кремль списав єдиний авіаносець і не може його замінити – Forbes
Натомість екіпаж авіаносця пішов на фронт, що підкреслює кризу з кадрами в російській армії.
Про це пише аналітик Девід Екс для Forbes.
"Адмірал Кузнєцов", єдиний авіаносець російського флоту, не виходив на бойове чергування вже вісім років, і дедалі менш імовірно, що він взагалі коли-небудь вийде на бойове чергування. Тому останніми місяцями Кремль, судячи з інформації в соцмережах, перевів моряків з цього старого корабля в армію і відправив їх воювати в Україну", - написав аналітик.
Він додав, що разюче відкриття підкреслює кризу з кадрами в російській армії і підкреслює застарілий стан найбільших військових кораблів російського флоту, більшість з яких залишилися з часів холодної війни.
І те, що росіяни виводять людей з "Кузнєцова", не є дивним, адже кремль йде на крайні заходи, щоб мобілізувати все нових військовослужбовців для заміни загиблих в Україні.
Альтернативою позбавленню кораблів їхніх екіпажів може стати загальнонаціональний призов, що було б політично ризиковано для режиму президента рф путіна, пише він.
Також старий 39-річний "Кузнєцов" навряд чи повернеться в море. В жовтні 2018 року корабель зазнав серйозних пошкоджень, коли затонув сухий док, у якому авіаносець перебував на ремонті, а в грудні 2019 року, на самому "Кузнєцові" спалахнула пожежа.
Керівники флоту розглядали питання про виведення пошкодженого корабля з експлуатації, однак потім вирішило відремонтувати і модернізувати. Планувалося, що "Кузнєцов" повернеться в море 2022 року. Але в грудні 2022 року на кораблі спалахнула пожежа. Корабель мав покинути порт Мурманська на півночі росії ще навесні, вперше за вісім років. Замість цього судно, як і раніше, стоїть біля причалу в Мурманську, зазначає аналітик.
"Будь-який інший флот міг би просто покінчити з втратами, списати обгорілий корабель і побудувати на його місці новий. Але російська промисловість, ймовірно, не в змозі побудувати пряму заміну "Кузнєцову" або будь-якому іншому великому військовому кораблю - ось чому так багато великих кораблів російського флоту - це колишні радянські кораблі зі зношеними за десятиліття корпусами і механізмами", - пише аналітик.
Військовий експерт Павло Лузін Пермського університету вважає, що головна проблема - у двигунах. Українські заводи побудували більшість великих морських двигунів радянського флоту. Тепер українці більше не експортують ці двигуни в росію, а росіяни насилу налагоджують місцеве виробництво аналогічного обладнання.