Hyundai відвойовує у Ford позиції на європейському авторинку
Американський автовиробник Ford був змушений боротися із конкурентами-новачками, такими як Hyundai, зниженням ціни, хоча вартість праці у Європі майже вдвічі більша ніж на заводах Hyundai.
Варість праці як складова собівартості
Як зауважує Марк-Рен Тонн, аналітик з Warburg Research у Гамбурзі, вартість праці має значний вплив на прибутки автовиробників. За його оцінкою, зарплати працівників і пов’язані витрати складають до 10% від заводської собівартості автопродукції.
Згідно з Європейським індексом вартості праці, година праці коштує Ford € 43,5, а Hyundai у Чехії – € 10,65.
Причиною неприбутковості Ford, як і інших старих автовиробників Європи, є заводи, збудовані багато десятиріч тому у таких країнах, як Німеччина, де працівники вимагають високої зарплати, а перспектив розвитку меншає. До порівняння, Hyundai збудував сучасні заводи у дешевшій Східній Європі і скористався низькими зарплатами у регіоні та розвиненою інфраструктурою.
Цінова різниця
На заводі у Саарлуа у Німеччині, який було побудовано у 1970 році, Ford платить працівникам загалом € 480 за кожен Focus compact, якщо враховувати розрахунки людино-годин та витрати на робочу силу. Hyundai платить працівникам € 207 за Hyundai i30 на заводі, збудованому чотири роки тому біля чеського міста Носовіце. Ця різниця допомагає Hyundai пропонувати i30 за € 15,990 тис, що на € 960 менше, ніж початкова ціна Ford.
Падіння продажу Ford та зростання Hyundai
Вимушене зниження цін на європейському авторинку лише поглиблює падіння прибутковості. У другому кварталі Ford повідомив про операційні витрати у Європі на суму $ 404 млн. Європейські продажі впали на 9,9% до 532,819 тис авто у першому півріччі. У той же час корейський автовиробник збільшив продаж на 12% до 232,454 тис авто, а споріднений бренд Kia зріс на 25% до 173,232 тис авто.
За матреіалами Bloomberg.