Як створюються піротехнічні спецефекти (фото)
Ось уже майже рік минув з мого відрядження в Ярославль на зйомки фільму "Життя і доля" за однойменним романом Василія Гроссмана. Скоро телеканал "Росія" вже покаже фільм, а я все ніяк не викладу вам усі багатства, накопичені в тій поїздці.
Сцени, на зйомках яких я був присутній, відбуваються в шанцях, у розпал Сталінградської битви. Тому вибухів було предостатньо. Сьогодні я хочу вам розповісти, як робляться кіновибухи.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Зоряні війни", Лукас і революція у спецефектах
Відразу скажу, щоб ви не розчаровувалися, сам "динаміт" мені сфотографувати не дозволили, "з етичних міркувань". Все інше покажу і розкажу.
Гадаю, нікому не потрібно пояснювати, що коли ми бачимо на екрані бомбардування, ніхто не скидає бомби, щоб показати вибух. Шашки закладаються заздалегідь, в тих місцях, де вибух має потрапити в кадр. Тому спочатку режисер пояснює піротехніку мізансцену, а оператор показує, які декорації будуть у кадрі. Потім вони разом вирішують, де краще здійснити вибухи, щоб вони і в кадр потрапили і артистів не покалічили. Після цього піротехнік показує артистам, де будуть вибухи. В даному випадку головний піротехнік Михайло Марьянов (до речі, брат актора Дмитра Марьянова) показує, де і коли будуть відбуватися вибухи Олександру Балуєву і акторам групівки.
Після цього - репетиція. На час репетиції піротехніки встають на місце вибухів і в потрібний момент, кричать "Бах!". Потім ці ж піротехніки будуть підривати кожен свій заряд.
І ось артисти біжать, а вибухи гримлять!
В кінці всі залишилися живі-здорові :)
Головним критерієм вибуху в кіно є не потужність, а видовищність. У разі, коли знімаються вибухи від снарядів, що потрапляють в землю, клуби вогню зазвичай не потрібні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: За лаштунками бондіани (фото)
Видовищність досягається, тим, що шашки засипають великою кількістю пухкої землі. Колір вибирають в залежності від того, куди потрапляє снаряд.
Найкрасивіше виглядає вибух з чорноземом:
Потужність вибуху для видовищності, звичайно, теж важлива. Якщо закласти недостатньо "динаміту", то вибух в кадрі буде млявим (порівняйте з першою фотографією)
Ще однією важливою складовою красивого вибуху є дими: чорний і білий. Якщо йде бомбування, то дим від вибухів повинен бути всюди. Дими роблять кадр більш наповненим і атмосферним. Чорні дими робляться за допомогою спеціальних димових шашок. А білі ось такою штукою:
З димами головне не переборщити, інакше в кадрі не буде видно ані вибуху, ані артистів
Дими - це теж турбота піротехніків, а ось вогні, які мають красиво горіти в кадрі, часто запалюють художники картини
"Особлива пісня" - це нічні вибухи
Тут вже просто чорноземом не обійдешся. Потрібен-таки спалах!
Гуркіт під час вибуху неймовірний і земля по-справжньому трясеться, навіть коли він далеко. А коли вибух в безпосередній близькості, реально впадаєш у ступор і серце починає битися швидше. Але треба сказати, що вибух завжди не хаотичний, а спрямований, так що артистам крім тимчасової глухоти нічого не загрожує. Якщо, звичайно, працюють професіонали :)
Один з вибухів я вирішив зняти поближче. Заліг у кущах метрів за 15 від заряду. Зосередився, палець на кнопці, дивлюся на маленький земляний горбок. Відчуття, як перед ковбойською дуеллю. Встигну-не встигну
І тут як шибане! Кнопку-то я натиснути встиг, але оскільки земля тряслася і руки мої від вибуху відповідно теж, перший кадр вийшов у стилі імпресіонізму:
Другий трохи чіткіше:
А потім мене засипало землею. По слідах на землі я згодом побачив, що вибух був направлений прямо на мене :)
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Терористи підірвали готель, де перебував новий президент Сомалі
Землю я потім витягав через комір і з кишень пів дня. Обличчя було чорним, а тіло трохи потряхувало :) Але воно того однозначно коштувало! Відчуття, коли ти знаходишся поруч з потужним вибухом передати не можливо!
Ось начебто і все, що я хотів сказати про вибухи в кіно, які бачив. Сподіваюся вам було цікаво.
Оригінал: sasha-siniy.livejournal.com