Рекордним рейтингом Кличко зобов'язаний неповнолітнім та хитрим підрахункам соціологів, - Forbes
Журнал Forbes ставить під сумнів результати результати соцдослідження компанії GfK Ukraine, та зазначає, що на новоприбулих прихильників Кличку розраховувати не варто. Принаймні - у найближчі роки.
Видання зауважує, що результати дослідження GfK були оприлюднені у відповідний для політика момент - через день після масштабного мітингу опозиції "Вставай, Україно!".
Під час акції опозиціонери пообіцяли: якщо вибори президента в 2015 році пройдуть в один тур, вони виставлять єдиного кандидата з найвищим рейтингом. Якщо вірити GfK, сьогодні цей кандидат - Кличко. Його рейтинг в два рази вищий, ніж у його союзників з опозиції - голови фракції "Батьківщина" Арсенія Яценюка та лідера "Свободи" Олега Тягнибока разом узятих.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кличко наздогнав Януковича у президентському рейтингу, - опитування
Ще одна цікава деталь - соціологи проводили опитування на замовлення маловідомої американської компанії Primer Research. Це не перший випадок, коли ця фірма побічно допомагає Кличку
Але з цими цифрами можна посперечатися. У дослідженні GfK брали участь респонденти віком від 16 років. Іншими словами, якби вибори президента дійсно відбулися в майбутню неділю, частина опитаних не змогла б віддати голоси за Кличка. Для цього, згідно з законом, громадянам України має виповнитися 18 років.
"Без сумнів, наявність цієї категорії у вибірці додає голосів Кличку. Люди у віці 16 - 19 років становлять 4% вибірки. Кличко користується підтримкою 20% з них, Тягнибока підтримують 7,3%, Віктора Януковича - 4%, Яценюка - тільки 2,4%", - каже заступник директора GfK Ukraine Гліб Вишлінський.
Також слабкою стороною опитування є і скромна вибірка - лише тисяча осіб. Похибка дослідження - 3,1%. Це високий показник. Для порівняння, в аналогічних дослідженнях Центру Разумкова похибка не перевищує 2,3% при понад 2 тис респондентів.
Ще одна цікава деталь - соціологи проводили опитування на замовлення маловідомої американської компанії Primer Research. За словами Вишлінського, вона регулярно замовляє GfK дослідження політичних уподобань українців. Це не перший випадок, коли американська компанія побічно допомагає Кличку.
Нинішнє дослідження GfK соціологи теж критикують. Олексій Антипович, директор соціологічного агентства "Рейтинг" упевнений, що реальна похибка цього опитування вища тієї, яка вказана. "За рахунок збільшення групи молоді, зростає рейтинг Кличка, і, одночасно, зменшується - Януковича і Яценюка, яких підтримують люди старшого віку. За рахунок розширення групи молоді, частка такого населення у вибірці занижується", - вважає соціолог.
Показово, що, згідно з даними GfK, в березні рейтинг Кличка був істотно нижчим - 10%. Різке зростання Вишлінський пояснює тим, що ударівець - вмілий політичний менеджер, з фракції якого не виходять депутати. Плюс до цього - Кличко відкрито не атакує владу.