Мінекономрозвитку планує ввести спецмита на автомобілі з ЄС
Метою використання зазначеного механізму спеціальних заходів є підтримка вітчизняної галузі легкового автомобілебудування внаслідок поступового зниження ставок ввізного мита на легкові автомобілі походженням з ЄС (на більшість видів протягом 10 років з 10% до 0%). Зокрема це може відбуватися шляхом тимчасового підвищення ставок ввізного мита (не більше ніж до рівня 10%, але не вище ставки ввізного мита (пільгової), що діяла у 2015 році) на легкові автомобілі походженням з ЄС. Механізм жодним чином не може спричинити блокування імпорту легкових автомобілів з ЄС, - інформує сайт відомства.
Запропонований порядок застосування механізму спеціальних заходів передбачає прозору процедуру збору та аналізу інформації як щодо імпорту в Україну автомобілів з ЄС, так і впливу цього імпорту на стан національного виробника. Обов’язкові консультації зі стороною ЄС, в тому числі на основі зібраної статистичної інформації, мають сприяти об’єктивному, неупередженому та зваженому підходу української сторони щодо використання можливості запровадження спеціальних заходів.
У Мінекономрозвитку заявили, що спеціальні заходи можуть бути застосовані виключно за наявності всіх умов:
- у разі якщо сукупний обсяг імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з ЄС протягом року досягає 45 тис. одиниць, а його питома вага у споживанні на внутрішньому ринку становить понад 20 відсотків (20 відсотків на другий рік дії Угоди про асоціацію з поступовим збільшенням до 25 відсотків); та
- якщо сукупний обсяг імпорту легкових автомобілів походженням з ЄС в Україну протягом останнього 12 місячного періоду, перевищить граничний обсяг усіх первинних реєстрацій легкових автомобілів в Україні за той самий період; та
- при цьому заподіюється значна шкода національній промисловості, що виробляє подібний товар.
Обсяг імпорту в Україну автомобілів, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 8703, походженням з країн ЄС склав у 2015 році – 38,9 тис. штук, а за 9 місяців 2016 року – 30,6 тис. штук.
Таким чином, якщо у вересні 2017 року, наприклад, кількість імпортованих в Україну легкових автомобілів досягне 45 тис. одиниць і при цьому будуть дотримані інші вимоги, після консультацій зі стороною ЄС Україна матиме можливість підняти ставку ввізного мита до 10% виключно на період до кінця 2017 року.
При цьому, оскільки відповідно до графіку України ставка ввізного мита на легкові автомобілі (нові, з об'ємом двигуна понад 1500 см3, але не більш як 2200 см3) походженням з ЄС у 2017 році становитиме 8,2%, спеціальне мито не може перевищувати 1,8% відповідно.
Механізм застосування спеціальних заходів може бути застосований протягом періоду від 2 до 15 років дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (не застосовувався протягом першого року).
Повноваження по ухваленню рішень щодо застосування спеціальних заходів покладаються на Міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі, як орган, що здійснює оперативне державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні.
Нагадаємо, що влітку 2016 року Президент Петро Порошенко підписав закон про різке зниження акцизів (у 2-28 разів залежно від об'єму двигуна) на вживані автомобілі.