Астрономи виявили дві стародавні галактики, які оточені темною матерією

Зближене зображення спіральної галактики NGC 1365, 60 млн. св. років від Землі. Dark Energy Camera. Фото: Dark Energy Survey Collaboration
Дослідники зі США за допомогою телескопа ALMA виявили несподівано масивні галактики, які з'явилися, коли Всесвіту було менше мільярда років.

Відкриття наштовхнуло вчених на переосмислення провідної теорії про те, як формуються галактики, пише Space.com.

Нові спостереження, які провела група американських астрономів, відсувають кордон початку формування гігантських галактик ще далі в минуле - аж до позначки в 780 мільйонів років після Великого вибуху. Раніше вважалося, що гігантські галактики з'явилися у Всесвіті на кілька мільярдів років пізніше.

"Ми звикли вважати, що за часів юності Всесвіту його населяло безліч невеликих галактик, які поступово іонізували межгалактическую середу і робили її прозорою для світла і інших форм випромінювання. Останні знімки з ALMA допомогли з'ясувати, що це не так, і ще раз зрушити назад то час, коли у Всесвіті виникли перші реально великі галактики", - заявив один з авторів роботи, Даніель Марроне з університету Арізони в США.

Скупчення складається з двох великих галактик, порівнянних за розмірами з Чумацьким Шляхом. Кожна з них важча за Сонце: в 40 і 270 мільярдів разів. Помітна частина цієї маси, як відзначають вчені, доводиться на зоряний пил, в наявності якої в ранніх галактиках астрономи раніше сумнівалися. Гіганти отримали найменування SPT0311-58, незабаром вони зіллються в один об'єкт, утворивши сверхгалактику, найбільшу з тих, які коли-небудь бачили в космічній історії.

Крім того, спостереження показали, що галактики оточує гігантське гало з темної матерії, яке прискорює гравітаційний колапс матерії і збільшує швидкість зореутворення в галактиках.

Марроне і його колеги сподіваються, що відкриття інших об'єктів подібних розмірів допоможе з'ясувати, чи є SPT0311-58 винятком з правил або типовим мешканцем юного Всесвіту. "Це відкриття дає нам нові подробиці про появу великих галактик і ту роль, яку відіграє темна матерія в появі найбільш масивних конструкцій у Всесвіті", - підкреслили вчені.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що вчені з США зафіксували чорну діру на відстані 13 мільярдів світлових років від Землі.

Байдену потрібно змусити путіна нервувати. Він має всі повноваження і жодного виправдання – Марк Тот та Джонатан Світ