В уряді хочуть підвищити акцизи на бензин, щоб було за що латати дороги
Таку ініціативу Миколі Азарову висунув Володимир Козак, пише "КомерсантЪ-Украина".
Йдеться про поетапне збільшення акцизів до рівня мінімальних середньоєвропейських ставок - у нашій країні найнижчі збори на паливо порівняно з іншими країнами Європи, нарікає Козак.
Якщо в Україні ставка акцизу за тонну бензину становить €198 (для дизельного палива - €46-98), то в ЄС у середньому - €466 за тонну (і €375 за тонну дизпалива). Наприклад, у Німеччині акцизна ставка за тонну бензину становить €851, а за тонну дизпалива - €534, в Польщі - €494 і €375 відповідно.
"Зрозуміло, що у нас і зарплати нижчі, але розглянути питання підвищення акцизу необхідно", - наголосив міністр.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тіньовий ринок бензину "з’їв" з бюджету 4 мільярди гривень
Акцизний збір слід підвищити для того, щоб збільшити надходження коштів до дорожнього фонду для будівництва і ремонту автомобільних доріг, основна дохідну частину якого формують саме за рахунок акцизного збору і ввізного мита з імпортованих на територію України транспортних засобів, шин і нафтопродуктів.
Проти такого підвищення виступає Міненерго, стверджує один з чиновників відомства (офіційно там ініціативу не коментують). "Ми пропонуємо принципово інший механізм - введення плаваючого акцизу. У певні місяці, коли необхідно поліпшувати стан доріг, ми будемо збільшувати ставку", - пояснив співрозмовник виданню. Причому, за його словами, підвищення в цьому випадку буде меншим у три рази.
У неофіційних бесідах учасники ринку кажуть, що побоюються підвищення акцизів і вважають, що така загроза цілком реальна, якщо "надійде команда зверху вирішити проблему бюджетної дірки".
Натомість, директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич впевнений, що у найближчий рік уряд на це не піде, оскільки підвищення акцизних зборів моментально позначиться на роздрібній ціні палива: "Кабмін, навпаки, досі боровся з різкими стрибками цін".