БІЗНЕС & ФІНАНСИ НОВИНИ

Україні не вдалось "відкрити" спільне небо з Євросоюзом

Підписання угоди про спільний авіапростір відклали до 2013 року
Через невідповідність системи сертифікації літаків Україна не змогла вчасно завершити переговори з Євросоюзом.
Україні не вдалось "відкрити" спільне небо з Євросоюзом Фото: flugzeug.bli.de

Про це пише Коммерсант-Україна.

ЄС наполягає на тому, щоб самостійно сертифікувати українські літаки. Така ініціатива виявилась не дуже вигідною для ДП "Антонов".

Проблема полягає в технічному питанні невідповідності систем сертифікації літаків в ЄС і в Україні, відзначають в Державіаслужбі (ДАА). Оформлення кожного типу літаків обійдеться в 40 млн доларів на рік.

Ключовим питанням, на якому наполягає Україна, є допуск на ринок авіаперевезень і робіт в рамках спільного авіапростору частини парку сертифікованих в Україну повітряних суден української реєстрації (розробки України та СРСР).

Один з варіантів вирішення проблеми передбачає підписання угоди про взаємне визнання сертифікатів льотної придатності (BASA). Крім того, обговорюється питання спільної сертифікації ДАА та EASA нових літаків, які будуть експортуватися з України до ЄС і навпаки.

Зараз сертифікат EASA є тільки у Ан-26, зазначив генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа. "Всі інші наші літаки, в тому числі "Руслан" і Ан-148, зараз літають над Європою без цього сертифіката. Претензій до них немає", - сказав він.

Дмитро Ківа пояснює, що в ДП "Антонов" не проти сертифікувати і решту техніки, однак зараз сертифікація кожного типу літаків обходиться в $ 40 млн на рік.

Спільний простір дозволить авіакомпаніям України та ЄС без перешкод отримати доступ на маршрути між країнами і всередині України. В результаті, це може підвищити конкуренцію серед українських авіаліній.

Але Україні не варто поспішати з підписанням цієї угоди, вважає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. "Спільний простір стане згубним для українських перевізників. Держава не може справитися з внутрішньою монополією на авіаперевезення, а захистити авіакомпанії від європейських не зможе тим більше", - впевнена експерт.

Підготовка до підписання договору "Про відкрите небо" почалась ще у грудні 2007 року. Було проведено п'ять раундів переговорів, але українські міністерства і відомства все ж таки не вклалися в заявлені терміни.

Згідно з дорученням Президента Віктора Януковича, Кабінет міністрів мав завершити переговори про спільний простір до 2 липня.

"Враховуючи домовленості з європейською стороною, Мінінфраструктури просить президента продовжити термін до 1 січня 2013 року", - повідомили в міністерстві.

 

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Facebook та Twitter. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

03 07 2012 14:22
ТЕГИ: ЄС, Антонов
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ