RSS
CУСПІЛЬСТВО НОВИНИ

ProZorro стала обов'язковою до використання по всій території України

В Україні завершується повний перехід на електронні публічні закупівлі
З 1 серпня електронна система держзакупівель ProZorro стала обов'язковою до використання по всій Україні.
ProZorro стала обов Ілюстрація: utg.ua

З 1 серпня 2016 року в Україні завершується повний перехід на електронні публічні закупівлі через систему ProZorro.

"З квітня всі свої позапорогові тендери (від 200 тис для товарів і послуг і від 1,5 млн грн для робіт) перевели центральні органи влади, великі державні підприємства і природні монополісти. А тепер використовувати ProZorro зобов'язані також місцеві органи влади, комунальні підприємства й інші організації, що використовують кошти платників податків", - повідомляє офіційний сайт МЕРТ.

Відтепер, усі тендери, які перевищують порогові значення, повинні проводитися через ProZorro. Державний замовник спочатку завантажує в ProZorro тендерні заявки, оголошуючи таким чином закупівлю. Далі він відповідає на питання постачальників і проводить в електронній системі аукціон або іншу процедуру, передбачену законом "Про державні закупівлі".

Після визначення переможця замовник зобов'язаний завантажити в систему текст договору з постачальником. Крім того, в ProZorro можна відстежити ще й оплату договору, якщо вона здійснюється Державним казначейством.

Щодо допорогових закупівель (до 200 тис грн на товари і послуги і до 1,5 млн грн на роботи), то використання ProZorro є "добровільним, але дуже бажаним", зазначають у МЕРТ.

"Система працювала в пілоті саме на допорогових закупівлях і довела свою надзвичайну ефективність - за рік пілотного проекту в ProZorro сума економії склала більш ніж 1 млрд гривень (загальна сума економії на сьогодні сягнула 2,6 млрд грн). Тому ми закликаємо всіх сумлінних державних замовників використовувати ProZorro ще й на допорогах. Це легко, зручно і вигідно", - зазначив заступник міністра економрозвитку і торгівлі Максим Нефьодов.

Нагадаємо, що Верховна Рада 25 грудня 2015 року прийняла закон, що встановлює обов'язкове проведення всіх держзакупівель через систему ProZorro з 1 квітня 2016 року для міністерств і великих держкомпаній, а з 1 серпня - для всіх держкомпаній і держорганів. Очікується, що за підсумками 2016 року використання Prozorro дозволить заощадити близько 5 млрд грн, у 2017 році - 50 млрд грн.

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман попередив, що уряд звільнятиме керівників державних установ, які будуть саботувати проведення державних закупівель через систему ProZorro.

У свою чергу, перший віце-прем'єр-міністр - міністр економічного розвитку та торгівлі Степан Кубів прогнозує економію державних коштів від проведення закупівель у системі електронних держзакупівель Prozorro на рівні 30-50 млрд гривень у 2017 році.

Нещодавно, українська система публічних електронних закупівель ProZorro стала переможцем на міжнародному конкурсі World Procurement Awards 2016. Їй вдалося обійти проект від Міністерства юстиції Великобританії, департаменту освіти Австралії і Адміністрації президента США з закупівельним сервісом P200.

Нагадаємо, що ProZorro стала символом "перемоги" в сфері реформ і вже встигла заощадити державі сотні мільйонів гривень.

Довідка: ProZorro - це система, створена з ініціативи громадських організацій, комерційних майданчиків, державних органів та підприємців з метою створити прозору і ефективну систему державних закупівель, яка унеможливлюватиме корупцію завдяки громадському контролю та розширенню кола постачальників.

Команда, яка свого часу брала участь у створенні ProZorro, працює над новим проектом - системою електронних аукціонів, за якою держава зможе продавати або здавати в оренду активи (землю, ліцензії, нерухомість).

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

01 08 2016 12:01
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ