Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Україні не вдалось "відкрити" спільне небо з Євросоюзом

Україні не вдалось
Фото: flugzeug.bli.de
Через невідповідність системи сертифікації літаків Україна не змогла вчасно завершити переговори з Євросоюзом.

Про це пише Коммерсант-Україна.

ЄС наполягає на тому, щоб самостійно сертифікувати українські літаки. Така ініціатива виявилась не дуже вигідною для ДП "Антонов".

Проблема полягає в технічному питанні невідповідності систем сертифікації літаків в ЄС і в Україні, відзначають в Державіаслужбі (ДАА). Оформлення кожного типу літаків обійдеться в 40 млн доларів на рік.

Підпишіться на наш новий телеграм-канал iPress | Міжнародна преса українською де ми трохи виходимо за рамки і показуємо більше, ніж на сайті. Ставайте частиною розумної спільноти!

Ключовим питанням, на якому наполягає Україна, є допуск на ринок авіаперевезень і робіт в рамках спільного авіапростору частини парку сертифікованих в Україну повітряних суден української реєстрації (розробки України та СРСР).

Один з варіантів вирішення проблеми передбачає підписання угоди про взаємне визнання сертифікатів льотної придатності (BASA). Крім того, обговорюється питання спільної сертифікації ДАА та EASA нових літаків, які будуть експортуватися з України до ЄС і навпаки.

Зараз сертифікат EASA є тільки у Ан-26, зазначив генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа. "Всі інші наші літаки, в тому числі "Руслан" і Ан-148, зараз літають над Європою без цього сертифіката. Претензій до них немає", - сказав він.

Дмитро Ківа пояснює, що в ДП "Антонов" не проти сертифікувати і решту техніки, однак зараз сертифікація кожного типу літаків обходиться в $ 40 млн на рік.

Спільний простір дозволить авіакомпаніям України та ЄС без перешкод отримати доступ на маршрути між країнами і всередині України. В результаті, це може підвищити конкуренцію серед українських авіаліній.

Але Україні не варто поспішати з підписанням цієї угоди, вважає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. "Спільний простір стане згубним для українських перевізників. Держава не може справитися з внутрішньою монополією на авіаперевезення, а захистити авіакомпанії від європейських не зможе тим більше", - впевнена експерт.

Підготовка до підписання договору "Про відкрите небо" почалась ще у грудні 2007 року. Було проведено п'ять раундів переговорів, але українські міністерства і відомства все ж таки не вклалися в заявлені терміни.

Згідно з дорученням Президента Віктора Януковича, Кабінет міністрів мав завершити переговори про спільний простір до 2 липня.

"Враховуючи домовленості з європейською стороною, Мінінфраструктури просить президента продовжити термін до 1 січня 2013 року", - повідомили в міністерстві.

 

Попри запеклі бої, орки просунулися лише на невеликих вузьких ділянках. Проте ініціативою володіє Україна – Ендрю Таннер
Попри запеклі бої, орки просунулися лише на невеликих вузьких ділянках. Проте ініціативою володіє Україна – Ендрю Таннер
Захід широко відкритий для брудних трюків росії. І причина не лише зовнішня – Едвард Лукас
Захід широко відкритий для брудних трюків росії. І причина не лише зовнішня – Едвард Лукас
Трамп робить США слабкими. Як його психологічна вразливість руйнує економіку країни – Тімоті Снайдер
Трамп робить США слабкими. Як його психологічна вразливість руйнує економіку країни – Тімоті Снайдер
Протистояти викликам. Мерц укладає коаліційну угоду під тиском Трампа – Politico
Протистояти викликам. Мерц укладає коаліційну угоду під тиском Трампа – Politico
Тарифний бліц. Чому Трамп так швидко змінив свою позицію – Wall Street Journal
Тарифний бліц. Чому Трамп так швидко змінив свою позицію – Wall Street Journal
Параноя кремля – британські шпигуни. Історія і сьогодення – Іріна Бороган та Андрєй Солдатов
Параноя кремля – британські шпигуни. Історія і сьогодення – Іріна Бороган та Андрєй Солдатов
Роздуми зі Стамбула. Як Ердоган нейтралізував протести – Тімоті Еш
Роздуми зі Стамбула. Як Ердоган нейтралізував протести – Тімоті Еш
Перемога у промисловій війні: порівняння росії, Європи та України 2022-2024. Частина І – RUSI
Перемога у промисловій війні: порівняння росії, Європи та України 2022-2024. Частина І – RUSI