RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ МЕДІА.ГОЛОВНЕ

Найкращий турнір, який можна купити за гроші

По всій Україні є свідчення гротескного марнування грошей
Авторитетний журнал The Economist у блозі Eastern Approaches пише про те, що ціни на інфраструктуру до Євро-2012 в Україні роздуті, і після футбольного свята постане важливе питання: чому це все стільки коштувало? iPress.ua пропонує переклад публікації.
Найкращий турнір, який можна купити за гроші Фото: Евгеній Асауленко

Цей поїзд нагадує мені ралійне авто. Штурман стоїть за двома машиністами у кабіні і вигукує інструкції з картки паперу: "До 160!", "140 на кривій!". Кожні кілька сотень ярдів чергові показують прапорці з іншої епохи. На зелених полях з обох боків одинокі селяни спираються на свої інструменти та проводжають поїзд поглядом.

Це високошвидкісна залізниця по-українськи. Максимальна швидкість становить 183 кілометри на годину, а загалом швидкості нижчі, ніж ті, яких досягають поїзди у багатьох країнах Західної Європи. Але на старих радянських коліях України це все одно захоплююче швидко.

Борис Колесніков, віце-прем’єр-міністр та людина, що загалом відповідає за підготовку до Євро, наполягає, що ці поїзди були б потрібні навіть, якби не було потреби перевозити з місця на місце тисячі іноземних футбольних фанатів.

Пересічні українці нарікають дедалі голосніше перед початком турніру. Квитки на швидкі поїзди коштують утричі більше, ніж на нічні, що курсують на тих самих напрямках. Такі поїзди можуть бути повільними, але вони пропонують рівень комфорту, що для багатьох є однією з найкращих речей, яку може запропонувати Україна.

Проте, за словами пана Колеснікова, доходи від продажу квитків на старі поїзди покривають лише 10% від їхньої реальної вартості. Нові поїзди потребують менше персоналу і робитимуть менше зупинок. У цьому світлі модернізація видається неминучою (хоча і це змушує виглядати зловживання під час її проведення ще більш гнітючими).

Колесніков каже, що нові потяги Україні потрібні у будь-якому випадку. Фото: faeri.ru

Тим не менше, ці зміни заради ефективності могли б бути більш прийнятними, якби скорочення видатків мали місце деінде. Проте, по всій Україні є свідчення гротескного марнування грошей.

Роздута ціна за інфраструктуру до Євро-2012 дратує українців навіть більше, ніж шалене марнування газу та тепла під час опалювального сезону. Аналітики побоюються, що вона протягом багатьох років буде тягарем для економіки. Для багатьох українців це ознака не просто марнотратста, але й розкрадання.

Колесніков вимагає навести докази на користь таких тверджень. Звичайно, безперечних доказів немає. Але якщо робітники на пов'язаних з Євро-2012 об'єктах будівництвах заробляють близько $ 19 на день, важко пояснити, чому реконструкція Олімпійського стадіону у Києві, який прийматиме фінал чемпіонату, коштувала майже $ 600 млн, що робить його одним з найдорожчих подібних проектів в історії. Польща, у якій вартість робочої сили значно вища, ніж в Україні, змогла збудувати новий стадіон у Варшаві за приблизно таку саму суму - хоч теж перевищила свій бюджет.

Зважаючи на негативну репутацію України у ЗМІ за останні тижні, туристи, що приїдуть на Євро-2012, ймовірно, будуть приємно здивовані якістю її інфраструктури. Українці мають намір створити своїм гостям добрі умови та отримати задоволення самі. Але коли вечірка закінчиться, питання про те, чому все це стільки коштувало, нікуди не зникне.

Оригінал статті: The best tournament money can buy

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

30 05 2012 11:53
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ