Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

російська нафта досі потрапляє до Європи – Spiegel

російська нафта досі потрапляє до Європи – Spiegel
Нафта з рф і далі надходить до європейських держав через треті країни, незважаючи на ембарго.

Найчастіше російська нафта потрапляє на європейський ринок з Індії.

Про це повідомляє Spiegel.

Як пише видання, щодня до портів Індії прибуває щонайменше два танкери з російською нафтою, а це 70 танкерів на місяць. Пізніше частина цієї нафти потрапляє до ЄС в переробленому вигляді.

Від початку повномасштабної війни рф проти України Європейський Союз ухвалив кілька пакетів санкцій проти москви. З кінця минулого року російську нафту заборонено до ввезення в ЄС морем, а з лютого цього року запроваджено ембарго на дизельне пальне і бензин. 

Проте, попри ці заборони, російська нафта і далі продовжує надходити в Європу в переробленому вигляді. Правда тепер це дорогий і багатокілометровий шлях.

Компанія Kpler, яка займається аналізом даних та вивчає глобальні ланцюжки поставок, відстежуючи маршрути танкерів і вантажних суден заявила, що світові перевезення перебудувалися після запровадження санкцій: танкери з російською нафтою на борту тепер прямують не до західних країн, а до східних – Туреччини, Саудівської Аравії та Індії.

В Індії розташовано кілька нафтопереробних заводів, один із них найбільший у світі, і там російську нафту переробляють на бензин і дизель. Через певний час у такому вигляді вона потрапляє назад до Європи.

Дані Kpler показують, що в квітні Індія поставила в ЄС більше палива, ніж будь-коли раніше. Тепер вона випереджає Саудівську Аравію як постачальник. 

А разом ці дві країни заповнюють більшу частину прогалини, яка існувала в поставках палива в Європу з початку лютневого ембарго. Але на відміну від Саудівської Аравії, Індія не є країною з величезними запасами нафти.

Офіційно Індія не підтримує санкції проти росії, навіть навпаки – якщо раніше імпорт нафти з рф був занадто дорогим і обтяжливим для індійських компаній через довгий морський шлях, то з початком російської війни в Україні ситуація швидко змінилася. Тепер росія стала найбільшим постачальником нафти для Індії. 

В квітні Індія імпортувала до 2 млн барелів на день російської нафти, а це майже 40% її національних потреб. До початку вторгнення цей показник становив близько 1%.

Той факт, що частина нафти тепер може потрапити до Європи – у переробленому вигляді – насправді не є незаконним, адже продукти переробки вважаються індійськими. 

При цьому в Індії нафтопереробний завод "Вадінар" майже на 50% належить російській нафтовій компанії "Роснєфть".

росія програє. Час для гібридної ескалації путіна – RUSI
росія програє. Час для гібридної ескалації путіна – RUSI
Різдвяне приниження путіна. Україна повернула повний контроль над Куп'янськом, а Зеленський озвучив бажання мільйонів, що путін сконає – Daily Mail
Різдвяне приниження путіна. Україна повернула повний контроль над Куп'янськом, а Зеленський озвучив бажання мільйонів, що путін сконає – Daily Mail
Кінець українського Іноземного легіону. Чому некомпетентність веде до поразки України – Том Купер
Кінець українського Іноземного легіону. Чому некомпетентність веде до поразки України – Том Купер
Німецьку ультраправу партію AfD звинувачують в роботі на кремль. Що шукає AfD у державних даних
Німецьку ультраправу партію AfD звинувачують в роботі на кремль. Що шукає AfD у державних даних
Раптові поїздки та порушення безпеки. Суперечлива дипломатія Стіва Віткоффа і Марко Рубіо – NBC News
Раптові поїздки та порушення безпеки. Суперечлива дипломатія Стіва Віткоффа і Марко Рубіо – NBC News
Захід не розуміє росію. Імперські прагнення сприймають за
Захід не розуміє росію. Імперські прагнення сприймають за "таємничу загадку" – Ендрю Міхта
Україна воює зі зв'язаними за спиною руками. Корупція, провали управління і ціна помилок – Том Купер і Дональд Гілл
Україна воює зі зв'язаними за спиною руками. Корупція, провали управління і ціна помилок – Том Купер і Дональд Гілл
Проєкт
Проєкт "День із командою Королів" Betking Foundation серед фіналістів конкурсу "Партнерство заради сталого розвитку – 2025"