Санкції зробили недоцільним будівництво великих суден на верфях в Криму
Про це заявив президент Об'єднаної суднобудівної корпорації (ОСК) Олексій Рахманов, повідомляє російське видання "Ведомости".
"Навіть страховку оформити, щоб корабель дійшов з Криму в Петербург на добудову, це ціла історія. Якщо ми не можемо надати сертифікат походження під назвою "Україна" на кримській верфі, то, по суті, ця продукція є незаконно виробленою", - сказав він.
ОСК і Мінпромторг вже кілька місяців вивчають можливості судноремонтних і суднобудівних заводів анексованих Криму і Севастополя. Особливий інтерес викликає "Залив" (Керч), де можна будувати великотоннажні судна, аж до газовозів. Таких потужностей в Росії немає.
Але через санкції "Залив", швидше за все, також буде використаний для будівництва невеликих суден і військових кораблів.
Аналітики відзначають, що через санкції компанії, що експлуатують морські судна, не ризикуватимуть з розміщенням замовлень на верфях Криму і Севастополя.
Зокрема гендиректор агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров пояснив: якщо судно вироблене, відремонтоване або навіть заходило в акваторію Криму, відразу потрапляє в групу ризику - його не пустять в європейські порти, у нього будуть проблеми з отриманням страховки.
"Основним варіантом завантаження кримських верфей може бути держзамовлення, тим більше, що Росія зацікавлена в збереженні цих потужностей і недопущенні соціальної напруженості у випадку масових звільнень працівників", - додає експерт.
Окрім ремонту військових кораблів кримські підприємства можуть отримувати від ОСК підряди на корпусні роботи, а добудовувати судна і кораблі будуть підприємства, що входять в держкомпанію.