RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ МЕДІА.ГОЛОВНЕ

Apple дійсно потрібен цей дешевший iPhone

Якщо Apple не може знизити свої ціни, не так вже й багато-хто з цих покупців смартфонів купить собі iPhone
Презентація нового iPhone наробила галасу у світі ґаджетів. Думки розділилися - комусь він не подобається, хтось вже вирішив неодмінно його купити. Видання businessweek.com пише, що тепер кожен зможе купити собі iPhone.
Apple дійсно потрібен цей дешевший iPhone Тім Кук. Фото: AFP

Щоб цілком зрозуміти весь цей галас навколо нового, дешевшого iPhone, подивіться на мінливу долю тайванської компанії, що проектує чіпи та називається MediaTek. Вона була заснована у Сіньчжу, тайванському технопарку, що є відповідником Кремнієвої долини на острові, і спеціалізується на напівпровідниках, які використовують у мобільних телефонах, телевізорах та інших електронних пристроях. Хоча й вона не є відомою на споживчому ринку, MediaTek є впливовим гравцем серед продавців чіпів: вона є одним з основних конкурентів Qualcomm і має серед своїх клієнтів більшість виробників, що випускають смартфони та телефони під брендами, популярними у Китаї та на інших ринках, що розвиваються.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: iPhone 5S і iPhone 5C: все, що потрібно знати

До недавнього часу злети і падіння такої компанії, як MediaTek, мало хвилювали Apple. Тайванська компанія спеціалізувалася на проектуванні процесорів для недорогих телефонів, що домінували у світі телекомунікацій до появи iPhone. Ця стратегія була вигідною для MediaTek: оскільки її інженери брали на себе більшу частину роботи з проектування чіпів, китайські компанії, що їх купували, могли починати виробництво, не витрачаючи багато часу або грошей на дослідження і розробки власних процесорів.

Ця бізнес-модель добре працювала у таких країнах, як Китай, де попит на дорогі смартфони був невисоким. MediaTek розпочала продаж чіпів для смартфонів лише у 2011 року, через чотири роки після того, як Apple представила свій перший iPhone, і тоді їй вдалося продати лише 10 мільйонів штук. Того ж року MediaTek продала 500 мільйонів чіпів для звичайних телефонів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Apple готується випускати iPhone "найвищої проби"

Проте, попит на її чіпи для смартфонів швидко зростає. Оскільки MediaTek стала продавати чіпи для смартфонів, її клієнти у Китаї швидко звернули свою увагу на виробництво складніших пристроїв. До 2012 року MediaTek збільшила продаж своїх чіпів для смартфонів до 110 млн штук. Цього року компанія розраховує продати 200 млн штук.

MediaTek ще не оприлюднила прогнозу на наступний рік, але було б правильно сказати, що тренд до збільшення частки смартфонів і скорочення частки звичайних телефонів не зміниться, оскільки споживачі у Китаї та на інших ринках, що розвиваються, відмовляються від звичайних телефонів на користь смартфонів. Лише у Китаї ринок смартфонів більш ніж подвоїться до 2017 року, з 191,5 млн штук, проданих минулого року, до 450,5 млн штук у 2017-му, як прогнозує дослідницька компанія Canalys. "Населення Китаю величезне, а рівень проникнення мобільного зв'язку все одно є дуже низьким", - каже Девід Ку, фінансовий директор MediaTek.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як Стів Джобс перетворив технологію Apple в релігію

За його словами, за останні кілька років обсяг проданих мобільних телефонів на ринках, що розвиваються, становив від 1 млрд. до 1,4 млрд. на рік. Цей попит збережеться, а на смартфони припадатиме дедалі більша частка у загальному продажі. "На ринках, що розвиваються, є понад 1 мільярд людей, збираються купити телефон, - каже Ку. - Якщо ми зможемо зробити продукту з потрібною продуктивністю та ціною, велику частину цих людей становитимуть покупці смартфонів".

Якщо Apple не може знизити свої ціни, не так вже й багато-хто з цих покупців смартфонів купить собі iPhone. Apple є зараз аутсайдером на китайському ринку і бореться за утримання своєї невеликої частки. Такі локальні бренди, як Lenovo і Xiaomi продають смартфони набагато дешевші за iPhone. Xiaomi, яка викликала справжній фурор, нещодавно взявши до себе колишнього топ-менеджера Google Г'юґо Барру, має новий смартфон, що коштує лише 2000 юанів ($327) - 37% від ціни iPhone у Китаї.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Світ переходить на дешеві смартфони

Цінова конкуренція з Apple добре вдається для компанії, якій лише три роки. Xiaomi нещодавно заявила Bloomberg News, що її дохід цього року може зрости до 28 млрд юанів, у порівнянні з 12,6 млрд юанів у 2012 році.Компанія сподівається продати щонайменше 20 мільйонів смартфонів у 2013 році, майже у тричі більше, ніж торік.

Джерело: businessweek.com

Переклад: iPress.ua

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

11 09 2013 17:16
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ