RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ МЕДІА.ГОЛОВНЕ

Закінчення ери "Зроблено в Китаї" сильно перебільшено

Компанії можуть ще багато виграти від виробництва своїх товарів у Китаї
Виробництво в Китаї живе і процвітає, пише колумніст агенції Reuters Вей Гу. Рішення Adidas закрити свій останній завод в країні в липні цього року підняло питання про те, чи "Зроблено в Китаї", як і раніше має економічний сенс.
Закінчення ери "Зроблено в Китаї" сильно перебільшено Фото: chinahush.com

Тим не менш, хоча й правда те, що компанії відчувають проблеми через тенденції зростання заробітної плати, зниження цін на сировинні товари і стабільний юань сприяють тим, хто уміло використовуючи процеси автоматизації, здатний утримувати виробничі витрати на низькому рівні.

Три фактори підштовхують вгору вартість виробництва товарів у Китаї. По-перше, витрати на робочу силу зростають двозначними темпами впродовж декількох років: за офіційними даними, середня заробітна плата для робітників-мігрантів збільшилася на 15% за перші шість місяців 2012 року. По-друге, попит, який створює китайська економіка, штовхає вгору ціни на сировинні товари. Нарешті, сильніший юань, який зростав на 3-5% за рік, починаючи з 2005 року, підняв вартість китайського експорту.

Тим не менш, економіка Китаю зуміла нівелювати дві з цих трьох тенденцій. Інфляція цін виробників набула негативних показників: ціна біля воріт заводу знизилася на 2,% в липні, порівняно з позитивними показниками у 7,5% роком раніше. Оскільки споживчі ціни, як і раніше, зростають - вони збільшилися на 1,8% в липні - корпоративні доходи поліпшуються.

Transfarchem, яка виробляє барвники, вдалося розширити свої доходи в першому півріччі, незважаючи на слабкий попит з боку виробників одягу та підвищення заробітної плати. Зниження витрат на вході також допомогло таким компаніям, як виробник локшини і прохолодних напоїв Tingyi і група гіпермаркетів Sun Art Retail Group отримати більш високі прибутки.

Крім того, юань перестав рости. Китайська валюта впала майже на 1 відсоток по відношенню до долара США в цьому році. Це втішна новина для китайських експортерів. Виробник багажних товарів Samsonite вказує на слабкіший юань і низькі ціни на пластмасу, як на основні причини зростання своїх прибутків.

Звичайно, уповільнення китайської економіки нікому не вигідно: доходи корпорацій впали повсюдно. Але є у цьому і свої переваги: місцеві органи влади, які все частіше задирали свої носи перед низькотехнологічними виробниками, стали менш вибагливими. Хоча процес зростання заробітної плати не призупиняється, компанії, які здатні використовувати автоматизацію, щоб стримувати витрати на виробництво, можуть ще багато виграти від виробництва своїх товарів у Китаї.

Оригінал: Reuters

Переклад: iPress.ua

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (1) +

Додати коментар

  • Haharin Coh1 вересня 2012 16:33
    все залежатиме від подальшого розвитку подій. Відповісти
01 09 2012 10:56
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ