Найпривабливіші роботодавці серед українських студентів та професіоналів, - опитування
Такі висновки можна зробити на основі опитування, яке провела Компанія Universum у співпраці з Міжнародним кадровим порталом HeadHunter Україна.
За словами директор Universum у Росії та СНД Анни Калашникової, Східна Європа знаходяться під впливом значних економічних і політичних змін, що накладає відбиток на вподобання і очікування кандидатів щодо кар’єри.
Відповідно до опитування складна політична й економічна ситуація посилює потребу працівників у стабільності. Зокрема, для українських студентів та професіоналів поняття "ідеального роботодавця" асоціюється з "стабільністю", "надійністю", "роботою", "зарплатою". Це свідчить про те, що працівники зараз високо оцінюють тих роботодавців, які надають можливість працевлаштування, не скорочують персонал, регулярно виплачують заробітну платню.
Які роботодавці стали найпривабливішими у 2015 році?
ТОП-10 серед студентів
Студенти економічних
спеціальностей
|
Студенти технічних/природничих
спеціальностей
|
Студенти ІТ-спеціальностей |
Студенти гуманітарних
спеціальностей
|
|
1 | ||||
2 | Microsoft | Microsoft | Microsoft |
Міжнародні Авіалінії України
|
3 | L'Oréal Group | Samsung | Intel | Microsoft |
4 | Nestlé | Intel | GlobalLogic | L'Oréal Group |
5 |
Philip Morris International
|
Honda | Luxoft |
Міжнародний
аеропорт «Бориспіль»
|
6 | Міжнародні Авіалінії України | Škoda Auto (Volkswagen Group) | IBM | Roshen |
7 | Coca-Cola Hellenic | Roshen | Samsung | Nestlé |
8 | Samsung |
Міжнародні Авіалінії України
|
Яндекс | Samsung |
9 |
Procter & Gamble (P&G)
|
Укрнафта | EPAM | LVMH |
10 | Roshen | Bosch | HP | Honda |
Спеціалісти економічних
спеціальностей
|
Спеціалісти технічних/природничих
спеціальностей
|
Спеціалісти ІТ-спеціальностей
|
Спеціалісти гуманітарних
спеціальностей
|
|
1 | ||||
2 | Microsoft | Microsoft | Microsoft | L'Oréal Group |
3 | L'Oréal Group | Microsoft | Luxoft | Microsoft |
4 | Roshen | ДТЕК | Ciklum | Міжнародні Авіалінії України |
5 | Nestlé | Нафтогаз України | GlobalLogic | Nestlé |
6 | Procter & Gamble (P&G) | Samsung | EPAM | Coca-Cola Hellenic |
7 | Міжнародні Авіалінії України | Škoda Auto (Volkswagen Group) | IBM | Міжнародний аеропорт «Бориспіль» |
8 | Coca-Cola Hellenic | Bosch | Intel | Roshen |
9 | Samsung | Roshen | Яндекс | Procter & Gamble (P&G) |
10 | EY (Ernst & Young) / Philip Morris International | General Electric | Cisco Systems | Philip Morris International |
Описуючи своє нинішнє місце роботи, учасники опитування найчастіше вживали асоціативні слова "бюрократія", "безлад", "застій", що вказує на незадоволення людей їх нинішнім становищем, із депресивними настроями у суспільстві. Особливо загрозливими такі настрої є для роботодавців, які недостатньо турбуються про мотивацію і залучення співробітників. Але водночас решта компаній отримують шанс посилити свій бренд роботодавця і привабити найбільш талановитих працівників, незадоволених поточними умовами праці.
За результатами опитування, український ринок талантів загалом демонструє такі ж тенденції, що й ринки інших країн, які розвиваються, але переваги студентів ІТ-спеціальностей ближчі до заявлених їх західноєвропейськими ровесниками. Вони зацікавлені у дружній робочій атмосфері, високих доходах у майбутньому, професійному навчанні й розвитку.
Оскільки ІТ-індустрія менше постраждала від кризи, а великі ІТ-компанії можуть запропонувати талановитим спеціалістам кращі умови й індексовані зарплати, студенти ІТ-спеціальностей почуваються більш упевнено, їхні запити вищі.Серед молодого покоління працівників найбільше кар’єрних профілів "Мисливців", "Кар’єристів", "Інтернаціоналістів" і "Лідерів". Причому поміж студентів чоловічої статі частка "Кар’єристів" і "Лідерів" значно вища. Також цього року можна спостерігати цікавий розподіл за кар’єрними профілями серед студентів різних спеціалізацій. Так, у студентів технічних і природничих спеціальностей найбільше профілів "Кар’єристів" та "Інтернаціоналістів", що зазвичай для них не характерно. Можливо, це пов’язано із тим, що студенти цих спеціальностей на бачать перспектив у себе на батьківщині й прагнуть побудувати кар’єру за її межами. Ця ситуація небезпечна для роботодавців, зацікавлених у таких спеціалістах, оскільки вони ризикують із часом наразитися на дефіцит кваліфікованих кадрів.
Під час дослідження опитали понад 3 тис українських студентів і понад 12 тис професіоналів. Основна мета дослідження — виявити, які роботодавці є найбільш привабливими і чому, а також які кар’єрні вподобання студентів і професіоналів в Україні.