Науковці готові оголосити, що знайшли "частку Бога" - бозон Хіггса

Науковці готові оголосити, що знайшли
Фото: novostey.com
Науковці з Європейської організації ядерних досліджень CERN готуються оголосити про відкриття бозона Хіггса - теоретично передбаченої елементарної частинки, виявлення якої дозволить науці розгадати загадку механізму утворення маси. Відкриття бозона Хіггса, який отримав у науці назву "частки Бога", має підтвердити панівну в сучасній науці стандартну модель взаємодії між елементарними частинками.
Про підготовлювану сенсацію повідомили британські ЗМІ, пише ИТАР-ТАСС.

Вони посилаються на свідчення науковців,  які працюють в ЦЕРНі та інших провідних центрах світової фізики.

За їх словами, про відкриття бозона Хіггса буде оголосять у середу, 4 червня, під час наукового семінару в штаб-квартирі ЦЕРНу в Женеві.

На семінар в ЦЕРН запрошений британський учений, почесний професор Единбурзького університету, 83-річний Пітер Хіггс, який в 1964 році передбачив існування цієї частки.

Відповідно зі стандартною моделлю, вона виникає під впливом поля Хіггса, яке надає матерії масу. Це поле неможливо вловити приладами і єдиним доказом його існування має стати відкриття бозона Хіггса.

Науковці побоюються, що експерименти можуть вийти з-під контролю і спричинити масштабні аварії з викидом радіоактивних матеріалів. Фото: naturalist.if.ua

Як вважають фізики, після Великого вибуху, який поклав початок Всесвіту 13,7 млрд років тому, сила, яка породжує бозон Хіггса, стартувала утворення галактик, зірок і планет з початкового хаосу.

Прискорювач елементарних частинок, створений для того, щоб наочно побачити момент утворення Всесвіту

Виявлення цієї частки має стати найбільшим відкриттям в галузі знань про закони Всесвіту за останні десятиліття.

Пошук бозона Хіггса був однією з головних цілей будівництва Великого адронного колайдера - гігантського прискорювача елементарних частинок, на якому працюють дослідники з ЦЕРНу. Колайдер розташований під землею на кордоні Швейцарії та Франції.

Найбільша наукова машина. Фото: novostey.com

Якщо бозона Хіггса не буде виявлено, це доведе обмеженість стандартної моделі. В результаті виникне необхідність пошуку альтернативної теорії походження маси відповідно до так званої нової фізики.

На Великому адронному колайдері пошуками бозона Хіггса незалежно один від одного займаються дві групи фізиків - "Атлас" і CMS. Під час своїх досліджень вчені виявили близько 300 частинок, що нагадують бозон Хіггса. Проте накопичених даних до цього часу не вистачало, щоб оголосити про те, що "частка Бога" знайдена.

Дивіться фото: Секретне місто в США

Аби бути впевненими у відкритті, науковцям необхідно домогтися ступеня його ймовірності, яка визначається в науковому побуті як "сигма п'ять". Вона означає, що ймовірність того, що знайдена частка є бозоном Хіггса, становить 99,99995%.

Професор Джон Елліс, провідний науковий співробітник ЦЕРНу, заявив в інтерв'ю британським журналістам, що необхідна ступінь ймовірності буде досягнута науковими групами до середи. "Наскільки я знаю, експерименти груп "Атлас" і CMS продемонстрували ступінь ймовірності "сигма чотири" (99,9999%). Об'єднані результати роботи двох груп, можливо, дадуть результат вище "сигма п'ять". Проте робота не завершиться раніше середи", - сказав професор Хілл.

Інформація про "частку Бога"

Бозон Хіггса - останній відсутній елемент сучасної теорії елементарних частинок, так званої Стандартної моделі. Ця гіпотетична частинка відповідає за масу всіх інших елементарних частинок. Проте теорія не дозволяє точно встановити масу бозона Хіггса.

Робота над проектом адронного колайдера розпочалася у 1984 році. Фото: novostey.com

Раніше керівники експериментів на колайдері заявляли, що до кінця року вони зможуть з великою часткою впевненості сказати, що бозон Хіггса існує, або ж, навпаки, "закрити" його.

Великий адронний колайдер, створений науковцями з багатьох країн на майданчику Європейської організації ядерних досліджень в передмісті Женеви - найбільший в історії прискорювач елементарних часток. Він призначений для отримання принципово нових даних про природу матерії і фундаментальні фізичні закони.

Вартість будівництва колайдера перевищила €6 мільярдів

Створення адронного колайдера почалося наприкінці 1990-х років, а у вересні 2008 року його урочисто запустили - фізики успішно провели жмутки протонів в обох напрямках, проте вже через тиждень на прискорювачі сталася велика аварія, пов'язана з виходом одного з магнітів з надпровідного стану.

На 100-метровій глибині під поверхнею землі знаходиться 27-ми кілометровий кільцевий тунель з чотирма детекторами.Фото: naturalist.if.ua

Ремонт колайдера і його модернізація, зокрема, встановлення системи QPS для захисту від повторення подібних аварій, тривали понад 14 місяців і потребували $40 мільйонів.

Науковці очікують, що в 2012 році колайдер працюватиме до листопада, а потім буде зупинений на 20 місяців для апгрейду до проектної сумарної енергії 14 тераелектронвольт.
Байдену потрібно змусити путіна нервувати. Він має всі повноваження і жодного виправдання – Марк Тот та Джонатан Світ