Україна зайняла 81-е місце у світі за рівнем життя та освіченості
Про це повідомив радник з питань демократичного врядування Програми розвитку ООН в Україні Маркус Бранд під час презентації в Києві Звіту ПРООН з людського розвитку 2015 року.
"За період з 1990 року значення Індексу людського розвитку України зросло з 0,705 до 0,747 - тобто на 6%. Цей показник належить до категорії високого рівня розвитку і ставить Україну на 81 місце серед 188 країн", - сказав Маркус Бранд.
Водночас, академік НАНУ, директор Інституту демографії та соціальних досліджень імені М.В.Птухи НАН України Елла Лібанова зазначила, що це не вельми втішні результати, темпи розвитку України за цим показником менші, ніж в інших країнах.
"Ми бачимо прогрес, якого досягли порівняно з 1990 роком - тобто за 1991 - 2015 роки, і прогрес, якого ми досягли порівняно з 1980 роком. Але узагальнений плюс за Індексом людського розвитку ми маємо 0,042. І прогрес у ці роки досягався за рахунок найбідніших країн, де найпростіше досягти прогресу", - наголосила вона.
Лібанова уточнила, що країни першої групи (з найвищим рівнем людського розвитку) збільшили ІЛР на 0,083 - тобто практично вдвічі більше, ніж Україна; другої групи (куди входить і Україна) - на 0,128, тобто втричі більше, ніж Україна; навіть країни Європи та Центральної Азії збільшили ІЛР більше, ніж Україна.
"По світу ж у цілому ІЛР зріс на 0,122 - тобто втричі більше, ніж Україна. Тож не треба захоплюватися нашими результатами. Вони повільніші, ніж це спостерігається в інших країнах", - сказала Лібанова.
Нагадаємо, що Україна належить до групи країн з поганими умовами "якості смерті": наша держава зайняла 69 місце з 80 країн, які були включені в дослідження організації Economist Intelligence Unit.
Дослідники з Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) з'ясували, що середня тривалість життя чоловіків з вищою освітою перевищує на вісім років тривалість життя тих, хто закінчив тільки середню школу.
Довідка: Індекс людського розвитку - інтегральний показник, що розраховується щорічно для міждержавного порівняння і вимірювання рівня життя, грамотності, освіченості і довголіття, як основних характеристик людського потенціалу досліджуваної території.