "літній асистент". Цей асистент крім порятунку потопаючих і прибирання пляжу ще призначав шезлонги: серед вільних ми вибрали ті, які нам сподобалися, і вони стали нашими постійними шезлонгами, ніхто інший їх не міг зайняти. Це дуже сподобалося: у Туреччині треба було раніше займати нормальні лежаки. І самі шезлонги, на відміну від Туреччини, були не жорсткі пластикові, а схожі на розкладачку зі спеціальним козирком: виявилося набагато зручніше лежати і засмагати.

Перший ранок на пляжі нас дуже здивував: прийшовши до 9 ранку на пляж ми застали там дуже мало народу: і на нашому пляжі, і на сусідніх, і на міському, який теж був поруч, практично не було людей. Тільки ближче до 12 години почали з'являтися люди. А зайшовши в море я взагалі була шокована: навколо нас не було людей... взагалі не було... ми з чоловіком одні плавали в морі. І це після жвавих пляжів Туреччини та Єгипту ... Чоловік обережно припустив: а раптом у них каналізацію в море прорвало для них море холодне. Ірина з ресепшена пояснила: через спеку в італійців життя після сієсти починається ввечері годин після 9, 10 і вони гуляють по ресторанах і клубах до 2, 3 ночі. Природно, що на пляж вони приходять тільки до обіду ... А містечко Чирчео не такий відомий курорт, щоб тут були натовпи туристів. Так що цілий тиждень ми насолоджувалися практично персональним пляжем і морем.

Наступна панорама, сфотографована в 10 годині дня, підтвердження цьому:

риапевчачпвп

Коли спека спадала і закінчувалася сієста порожні вулиці раптом оживали, з'являлися люди, машини. У місцевому ресторані спробували дуже цікаве блюдо: набір морських закусок. На двох нам принесли 13 різних рибних блюд, на кожному з яких лежало по 2 маленькі порції. Так за одну вечерю ми спробували основні місцеві рибні страви: і устриці, і мідії, і кальмари, і восьминоги, і креветки ... Коштувало це задоволення 40 € на двох. Саме містечко Чирчео виявилося мальовничим:

ртиапреарпарп

А пляжний відпочинок в Чирчео був на рідкість комфортним: ще одна особливість самостійного відпочинку і вибору не таких масових і забитих відпочиваючими курортів.

Висновки:

1. Рим - місто, в якому є що подивитися і який обов'язково потрібно відвідати.

2. Рим - місто, що зробило багато для зручності туристів: зручно добиратися, зручно зупинитися, зручно оглядати. Є все на будь-який смак і на будь-який гаманець.

3. Дуже цікавий Ватикан і його музеї.

4. Дуже добре після екскурсій по Риму з'їздити хоча б на кілька днів у невеликі містечка на морі поряд з Римом: пляжний відпочинок дуже гідний.

Сподіваюся, наш досвід виявився для вас корисним і ви відвідаєте Рим самі або з екскурсійним туром. Рим - місто, в яке хочеться повернутися, я повернуся до нього обов'язково.

Текст і фото: Наталья Лешкова

Оригінал: vtour.livejournal.com

путін гудбай.  Як розброїти росію на газовому ринку – CEPA
путін гудбай. Як розброїти росію на газовому ринку – CEPA
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі кремля – Джейд МакГлинн
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через "зраду" республіканців – Джулія Девіс
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер