Парламент Криму не може призначати референдум про входження до іншої держави, - Магера
Магера опублікував власне бачення ситуації у Криму на своїй сторінці в Facebook, через звернення представників ЗМІ із проханням надати коментар щодо проведення "референдуму" на 16 березня 2014 року
Він також звертає увагу на те, що "Автономна Республіка Крим є невід'ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання (стаття 134 Конституції України)".
За словами заступника голови ЦВК, частиною першою статті 137 Конституції України визначено перелік питань, щодо яких АРК здійснює нормативне регулювання і серед них нема повноважень щодо нормативного регулювання проведення в АРК референдумів.
"Більше того, згідно з пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України питання проведення референдумів визначаються виключно законами України. На сьогоднішній день Законом України "Про всеукраїнський референдум" від 2011 року визнано таким, що втратив чинність Закон України "Про всеукраїнський на місцеві референдуми" від 1991 року". Відтак, існує законодавча прогалина в частині місцевих референдумів, яка може бути заповнена виключно Верховною Радою України як єдиним органом законодавчої влади в Україні (стаття 75, пункт 3 частини першої статті 85, пункт 20 частини першої статті 92 Конституції України), - зазначив Магера.
За його словами, парламенту Криму дозволено організовувати та проведити місцеві референдумів, проте АРК безпосередньо не наділена компетенцією утворювати комісії із місцевого референдуму. АРК має повноваження затверджувати склад виборчоі комісії АРК, яка займається лише виборами до ВР АРК і не має жодного відношення до референдуму.
"Жодний закон України не делегує АРК повноважень нормативно регулювати організацію і проведення референдумів в АРК або утворювати комісії із референдуму в АРК", - прокоментував Магера.
Також заступник голови ЦВК додав, що АРК не може призначати референдум про входження до іншої держави ще й тому, що вона не є суб'єктом міжнародного права, а суверенітет України поширюється на всю її територію, в тому числі - на АРК.
Мегера звернув увагу також і на очевидні "ляпи" в самому рішення ВР АРК ("Незрозуміло про яку редакцію Конституції Криму 1992 року йдеться - травневу чи вересневу; "Федеральні збори Державної Думи" Російської Федерації тощо).
"Це свідчить лише про те, що документ приймався поспіхом і раніше його не планували приймати", - вважає експерт.
"З огляду на перевищення Верховною Радою АРК повноважень, з боку офіційного Києва повинні бути вжиті відповідні заходи реагування. Зокрема, Виконувач обов'язків Президента України - Голова Верховної Ради України має повноваження зупинити дію рішення ВР АРК із одночасним зверненням до Конституційного Суду України", - написав він.