У найбільшої чорної діри Галактики виникли труднощі з поглинанням газу (відео)

Фото: slashgear.com
Астрономам NASA вдалось з’ясувати, чому у головної чорної діри Чумацького шляху відбуваються труднощі при поглинанні газу.

В останньому номері журналу Science з'явилося повідомлення міжнародної групи астрономів NASA, що розкриває одну з таємниць надмасивної чорної діри Sagittarius A * (Sgr A *), розташованої в центрі Чумацького Шляху на відстані приблизно 26 тисяч світлових років від нас .

Проаналізувавши останні знімки космічного рентгенівського телескопа "Чандра", вони пояснили, чим викликане слабке рентгенівське світіння, що виходить з її околиць, і заодно виявили у Sgr A * проблеми з поглинанням.

Проблеми полягають у тому, що чорна діра, яка захопила гравітаційними лещатами величезні маси міжзоряного газу, може допустити до свого горизонту подій менше одного відсотка цієї маси. Інший газ розганяється до божевільних швидкостей і, так і не діставшись до горизонту подій, викидається назовні, викликаючи те саме рентгенівське світіння , яке досі було загадковим і, за найпоширенішою гіпотезі, мало своїм джерелом невеликі зірки в околицях чорної діри.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Астрономи з’ясували, як формувались галактики 10 млрд років тому

Нові відкриття стали результатом однієї з найбільш тривалих кампаній зі спостереження , коли-небудь зроблених "Чандрою" , - вона уважно стежила за чорною дірою протягом п'яти тижнів і дала астрономам можливість отримати надзвичайно детальні рентгенівські знімки. У них були чітко видні енергетичні "підписи" перегрітого газу, що оточує чорну діру масою 4 мільйони сонць.

Вважається, що всі великі галактики мають в центрі таку чорну діру, але вони занадто далеко , щоб робити висновки про рух матерії навколо них. Sgr A * - одна з небагатьох надмасивних чорних дір , що дозволяють такі спостереження робити, а потім поширювати на інші дірки цього типу.

Газ , зібраний навколо Sgr A *, на думку вчених , в основному так і не добирається до горизонту дій, щоб сховатися за ним назавжди , з тієї причини , що він занадто розріджений і перегрітий. На думку вчених , далекі чорні діри , що змушують квазари яскраво світитися, куди більш ненажерливі - газ навколо них набагато холодніший й щільніший.

Так чорна діра в центрі Чумацького Шляху повинна "харчуватися" правильно:

За матеріалами: Slon.ru

Угорщина: корупційний скандал та домашнє насильство. Що загрожує Орбану? – Politico
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер