Астрономи відкрили дві планети-суперземлі

Фото: slashgear.com
Міжнародна команда вчених під керівництвом Райана Клотье з'ясували, що планета K2-18b і її сусідка є суперземлями.

Вони знаходяться на відстані 111 світлових років від Землі і обертаються навколо зірки, яка є частиною сузір'я Лева, пише Seeker.

Відомо, що планета K2-18b лежить в населеній зоні батьківської зірки, тобто на поверхні планети може існувати вода в рідкому стані. Є ймовірність, що планета може опинитися свого роду "збільшеною копією Землі".

"Те, що ми змогли виміряти масу і щільність планети K2-18b, саме по собі було для нас знаменною подією, однак відкрити нову планету в цій системі - це було великою удачею і викликало у нас бурю емоцій", - сказав провідний автор дослідження Райан Клотье з Інституту досліджень екзопланет Монреальського університету.

Щоб встановити, чи відноситься K2-18b до кам'янистих планет або до газових гігантів, вченим потрібно було дізнатися її масу; знаючи масу і радіус планети, які вирахували по коливаннях радіальної швидкості зірки, учені встановили щільність планети.

В процесі роботи вчені виявили сигнал з періодичністю 39 діб, що виникає через обертання зірки. Також було виявлено сигнал з періодичністю в 33 діб, що виникає через обертання навколо K2-18b і сигнал з періодичністю в 9 діб. За підсумками вивчення цих сигналів припустили, що система включає ще одну планету - швидше за все, суперземлю.

"Коли ми вперше відправили дані в таблицю, ми намагалися з'ясувати, що це таке. Ми повинні були переконатися, що сигнал - це не просто шум, і нам потрібно зробити ретельний аналіз, щоб перевірити його. Після перевірки це виявилася ще одна планета", - каже Клотье.

У той час як планета K2-18b зарахована до потенційно жилих, друга планета - K2-18c - знаходиться дуже близько до червоного карлика, так що, ймовірно, поверхня її розпечена, що виключає можливе існування життя на ній.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що вчені з США зафіксували чорну діру на відстані 13 мільярдів світлових років від Землі.

Захід дуже сильно облажався. Україні бракує пілотів для F-16 та ППО для захисту електростанцій – Том Купер