Укртрансгаз: модернізація ГТС дешевша, ніж будівництво "потоків" в обхід України
Про це заявив у понеділок, 3 червня, заступник головного інженера з питань модернізації та перспективного розвитку ГТС України ПАТ "Укртрансгаз" Олег Михалевич під час круглого столу.
"Реалізація такого проекту вимагає залучення значних і довгострокових інвестицій. Згідно з нашими розрахунками, які були підтверджені компанією Mott McDonald, загальний обсяг необхідних інвестицій становить $5,3 млрд", - розповів він.
За його словами, такі капіталовкладення забезпечать надійний транзит до Європи обсягом у 145 млрд куб м на період до 2030 року і надалі: "Це є менше, ніж вартість "потоків", які будуються в обхід України: Північного потоку, вартість якого зараз становить $15 мільярдів, і Південного потоку".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Майже 60% українців хочуть, щоб ГТС залишилась власністю держави
Михалевич також зауважив, що основними напрямами вкладення коштів будуть транзитні газопроводи "Уренгой-Помари-Ужгород", "Союз" і "Прогрес", а також північна система газопроводів, "які будуть утворювати і в подальшому основний маршрут транзиту, і які визначені нами, як пріоритетні об'єкти модернізації і реконструкції".
При цьому чиновник додав, що вибір об'єктів і напрямів модернізації безпосередньо залежатиме від майбутніх обсягів транзиту.
Згідно з оцінками "Укртрансгазу", завантаженість української ГТС становитиме від 60 млрд куб м (песимістичний сценарій) до 110 млрд куб м (оптимістичний сценарій).
"З огляду на ці прогнози, ми і розробили свої програми, які визначають пріоритети", - резюмував Михалевич.