Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Державна регуляторна служба відмовила "Укрзалізниці" в підвищенні тарифів на перевезення

Державна регуляторна служба відмовила
Фото: drs.gov.ua
Державна регуляторна служба відмовила в узгодженні проекту наказу Міністерства інфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, і пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".

Про це йдеться в рішенні ГРС № 379 від 6 вересня, повідомляє "Мінпром".

У ДРС звернули увагу на те, що представлений Мінінфраструктури аналіз регуляторного впливу містить формальний опис запропонованих проектом наказу змін, не є інформативним і не відповідає Методиці проведення аналізу впливу регуляторного акту, підтвердженій постановою Кабміну від 11 березня 2004 року № 308.

"З огляду на відсутність аналітичних показників, формальним є твердження щодо збитковості перевезення порожніх вагонів, оскільки розробником не надано підтверджуючих даних щодо збитковості відповідного напряму діяльності на прикладі ПАТ "Укрзалізниця", – йдеться в документі.

Під час проведених нарад у ДРС було встановлено, що фінансовий звіт "Укрзалізниці" за 2017 рік у розділі 8 містить відомості про операційний дохід з вантажних перевезень в розмірі майже 61 млрд грн, операційний результат у сегменті вантажних перевезень 18,8 млрд грн, отож рентабельність вантажних перевезень майже 31%.

Відповідно до проведених досліджень ДП "Укрпромзовнішекспертиза" вантажоперевезення "Укрзалізниці" у 2017-2018 роках рентабельні на рівні 33-23%. Збитковими є пасажирські перевезення, які "Укрзалізниця" субсидує (10,5-11,5 млрд грн на рік). При цьому встановлено, що сумарний обсяг амортизаційних відрахувань і валового прибутку від вантажних перевезень (32,2 млрд грн.) достатній для повноцінного виконання плану капітальних інвестицій у 2018 році (26,9 млрд грн).

За оцінками "Укрпромзовнішекспертизи", введення в дію проекту наказу збільшить витрати вітчизняних виробників на вантажні залізничні перевезення на 11%, що знизить їх цінову конкурентоспроможність на глобальних ринках і призведе до скорочення обсягів виробництва продукції. Внаслідок чого знизяться обсяги вантажних перевезень "Укрзалізниці" на 1,5-2 млн тонн на місяць, і відповідно "УЗ" недоотримає до кінця року 4-5 млрд грн прибутку.

"Таким чином встановлено наявність факту прогнозованого негативного впливу на відповідне бізнес-середовище, яке корелюється в межах сотень мільйонів гривень на відповідні галузі щорічно, що в свою чергу буде мати вплив на показники обсягу вантажоперевезень, зокрема обсягів експорту, обсягів виробництва внутрішнього продукту, суми податкових відрахувань до бюджету, а також суми валютних надходжень у країну", – підкреслюється в документі.

ДРС вважає, що нормативне закріплення уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів вимагає проведення Мінінфраструктури обгрунтованого економічного аналізу щодо впливу зміни тарифів на залізничні перевезення на загальноекономічні показники розвитку різних галузей з урахуванням інформації, отриманої від суб'єктів господарювання.

"Загалом підкреслюємо, що ухвалення рішення про підвищення вартості окремих видів перевезень залізничним транспортом доцільно приймати з урахуванням балансу інтересів усіх зацікавлених сторін і відповідне рішення повинно відповідати принципам державної регуляторної політики, таким як: ефективність, тобто досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, держави і громадян, і сбалансованість – забезпечення в регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави", – йдеться в рішенні ДРС.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян