Аваков показав нову українську бронемашину "Варта", - ФОТО
Глава МВС зазначив, що після польових випробувань в зоні бойових дій буде прийматися рішення про закупівлю більшої партії бронемашин.
"До Нового року отримають перші 10 бронемашин. Виробник - "Українська бронетехніка" за участю білоруських інженерів, з урахуванням вимог та техзавдання від бойових офіцерів військової операції", - написав він на своїй сторінці в Facebook.
"Сьогодні, хлопці з "Батальйону Кульчицького", "Азова", "Донбасу", інших підрозділів Нацгвардії після церемонії нагородження юрбою обступили машину. Запитували, намагалися забрати з собою. Раділи, що скоро отримають в частині таких красенів!", - додав Аваков.
Фото: facebook.com/arsen.avakov.1
Основні переваги броньованого автомобіля проекту "Варта", відзначені українськими офіцерами та інженерами, які мають досвід бойових дій:
1. Використаний більш потужний і ремонтнопридатний двигун (270 к.с. і +1128 Н*М у порівнянні з 176 к.с. двигуном бронеавтомобіля "Козак"), в перспективі планується встановлення сучасного двигуна Cummins потужністю 300 к.с .;
2. У бронеавтомобілі "Варта" використана не тільки V-подібна форма дна (як в інших вітчизняних бронеавтомобілях) але й V-подібна геометрія самої бронекапсули. Такий захист дозволяє витримувати підрив заряду потужністю 6 кг в тротиловому еквіваленті, а також дозволяє в разі пошкодження дна замінити його, без заміни бронекапсули;
Фото: facebook.com/arsen.avakov.1
3. Для бронювання використовується шведська сталь з твердістю 560, на відміну від інших вітчизняних бронеавтомобілів, які використовують сталь з твердістю 500. Це дозволило без зниження бронестійкості зменшити вагу капсули автомобіля на 11%, внаслідок чого збільшилася вантажопідйомність. Броня захищає екіпаж і десант від бронебійного патрона калібру 7,62*39 мм;
Фото: facebook.com/arsen.avakov.1
4. Бронеавтомобіль оснащений сучасними протимінними сидіннями для екіпажу і десанту з амортизуючим ефектом. Аналогічні сидіння використовуються такими провідними світовими виробниками військової техніки як BMC, FNSS, Otockar і т.д .;
5. Для покращення швидкісних характеристик і прохідності по бездоріжжю, встановлені не тільки посилені ресори (як на бронеавтомобілі "Козак"), але й посилені амортизатори;
6. Вперше в Україні спільно з вітчизняним виробником бронескла використовується сучасний зовнішній метод встановлення бронескла на бойовій броньованій машині такого класу, що дає можливість проводити швидкий демонтаж і монтаж при пошкодженні скла і збільшує міцність рами на яку воно монтується;
Фото: facebook.com/arsen.avakov.1
7. Встановлена посилена пило- та вологозахищена лебідка. Потужність "лебідки" становить 9 979 кг в комплекті з синтетичним тросом 27,5, з яким можливо працювати без рукавиць, сам трос в морози не відламується від холоду, крім того синтетичний трос легший металевого на 85%;
8. За рахунок зміни передавального відношення головних пар (з 6,49 до 5,49) значно покращилися динамічні показники при їзді як по шосе, так і по пересічній місцевості. Максимальна швидкість по шосе становить 120 км / год.;
9. Додана можливість централізованого підкачування коліс з кабіни водія. Блок управління підкачування коліс дозволяє вибирати різні умови експлуатації (шосе, грунтова дорога, пісок, болото, тощо);
10. Для покращення позашляхових якостей на бронеавтомобіль "Варта" встановлюються шини Continental, надалі планується налагодити серійний випуск вітчизняного виробництва спільно з Білоцерківським шинним заводом;
11. Стінки і дах розраховані з урахуванням установки на даху вежі типу корона або кулеметної установки загальною вагою до 500-550 кг. Є можливість встановлення бойового модуля з кулеметом 7,62 мм, 12,7 мм, і башти типу БП-1, аналог вежі, яка встановлюється на БТР-70/80 і БРДМ-2 і озброєна кулеметами 14,5 мм і 7,62 мм, що робить бронемашину серйозною машиною підтримки піхоти і оборони блокпостів, а також уніфікує установку під будь-який допустимий тип бойового модуля.
12. У зв'язку з тим, що найбільш повторюваним слабким місцем в бронемашинах вітчизняного виробництва є замки бронедверей, які не витримують щоденної експлуатацію, на бронеавтомобіль "Варта" були встановлені ручки та замки світового виробника TriMark, які витримують щоденне використання дверей вагою до 500 кг.
Нагадаємо, що в Черкасах розробили новий український броньовик "Барс". Розробники машини кажуть, що "Барс" є першим повністю вітчизняним бронеавтомобілем: від проекту на папері до збирання (окрім двигуна та броні).
Україна і Таїланд уклали договір про спільне виробництво бронетранспортерів. Підписаним договором передбачається виробництво бронемашин БТР-3 на території Таїланду.