L'Oreal, Nivea і Procter & Gamble оштрафували за цінову змову
Представники Beiersdorf (Nivea), L'Oreal, GlaxoSmithKline (Aquafresh, Odol), німецького виробника засобів для чищення Erdal-Rex, Procter & Gamble (Ariel, Pampers) і Gillette у рамках спеціальної робочої групи радилися про плановане підвищення цін, про можливість отримання знижок із підприємствами роздрібної торгівлі та ділилися інформацією про перебіг переговорів з окремими продавцями.
"Хоча це не є класичним прикладом утворення картелю або цінової змови, виробники працювали у збиток конкуренції", - зауважив Антимонопольний орган Німеччини. За таку співпрацю у 2004-2006 роках виробники повинні виплатити в загальній складності €39 млн.
Як це часто буває в таких процедурах, розслідування розпочали на прохання однієї зі сторін. На цей раз німецький уряд попередила компанія Colgate Palmolive і тому не зазнала штрафів і санкцій.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мережа Watsons відтепер відкрита для папараці
Це не перший випадок порушення антимонопольного законодавства в косметичній промисловості. У 2008 і 2011 роках німецькі чиновники оштрафували на загальну суму €24 млн дев'ятьох інших виробників, в тому числі Henkel (Fa, Persil), Unilever (Dove, Lux) і Reckitt Benckiser (Calgon, Cillit).
У Франції в кінці 2011 року Procter & Gamble, Henkel і Colgate Palmolive оштрафували на загальну суму €361 млн. Виробникам тоді висунули звинувачення у змові щодо цін на мило у 1997-2004 роках.
Оштрафовані виробники можуть оскаржити рішення антимонопольного відомства. Про цей намір досі оголосила тільки компанія Procter & Gamble.
За матеріалами: Gazeta Wyborcza.