RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ МЕДІА.ГОЛОВНЕ

Як роблять бізнес мормони

Мормонам вдається виховувати вражаючу кількість успішних бізнесменів
Мормони – релігія, представники якої є доволі успішними в комерції. Вони побудували величезну ділову інфраструктуру і заробляють набагато більше, ніж середньостатистичні американці. У чому секрет успіху мормонів – про це йдеться у блозі Schumpeter журналу The Economist. Пропонуємо переклад публікації.
Як роблять бізнес мормони Фото: mormonchurch.com

Анекдоти про священні труси досягли вже масштабів епідемії завдяки президентській кампанії Мітта Ромні і музичному шедевру Метта Стоуна і Трея Паркера "Книга Мормона".

Але Церква Ісуса Христа Святих Останніх Днів, як повністю звучить її назва, завдає удару у відповідь. Величезна рекламна кампанія зображає звичайних людей, які роблять звичайні речі: білий чоловік запускає бороду, чорний чоловік підрізає вуса і молодий скейтбордист літає у повітрі, все це із єдиним тегом: "Я мормон".

Заковика в тому, що не всі купляться на те, що мормони схожі на решту із нас. Вони не напиваються. Вони мають великі сім'ї, стабільний шлюб і тримісячний запас продуктів у коморі на випадок Армагеддону. Вони, як правило, чисто вибриті та акуратно одягнені (неголеність на обличчі в рекламі "Я мормон", на щастя, зовсім нетипова). І у них є пристрасть до бізнесу.

Менше 2% американців є мормонами, проте їх комерційна успішність не відповідає цьому числу. Мітт Ромні заснував Bain Capital, приватну електростанцію.

Фото: field-negro.blogspot.com

Джон Хантсман-старший (батько суперника Ромні у боротьбі за номінацію від Республіканської партії) заснував Huntsman Corporation, хімічного гіганта на $ 11 млрд. Девід Нілеман заснував дві авіакомпанії із низькою ціновою політикою: JetBlue в Америці та Azul в Бразилії. Ральф Аткин започаткував третю авіакомпанію: Skywest Airlines. Ерік Варвел  - бос інвестиційного банку Credit Suisse, Харріс Сіммонс - глава Zions Bancorporation. Аллан О’Брайант керує японською філією Reinsurence Group of America. Маріотт володіє мережею готелів, яку створив його батько. Якби Макс Вебер жив століття по тому, він міг би зробити широке узагальнення про "трудову етику мормонів".

Мормони побудували величезну ділову інфраструктуру. Школа Marriott у Brigham Young University пропонує освіту, одну із найкращих за співвідношенням якості і ціни порівняно із іншими бізнес-школами в Америці. Вартість навчання для мормонів становить тільки $10 тис. в рік, це - п'ята частина плати за навчання у порівнянні із провідними навчальними закладами. Мормони володіють таким впливом у Гарвардській школі бізнесу, що люди жартують про домінуючі тут три "М" (двоє інших це: McKinsey та Military (військові). Клейтон Крістенсен з Гарварду є одним з провідних мислителів світу менеджменту. Стівен Кові, автор книги "7 звичок успішних людей" (The 7 Habits of Highly Effective People), є одним з провідних гуру самовдосконалення.

Молоді виняткові мормони продовжують  вливатися в бізнес. Прово (Provo), домівка Brigham Young University, - це високотехнологічний центр, місце розташування компанії Novell і сотні інших комп'ютерних і графічних дизайнерських компаній.

Школа Marriott. Фото: businessschools.collegenews.com

Великі інвестиційні банки додали школу Marriott до списку Гарварда і Уортона, як одне зі своїх улюблених місць для полювання за молодими спеціалістами. Goldman Sachs відкрив один із своїх найбільших офісів поза межами Нью-Йорка саме в Солт-Лейк Сіті. Джеремі Андрус, молодий керівник, недавно зумів запропонувати громадськості Skullcandy, - телефонну компанію за $ 125 млн. Доходи населення в штаті Юта, де мормони переважають, вищі за середньоамериканські.

Чим пояснюється успіх мормонів? Здорове життя, ймовірно, допомагає: алкоголь перешкоджає приймати правильні рішення і прикриває погані угоди. Історія переслідувань може сприяти вихованню впевненості у власних силах: мормони 19-го століття втікали на захід через рівнини і гори, рятуючись від фанатиків, які убили їх засновника Джозефа Сміта в 1844 році.

Сучасні мормони мають щось спільне з іншими працьовитими меншинами, - такими як парси, які займають чільне місце в корпоративній Індії, китайськими емігрантами і євреями. Але деякі з відповідей можуть бути приховані в самій релігії. Мормони - єдина світова релігія, що була заснована за останні 200 років - є в певному сенсі більш сприятлива до бізнесу, ніж її більш древні конкуренти.

Мормони шанують організації. Вони вважають, що Бог створив світ з хаосу, а не з нічого. Вони також вважають, що чоловіки і жінки здатні до "вічного прогресу" в напрямку "божественного" доти, доки вони поводяться, як маленькі працьовиті бджоли. Їх церква є, мабуть, найбільш організованою в світі. І, звичайно, найбільш економічно ефективною. Президент і його 12 радників сидять на вершині як рада мультинаціональної компанії. Нижче церква покладається на натовп добровольців-мирян. Члени церкви починають займати громадську позицію у віці до трьох років. Вони стають "дияконами" у віці 12 років і отримують більш складні завдання, коли вони стають старшими. Віруючі мають віддати церкві 10% від доходу до вирахування податків. Ніхто не знає, скільки грошей має церква, але за неофіційними оцінками, це - мільярди доларів.

Місіонерська традиція

Фото: reggiewins.wordpress.com

Найзапекліше випробування для молодих мормонів - це місія. Чоловіки-мормони служать в ролі місіонерів протягом двох років, відколи їм виповнюється 19 років, жінки - протягом 18 місяців, коли їм виповнюється 21 рік. У них немає вибору, куди саме вони потраплять, і їм часто доводиться вивчати іноземну мову. Вони відірвані від своїх сімей (вони можуть тільки здійснити два телефонних дзвінки додому на рік). Їм призначають "компаньйона", щоб підтримати їх на вірному шляху. Очікується, що їх "навернення у релігію" триває по 10 годин в день, шість днів на тиждень. Мало хто зазнає подібних випробувань у такому віці. Одним із винятків є молоді ізраїльтяни, які проводять виснажливі роки в армії, і які також мають видатні досягнення у підприємництві.

Місіонерська робота дає молодим мормонам вільне володіння іноземними мовами, що рідко зустрічається в Америці. Пан Нілеман, наприклад, народився в Бразилії і повернувся туди юнаком на місіонерську роботу. Його відчуття місцевої культури і вільна португальська мова дають йому можливість адаптувати знання про роботу авіакомпаній, які він здобув в Америці, до умов бразильського ринку.

Місіонерська робота також вчить молодих мормонів наполегливо досягати мети, незважаючи на суворі перешкоди. Вони повинні продати товар, для якого практично немає попиту: своєрідну версію християнства, яка вчить, що Христос після воскресіння відвідав Сполучені Штати, що Едемський сад, можливо, був в штаті Міссурі, і що вживання алкоголю є гріхом . Після цього продаж авіаквитків або страхування життя повинно стати дрібницею.

Оригінал статті: The Mormon way of business

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

12 05 2012 10:07
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ