Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Apple в Китаї: мешканці країни у захваті від iPhone

Apple в Китаї: мешканці країни у захваті від iPhone
Фото: sfgate.com
Apple не лише складає свої гаджети в Китаї - продажі продукції компанії в цій країні також переживають бум, пише видання The Economist.

Скажіть слова "Apple" і "Китай" на Заході і люди будуть думати про китайські виробництва. Активісти звинувачують Foxconn, який виготовляє велику частину виробів від Apple в Китаї, у надмірній експлуатації і недоплаті своїм співробітникам. Компанія Apple пообіцяла наполягати на поліпшенні умов праці.

Однак, запитайте про Apple в Китаї і ви не почуєте нічого іншого, окрім похвали. Це один з найбільш шанованих брендів в Піднебесній.

Дослідження проведене минулого року Стенфордським університетом виявило, що проникнення iPad було відчутнішим в елітній школі в Пекіні, ніж у школі в Пало-Альто, штат Каліфорнія.

У першому кварталі цього року компанія Apple заробила $7,9 млрд у Китаї, що робить країну другим за величиною ринком для компанії. Останній iPad був запущений на материку 20 липня.

Останні результати Apple, оголошені 24 липня, були чудовими за нормальними стандартами: глобальні доходи за останній квартал склали $35 млрд, валовий прибуток майже 43%.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Китаї робітники, які збирають техніку Apple, влаштували бунт

Дивно, але це гірше, ніж очікували інвестори, тому акції Apple просіли на 4,3%. Аналітики звинувачують слабкий попит в Європі, а також зменшення реалізації через чутки про запуск нового iPhone.

Продажі в Китаї впали до $5,7 млрд, падіння на 28% в порівнянні з вражаючим першим кварталом (коли Apple запустив в Китаї довгоочікуваний iPhone 4S). Однак, це було очікуваним. Більш показовим є те, що доходи зросли на 48% в річному обчисленні.

Продажі смартфонів (всіх марок) в Китаї ростуть: вони зросли на 288% в квітні, порівняно із попереднім роком, і вперше випередили продажі звичайних телефонів. Інвестиційний банк Sanford C. Bernstein, вважає, що 270 млн осіб в Китаї вже зараз можуть дозволити собі придбати продукцію Apple, і що кожен рік ця кількість зростатиме ще на 57 млн.

Багато китайців відчайдушно намагаються купити ці гаджети. В цьому році хлопчик із провінції Аньхой, однієї з найбідніших провінцій Китаю, як повідомлялося, продав одну зі своїх нирок, щоб купити iPhone і IPad.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Санкції на геніальному рівні

Продажі компанії Apple також можуть отримати новий імпульс з іншого боку. China Mobile, яка нараховує дві третини від 1 млрд мобільних абонентів Китаю в якості своїх клієнтів, поки офіційно не пропонує продукцію Apple.

"Щоб перетворитися на великого гравця в Китаї, Apple повинен отримати контракт з China Mobile", говорить C.K. Лу із Gartner, фірми, що займається дослідженнями ринку.

Чутки підказують, що така операція може бути не за горами.

Одним словом, продукція Apple продається швидко і, ймовірно, продаватиметься ще швидше. Передбачають, що Китай обжене Америку і стане найбільшим ринком для компанії Apple протягом декількох років.

Працівники Foxconn Technology в Китаї. Фото: macovod.net

Зачекайте хвилиночку. Адже китайський ринок всіяний мінами, такими, як непередбачувана система захисту інтелектуальної власності. Недавній випуск планшета від Apple був затриманий на "століття" через позов Proview, збанкрутілої китайської фірми, яка стверджувала, що має права на ім’я IPad на китайській території.

Тролі і леопарди

Частково тому, що компанія невдало підійшла до позову, Apple була змушена заплатити $60 млн, щоб врегулювати справу. Це надало сміливості іншим патентним тролям, які стверджують, що володіють китайськими правами на назву Snow Leopard (операційна система для комп'ютерів Apple) і частину технологій, яка застосовані у системі Сірі (система розпізнавання голосу на її телефонах).

Тим часом, китайські пірати підбираються до Apple. Дешеві, привабливі шанхайські (підробки) телефони є звичайним явищем.

Також привабливими є пристрої "GooApple", які виглядають як iPhone, але працюють на операційній системі Android від Google. Близько двох десятків магазинів із підробками Apple були знайдені в Куньміні, столиці провінції Юньнань, в минулому році.

Деякі фальшивки нікого насправді не обмануть. Тим не менш, Apple міг би зробити більше для запобігання піратству. Наприклад, компанія не змогла розширити свою роздрібну мережу досить швидко, в результаті чого ринок залишився відкритим для шахраїв. Компанія пообіцяла 25 магазинів в Китаї на цей час, але є тільки шість.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому Apple не наймає більше працівників у США

Ще однією проблемою для Apple є те, що продажі смартфонів у Китаї зростають, головним чином завдяки дешевим телефонам. Sanford C. Bernstein вважає, що дві третини проданих в країні смартфонів у минулому році коштували менше $300, остання версія iPhone коштує $800.

Baidu, Alibaba та інші місцеві інтернет-фірми запропонували дешеві телефони із клауд-підключеннями. Цінова конкуренція в нижній частині ринку є настільки сильною, що ZTE, місцевий виробник телефонів, як вважають, втрачає гроші.

Apple може спробувати конкурувати, пропонуючи більш дешеві моделі, з меншою кількістю функцій, те чому вони чинили опір на інших ринках. Але це ризик заплямувати свій бренд.

Дункан Кларк із консалтингової фірми BDA China, вказує, що Microsoft спростив свої комп'ютери для китайського ринку в 1990 році і провалився в результаті.

Різниця в юанях

Секрет дикої рентабельності компанії Apple в інших країнах - це не лише її елегантні пристрої, але програми і додатки, які дозволяють клієнтам качати музику і фільми на них. Її телефони та планшети заманюють споживача до його привабливої екосистеми iTunes.

На перший погляд, Китай є перспективним ринком: минулого року завантаження додатків зросло на 300%, досягнувши 18% від загальносвітового обсягу. І китайські продажі в іTunes пішли вгору, відтоді як він почав приймати платежі в юанях.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Успіх Apple. Неймовірний, але незрозумілий

Тим не менш, китайські споживачі не поспішають розлучатись з багатьма з тих юанів. Вони очікують, поки додатки стануть безкоштовними або, принаймні, будуть запропоновані на основі моделі "Freemium". Консалтингова фірма App Annie вважає, що платежі за ігрові додатки Apple, в середньому складають $1,90 у Японії і $0,67 в Америці, але тільки $0,07 в Китаї. Це ускладнює застосування бізнес-моделі компанії Apple в Китаї.

Кажуть, що Apple міг би застосувати ідеї Генрі Форда. Великий американський автовиробник платив своїм співробітникам рівно стільки, щоб вони могли дозволити собі Model T.

Чи працівники, які збирають iPad, в один прекрасний день зможуть купити собі подібні? Оскільки рівні заробітної плати різко зростають у Китаї, це не така вже й нездійсненна мрія. Враховуючи, що заробітна плата становить лише 2% від роздрібної ціни продукту, підняття зарплат навряд чи зашкодить прибуткам Apple. І усунення звинувачень у експлуатації китайців може посприяти покращенню глобальної репутації компанії.

Компанія Apple допомогла модернізувати китайські уявлення про підприємництво та дизайн. Китайські покупці хочуть не тільки купувати продукцію компанії, але й дізнатися більше про людину, яка стоїть за іменем компанії – тиражі продажів біографії Стіва Джобса величезні

Apple навіть допоміг підштовхнути уряд Китаю до більш ретельного захисту прав інтелектуальної власності - хоча піратські копії біографії Джобса були доступні протягом декількох днів після появи оригіналу, і за значно нижчою ціною.

Оригінал: The Economist

Переклад: iPress.ua

росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі Кремля – Джейд МакГлинн
росія чинить культурний геноцид в Україні. Які справжні цілі Кремля – Джейд МакГлинн
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
США оголосили про новий пакет військової допомоги для України на $1 млрд
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
Роль російських аграрних олігархів у виробництві безпілотників. Розслідування ухилення від санкцій – Frontelligence Insight
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
росіяни прорвалися до Очеретиного. І намагаються закріпити успіх – Том Купер
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через
Пропагандони мають нову героїню у Вашингтоні. Вони лютують через "зраду" республіканців – Джулія Девіс
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Європа, а не НАТО, має відправити війська в Україну. Чому не слід хвилюватися через ризики ескалації – Foreign Affairs
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Нема причин поки радіти оголошенню про американську допомогу. Що дозволяє росіянам просуватися – Том Купер
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд  Гілл
Багато дрібних дій. росіяни продовжують наполегливо атакувати українські позиції за підтримки авіації та артилерії – Дональд Гілл