Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Україні не вдалось "відкрити" спільне небо з Євросоюзом

Україні не вдалось
Фото: flugzeug.bli.de
Через невідповідність системи сертифікації літаків Україна не змогла вчасно завершити переговори з Євросоюзом.

Про це пише Коммерсант-Україна.

ЄС наполягає на тому, щоб самостійно сертифікувати українські літаки. Така ініціатива виявилась не дуже вигідною для ДП "Антонов".

Проблема полягає в технічному питанні невідповідності систем сертифікації літаків в ЄС і в Україні, відзначають в Державіаслужбі (ДАА). Оформлення кожного типу літаків обійдеться в 40 млн доларів на рік.

Ключовим питанням, на якому наполягає Україна, є допуск на ринок авіаперевезень і робіт в рамках спільного авіапростору частини парку сертифікованих в Україну повітряних суден української реєстрації (розробки України та СРСР).

Один з варіантів вирішення проблеми передбачає підписання угоди про взаємне визнання сертифікатів льотної придатності (BASA). Крім того, обговорюється питання спільної сертифікації ДАА та EASA нових літаків, які будуть експортуватися з України до ЄС і навпаки.

Зараз сертифікат EASA є тільки у Ан-26, зазначив генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа. "Всі інші наші літаки, в тому числі "Руслан" і Ан-148, зараз літають над Європою без цього сертифіката. Претензій до них немає", - сказав він.

Дмитро Ківа пояснює, що в ДП "Антонов" не проти сертифікувати і решту техніки, однак зараз сертифікація кожного типу літаків обходиться в $ 40 млн на рік.

Спільний простір дозволить авіакомпаніям України та ЄС без перешкод отримати доступ на маршрути між країнами і всередині України. В результаті, це може підвищити конкуренцію серед українських авіаліній.

Але Україні не варто поспішати з підписанням цієї угоди, вважає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. "Спільний простір стане згубним для українських перевізників. Держава не може справитися з внутрішньою монополією на авіаперевезення, а захистити авіакомпанії від європейських не зможе тим більше", - впевнена експерт.

Підготовка до підписання договору "Про відкрите небо" почалась ще у грудні 2007 року. Було проведено п'ять раундів переговорів, але українські міністерства і відомства все ж таки не вклалися в заявлені терміни.

Згідно з дорученням Президента Віктора Януковича, Кабінет міністрів мав завершити переговори про спільний простір до 2 липня.

"Враховуючи домовленості з європейською стороною, Мінінфраструктури просить президента продовжити термін до 1 січня 2013 року", - повідомили в міністерстві.

 

Трамп і
Трамп і "відмова" від України. Не будьте надто мрійливими щодо його слів – Філліпс О'Брайен
Ситуація продовжує загострюватися. Багато проблем ЗСУ створюють некомпетентність командирів та
Ситуація продовжує загострюватися. Багато проблем ЗСУ створюють некомпетентність командирів та "мікроменеджемент" Головнокомандувача – Том Купер
Занепад росії. Слабка економіка, союзники-невдахи та зростаючий опір – Ольга Лаутман
Занепад росії. Слабка економіка, союзники-невдахи та зростаючий опір – Ольга Лаутман
Вашингтон потребує нового підходу до НАТО. Сім пріоритетних країн для нової адміністрації Трампа – Ендрю Міхта
Вашингтон потребує нового підходу до НАТО. Сім пріоритетних країн для нової адміністрації Трампа – Ендрю Міхта
Сирія може стати початком кінця (імперських амбіцій) росії. Що мають робити США? – TIME
Сирія може стати початком кінця (імперських амбіцій) росії. Що мають робити США? – TIME
Зимова оборона України: збереження сили. Трамп підтримає перемогу України або виглядатиме світовим лохом – Ендрю Таннер
Зимова оборона України: збереження сили. Трамп підтримає перемогу України або виглядатиме світовим лохом – Ендрю Таннер
Переговори з росією. США слід пам'ятати, що дипломатія для росії – інструмент для перемоги над супротивником
Переговори з росією. США слід пам'ятати, що дипломатія для росії – інструмент для перемоги над супротивником
Україна – не Сирія. Чому Сирський не може реформувати ЗСУ – Том Купер
Україна – не Сирія. Чому Сирський не може реформувати ЗСУ – Том Купер