Активісти заблокували канал поставки контрабандного палива
Даний неконтрольований державою термінал дозволяє монополісту трубопровідних поставок - компанії Proton Energy Group S.A., власником якої є бізнес-партнер Медведчука Ніссан Моїсеєв, практично безперешкодно наповнювати Україну контрабандним дизельним паливом. За оцінками операторів паливного ринку, третина ДП, яким торгують в Україні, ввезена на нашу територію без сплати податків і зборів. За словами депутатів з "Самопомочі", тільки на дизелі, яке прокачують через Новоград-Волинський термінал, держава втрачає 170 млн доларів на рік.
Активісти на своїй сторінці у Facebook звернулися до керівників Фіскальної служби та Антикорупційного бюро з вимогами: покласти край контрабанді палива; почати розслідування проти організаторів і "кришувальників схеми"; повернути трубу у власність держави Україна і покарати тих, хто дозволив Медведчуку взяти її під свій контроль.
Остання вимога - особливо актуальна для України, яка знаходиться в стані неоголошеної війни з Російською Федерацією, глава якої - близький друг і кум Віктора Медведчука.
Важливо й ретельно розслідувати обставини, завдяки яким магістральний нафтопродуктопровід, визнаний в судовому порядку власністю держави Україна, виявився проданим російською "Транснефтью" в приватні руки.
До слова, 28 травня 2015 року було видано Указ Президента України №298 / 2015 року, яким він ввів в дію рішення РНБО від 6 травня 2015 року, що стосується невідкладних заходів щодо забезпечення енергетичної безпеки держави. Президент України постановив доручити Кабінету Міністрів України невідкладно визначити центральний орган виконавчої влади, відповідальний за збереження та експлуатацію даного нафтопродуктопроводу для забезпечення захисту економічних інтересів держави.
Однак ні цей Указ, ні рішення судів всіх інстанцій, ні чинне законодавство про трубопровідний транспорт не завадили зацікавленим людям провернути аферу зі стратегічним державним активом.
Разом з тим, директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн вважає, що блокування Новоград-Волинського терміналу є черговим витком конкурентної боротьби і негативно позначиться на стані ринку, зокрема, викличе зростання цін. Експерт обережно називає ім'я Ігоря Коломойського, який, за його словами, зацікавлений у недопуску "чужого" дизельного палива на ринок.
Дійсно, війна за місце під сонцем йде завжди, але в даному випадку, в перемозі над монополістом зацікавлений не один гравець, а всі оператори ринку. Якщо труба була б державною, доступ до неї могли б отримати всі українські постачальники. Невже це сприяло б підвищенню цін? Скоріше навпаки. І невже хтось думає, що контрабандист, обманюючи державу і отримуючи дизельне паливо за заниженою вхідною ціною, занижує і відпускні ціни? Звичайно ж ні. Просто в його кишені осідає більше грошей, ніж у його конкурентів. Згідно з розслідуванням, проведеним незалежними журналістами відомого інтернет-ресурсу "Наші гроші", дане дизельне паливо реалізується не за заниженими, а, навпаки, за завищеними цінами - Збройним Силам України.
Як пояснили самі активісти, блокада - не означає повну заборону вивезення нафтопродуктів з території терміналу. Блокуються лише ті бензовози, які не мають супровідної документації, що підтверджує сплату всіх необхідних податків і зборів.
За повідомленнями руху "Визволення", в блокаді терміналу в Новоград-Волинському беруть участь ветерани війни за незалежність, серед яких є і співробітники спецпідрозділу фіскальної служби "Фантом".