Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Китай профінансує експрес між Києвом та "Борисполем"

Китай профінансує експрес між Києвом та
Фото: avianews.com.ua
Минулого тижня уряд Китаю схвалив виділення кредиту на $372,3 млн. під держгарантії для будівництва "Повітряного експресу" між Києвом та аеропортом "Бориспіль".

Про це пише "Коммерсантъ Украина".

У кінці минулого тижня уряд Китаю ратифікував угоду з Україною з реалізації національного проекту "Повітряний експрес".

У Держагентстві з інвестицій цей проект називають першим інфраструктурним проектом, який не будуть фінансувати державою. Проте експерти сумніваються у його економічної доцільності.

Глава Держагентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів повідомив, що угода передбачає виділення аеропорту "Бориспіль" кредиту в $372,3 млн. під державні гарантії.

Найближчим часом Україна виплатить Китаю комісійний внесок за кредит, після чого Експортно-імпортний банк Китаю надасть перший транш у розмірі близько $15 млн.

"Процес узгодження був досить тривалим. Ми очікуємо перший транш протягом двох тижнів", - розповів Каськів.
Експрес до "Борисполя" планували запустити ще до початку чемпіонату Євро-2012. Проте фінансування проекту неодноразово відкладали.

Довжина маршруту "Повітряного експреса" (станція "Київ-Пасажирський" - "Бориспіль") складе 37,4 км. Поки ще не вирішено питання зупинок на шляху експреса (імовірно на "Видубичах" і "Дарниці").

Для проекту необхідно побудувати 16 км залізничних шляхів, 3,5 км залізничної естакади і термінал на залізничному вокзалі. За пайової участі "Борисполя" закуплять чотири електропоїзди з п'ятьма вагонами кожному.

Плюси для українців поки що під знаком питання

Китайці нададуть кредит терміном на 15 років зі ставкою LIBOR +3,5% та пільговим періодом у 4 роки.

"Це перший інфраструктурний проект, який не фінансуватиме держава. Ми плануємо виплачувати кредит уже з прибутку експресу", - пояснив Владислав Каськів.

За його словами, формально процес будівництва вже розпочали, а експрес можуть запустити вже у 2014 році. Підрядником будівництва стане китайська компанія China National Machinery Industry Complete Engineering Corporation.

"Для Китаю цей проект цікавий, так як держава отримує подвійну вигоду: велике дороге замовлення для своїх підприємств і гарантоване повернення вкладених інвестицій. Оцінити ж плюси для української сторони складно без відповідних розрахунків" , - зазначає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

За словами Каськіва, повну презентацію проекту з описом його бізнес-плану планують представити у вересні.

"Я не можу зараз сказати, скільки коштуватиме проїзд в експресі, але ми розраховуємо, що проект окупиться приблизно за 15 років з урахуванням перспектив зростання пасажиропотоку в аеропорті "Бориспіль"

На початку липня Верховна рада звільнила "Повітряний експрес" від податку на прибуток.

Експерти сумніваються

Однак експерти ставлять під сумнів прибутковість проекту.

Заступник директора Центру політичного і економічного аналізу Антон Кравченко розповів, що економічно обґрунтованою ціною проїзду в експресі може бути $10 - стільки зараз платять пасажири московського "Аероекспрес", що з'єднує вокзали і аеропорти в Москві.

Однак якщо через аеропорти московського авіавузла в минулому році перевезли близько 50 млн. пасажирів, то через "Бориспіль" - всього 8 млн. осіб.

"Пасажиропотік експресу може просто не набрати потрібної кількості людей. Особливо враховуючи, що залізниця перебуває у поганому сполученні з метрополітеном, а маршрут експресу незручний мешканцям лівого берега Києва, а це 40% його населення", - зазначив Кравченко.

"Повітряний експрес" може стати вигідним для пасажирів, тільки якщо буде мати явну конкурентну перевагу перед іншими видами транспорту.

Наразі, мінімальна вартість проїзду до "Борисполя" від Центрального вокзалу на маршрутці становить 25 грн., а на таксі - від 127 грн. Час поїздки у потязі складе 41 хв., тоді як на маршрутці (при відсутності значних пробок) - близько 45 хв.

Антон Кравченко упевнений, що проблему доставки пасажирів можна вирішити набагато дешевше.

"Для цього необхідно закупити додатково близько 30 автобусів загальною вартістю $6-7 млн., які б їздили від метро "Бориспільська". Це буде набагато дешевше", - підсумував експерт.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян