Морські потоки сирої нафти в росії досягли нового максимуму – Bloomberg
Поставки російської сирої нафти на міжнародні ринки продовжують зростати, незважаючи на те, що країна наполягає на скороченні видобутку.
Про це пише Bloomberg.
"Середні чотиритижневі морські поставки, які згладжують частину волатильності тижневих показників, знову зросли за період до 12 травня, як і за чотири з останніх п'яти тижнів. Поставки зросли на 10% з першого тижня квітня і досягли нового максимуму за період, відколи агентство Bloomberg почало детально відстежувати їх на початку 2022 року. Оскільки майже вся російська нафта йде до Китаю та Індії, обсяги поставок в Азію також майже досягли нового піку", - пише агентство.
Так, за період до 12 травня імпорт російської нафти досяг 3,72 млн барелів на день, що стало максимальним показником від початку 2022 року.
За останній тиждень до 12 травня в морі перебувало 3,76 млн барелів російської нафти на день. Загалом за останній тиждень на 34 танкери було завантажено 26,3 млн барелів, що на 3% більше за результати минулого тижня.
російські вантажі знову перевантажуються з невеликих суден, що використовуються в її портах, на найбільші танкери в Атлантичному океані для подальшого транспортування в Азію.
Протягом зимових місяців ці перевантаження здійснювалися у відносно захищених водах Середземного моря, біля північного узбережжя Марокко, недалеко від іспанського ексклаву Сеута. Але останнім часом перевезення перемістилися у води між Канарськими і Азорськими островами, пише видання.
"Середні чотиритижневі обсяги поставок на адресу російських клієнтів в Азії, а також на суднах, що не мають кінцевого пункту призначення, зросли до 3,41 млн барелів на добу в період до 12 травня. Хоча обсяги, що прямують до Китаю та Індії, схоже, знизилися з нещодавніх максимумів, історія показує, що більшість вантажів на суднах без початкового пункту призначення врешті-решт опиняються в одній з цих країн", - додає Bloomberg.
Морський експорт російської нафти до європейських країн залишився незмінним на рівні 83 тис барелів на добу за 28 днів до 12 травня, причому єдиним пунктом призначення була Болгарія. Ці цифри не включають поставки до Туреччини.
Ринок, який споживав понад 1,5 млн барелів на добу нафти, що надходила з експортних терміналів у Балтійському, Чорному та Арктичному морях, був майже повністю втрачений, натомість його замінили далекомагістральні напрямки в Азії, обслуговування яких є набагато дорожчим і тривалішим, нагадує агентство.
Раніше повідомлялось, що американські технології надходять до російських авіакомпаній, що потрапили під санкції.