Канадські автовиробники покинули Польщу для співпраці з Росією
У цьому році австрійська філія Канадської автомобільної компанії Magna провадила переговори щодо придбання заводу з виробництва автомобілів "Жерань" у Польщі. Канадці планували виробляти автомобілі на цьому заводі від імені Infiniti – люксового бренду японського Nissan. Але місяць тому у Nissan повідомили, що автомобілі вироблятимуть на власному заводі і відмовились від співпраці з канадською корпорацією.
Однак погодилися росіяни. На кордоні Польщі та Калінінградської області канадська Magna спільно з російським холдингом "Автотор" планує побудувати кластер заводів із виробництва автомобілів і автозапчастин, що передбачили в угоді, яку підписали наприкінці минулого тижня. На підставі цієї угоди компанія в Калінінграді також купила 60% акцій російської філії Magna.
До 2020 року в Калінінградській області планують збудувати не менше 6 заводів, що випускатимуть 250-350 тис автомобілів в рік. Половина деталей для їх виробництва надходитиме з Росії, в основному з Калінінграда, в якому збудують 15 фабрик із виробництва автозапчастин, а також новий контейнерний порт для експорту автозапчастин, - планує "Автотор".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Криза в Європі зачепила виробників Mercedes
У свою чергу Magna протягом дев'яти місяців повинна розробити план розвитку кластера в Калінінграді та інвестувати у виробництво деталей, що вимагатиме до $3,3 млрд.
У минулому році "Автотор" зібрав в Калінінграді 222 тис автомобілів для марок BMW, Opel і корейської Hyundai/KIA. Ці автомобілі зібрали в спрощеному вигляді і відправили до Росії безмитно за спеціальними правилами для Калінінградської області. Але дія цих правил невдовзі закінчується, і "Автотор" повинен інвестувати в зварювання та фарбування машин і комплектних ліній зі збірки автомобілів, щоби в подальшому відправляти автомобілі до Росії безмитно.
Співпрацюючи з канадським концерном росіяни вбили одним пострілом двох зайців, оскільки можуть продовжувати імпортувати деталі для виробництва автомобілів без мит, не порушуючи правил СОТ, і в той же час розвивати потужний центр автомобільної промисловості на кордоні з країнами ЄС.
За матеріалами: Gazeta Wyborcza.