Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

NASA і Lockheed Martin представили експериментальний надзвуковий літак X-59

NASA і Lockheed Martin представили експериментальний надзвуковий літак X-59
NASA/nasa.gov
Космічне агентство NASA і компанія Lockheed Martin представили експериментальний надзвуковий літак X-59.

Про це повідомили на агентство уряду США NASA написало в соцмережі X (Twitter).

Це єдиний в своєму роді експериментальний літак X-59 і NASA прагне зробити якіснішими повітряні подорожі для комерційних літаків, які можуть літати швидше за швидкість звуку. 

Новітня розробка X-59 буде летіти зі швидкістю в 1,4 раза швидше звуку, або 1488 км на годину. 

Його дизайн, форма та технології дозволять літальному апарату досягти цих швидкостей, генеруючи при цьому тихіші звукові удари. Літак збирається здійснити свій перший політ у 2024 році. Команда проведе кілька льотних випробувань на заводі, а потім передасть його до Центру льотних досліджень імені Армстронга. 

Після того, як NASA завершить льотні випробування, агентство полетить на Х-59 над кількома обраними містами США, збираючи інформацію про звук, який генерує X-59, і про те, як його сприймають люди. NASA надасть ці дані Федеральному управлінню цивільної авіації та міжнародним регуляторам.

X-59 це унікальний експериментальний літак розроблений компанією Lockheed Martin. Форма літака та технологічні досягнення, які він містить, зроблять можливим тихий надзвуковий політ. Тонка і звужена носова частина X-59 становить майже третину його довжини й розбиває ударні хвилі, які зазвичай призводять до звукового гуркоту надзвукового літака.

Особливістю X-59 є значно менша гучність звукового удару, що виробляється під час подолання звукового бар'єра. Інші літаки, досягаючи надзвукової швидкості, видають гучний, схожий на вибух, гуркіт. Замість цього X-59 при досягненні швидкості звуку видаватиме лише "тихий стукіт".

Щоб зробити політ набагато тихішим, інженерам довелося модифікувати конструкцію літака. Була значно подовжена носова частина. У кабіни немає переднього лобового скла, тому пілоти X-59 використовуватимуть технологію eXternal Vision System (XVS) – систему зовнішнього бачення, що дозволяє за допомогою камери передавати зображення попереду літака на екран у кабіні.

 
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Допомога США Ізраїлю викликає іронію та критику. Проте доля допомоги поки невизначена – Wall Street Journal
Допомога США Ізраїлю викликає іронію та критику. Проте доля допомоги поки невизначена – Wall Street Journal
Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill
Чи дійсно США прихильні до України? Вимоги до обстрілів російських НПЗ – збочення – The Hill
Як кремлівські агенти скуповують політиків Європи та США. Та чи є протидія – огляд ЗМІ
Як кремлівські агенти скуповують політиків Європи та США. Та чи є протидія – огляд ЗМІ
росіяни повільно просуваються. Хоча й зазнають великих втрат – Дональд Гілл
росіяни повільно просуваються. Хоча й зазнають великих втрат – Дональд Гілл
Коаліція лиходіїв. Напад Ірану на Ізраїль – лише одна кампанія в набагато більшому конфлікті – Еліот Коен
Коаліція лиходіїв. Напад Ірану на Ізраїль – лише одна кампанія в набагато більшому конфлікті – Еліот Коен
Подвійні стандарти Сполучених Штатів у захисті союзників. Як створюються передумови для розповсюдження ядерної зброї – Філліпс О'Брайен
Подвійні стандарти Сполучених Штатів у захисті союзників. Як створюються передумови для розповсюдження ядерної зброї – Філліпс О'Брайен