Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Полетіли на Місяць!

Полетіли на Місяць!
Фото: masterkosta.com
Космічні перегони між США і Радянським Союзом мали у своїй основі ідеологічні змагання, а також плани дослідження позаземного життя. Нові космічні гонки за Місяць мають менш благородну мету: туристичну, пише видання The Economist.

Дві космічні туристичні компанії планують місії на Місяць, за які повинні платити приватні особи, що бажають летіти до найближчого небесного сусіда Землі.

19 червня Excalibur Almaz (космічна компанія, зареєстрована на острові Мен, британській території в Ірландському морі) стала другою компанією в світі, яка запропонувала квитки на комерційний політ на Місяць.

Першою в цій сфері подорожей була Space Adventures - американська фірма космічного туризму. Обидві фірми просять $150 млн за місце - ціна, яка включає місяці наземної підготовки. Жодна не пропонує вихід на поверхню супутника Землі, тільки обліт навколо Місяця.

У той час як американці виграли першу космічну гонку, росіяни можуть взяти реванш. Обидві компанії - Excalibur Almaz і Space Adventures - використовують російські ракети і російські космічні апарати.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Британці презентували космічний корабель для туристів

Space Adventures планує вдосконалити ветерана - радянський космічний апарат "Союз", який фірма використовувала для відправки сімох космічних туристів на Міжнародну космічну станцію (МКС).

Excalibur Almaz має намір переобладнати дві космічні станції "Алмаз", які були розроблені для радянських збройних сил.

Бізнес у сфері космічного туризму давно розрекламований, проте досі не приніс суттєвих результатів. І обидві компанії стикаються з, м’яко кажучи, великими інженерними проблемами.

Простіше завдання, ймовірно, стоїть перед Space Adventures, чиї добре перевірені капсули "Союз", - що літають, в тій чи іншій формі, починаючи з 1960-их років - вимагають покращеного зв'язку, більших ілюмінаторів (кожен хоче місце біля вікна, врешті-решт) і покращеного теплового захисту при вході в атмосферу. Буде також необхідна окрема ракета-носій, щоб відірвати корабель від орбіти Землі.

Громіздкі космічні станції Excalibur Almaz вимагатимуть набагато більше роботи, щоб перетворити їх на місячні кораблі. Першим кроком буде доповнити їх двигунами. Компанія планує використовувати іонні двигуни, високотехнологічні силові установки, в яких паливо викидається за допомогою електричного поля.

Такі двигуни дуже ефективні, і можуть отримувати живлення від сонячних батарей станції. Але вони створюють невелику тягу, а це означає, що місія Excalibur Almaz буде тривати не менше шести місяців.

"Союз". Фото: kosm-news.ru

Натомість, місія Space Adventures може тривати всього лише шість днів завдяки хімічним двигунам її космічних апаратів. Проте низькоенергетичні траєкторії, заплановані Excalibur Almaz, можуть віднести членів екіпажу якнайдалі від Землі, ніж будь-коли людина побувала.

Така далека мандрівка є ризикованою. Одна з небезпек походить від непередбачуваних і потенційно смертельних сонячних спалахів, гігантських викидів енергії зірок, які будуть бомбардувати корабель радіацією і загрожують засмажити людей.

Щоб захистити своїх пасажирів, компанія планує побудувати внутрішнє "радіаційне сховище", яке використовуватиме систему водного охолодження корабля, що має поглинати випромінювання.

Жодна фірма не планує починати переобладнання своїх космічних кораблів, - процес, який, як очікується, займе близько трьох років, - поки не будуть продані всі місця на перші рейси (два квитки на Space Adventures, три - Екскалібур Алмаз).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Китай вперше в історії відправив у космос свою "Валентину Терешкову"

Компанії пропонують свої місячні місії підприємцям галузі хай-тек та надбагатим любителям гострих відчуттів, які розхапали пропозиції на туристичні відвідини МКС і суборбітальні розважальні прогулянки - ці подорожі вже давно плануються такими фірмами як Virgin Galactic, але ще не були здійснені.

Space Adventures стверджує, що вже продали один квиток. Це змусило Excalibur Almaz підсолодити свою пропозицію, пропонуючи власну частку в компанії для своїх перших платних пасажирів. Але заповнення місць може виявитися складним. Мало того, що запитувана ціна більш ніж у сім разів більша за $20 млн (вартість прогулянки на МКС), також для здійснення польоту потрібні місяці фізичної та психологічної підготовки.

І навіть якщо обладнання буде вдосконалено, то ще невідомо, скільки знайдеться сміливих мільярдерів, готових витрачати місяці на підготовку в металевій трубі, харчуючись засушеною (сублімованою) їжею.

Оригінал: The Economist

Переклад: iPress.ua

Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
"Циркони" з суші, відновлені 1,5 та 3 тонні бомби і натиск на Донбасі. Про останню тактику росіян – Том Купер
Франції потрібні країни-однодумці. Макрон-яструб відкриває двері Європи для Великої Британії – Едвард Лукас
Франції потрібні країни-однодумці. Макрон-яструб відкриває двері Європи для Великої Британії – Едвард Лукас
Кілька думок про російський розвідувально-ударний ланцюг. Більшість обстрілів відбувається на основі агентурних даних – Том Купер
Кілька думок про російський розвідувально-ударний ланцюг. Більшість обстрілів відбувається на основі агентурних даних – Том Купер
Війна в Україні після російських виборів. Активізація чи затягування? – Мік Раян
Війна в Україні після російських виборів. Активізація чи затягування? – Мік Раян