Німеччина віддає Греції лідерство у світових морських перевезеннях
До німецьких компаній-перевізників вже дісталася глобальна криза контейнерних перевезень і змусила більше ніж 100 компаній згорнути діяльність. Ще більше 800 компаній опинилися перед загрозою банкрутства.
Німеччина володіла супер-потужностями у галузі контейнерного перевезення вантажів і контролювала майже 40% світового ринку. Однак тепер перевізники країни обтяжені надлишком човнів та боргами.
Світова криза судноплавства
Криза заторкнула не лише німецьких перевізників вантажів. Наприклад, найстарший судновласник Великобританії – Stephenson Clark – минулого тижня розпочав процес ліквідації.
Обсяги контейнерів, які прибувають до європейських портів, різко скоротилися у червні і не справдили прогнозів на пожвавлення індустрії влітку.
Імпорт з Північної Америки впав на 7,5% і на 9% - з Азії. Поставки до Середземноморського регіону впали на 16%, що відобразило потужність кризи, яка зачепила Грецію, Італію, Іспанію та Португалію.
Проблема фінансування
Commerzbank - другий найбільший у світі банк, який фінансує судноперевезення, зараз володіє великою кількістю вилучених у власників кораблів.
За словами представників банку, вони згортають свою 20-мільярдну програму фінансування судновласників, щоб відповідати новим суворішим банківським правилам ЄС.
Переваги Греції
У цій ситуації саме грецькі судновласники стали конкурентами Німеччини і отримують кращі угоди. Як заявив Дімітріс Морохарциз з Lloyd’s List Intelligence, "греки мають багато готівки. Вони перебувають у власному "коконі" і повністю ізольовані від політичних негараздів країни".
"Під час корабельного буму вони продавали судна за максимальною ціною, а тепер викуповують їх назад за частку старої ціни", - додав він.
Німецькі експерти із судноплавства вважають, що дві третини морського флоту країни перебуває у кризі. Якщо криза триватиме довше, саме греки можуть стати світовими лідерами ринку морських контейнерних вантажних перевезень.
За матеріалами The Telegraph.